1 Şubat 2016 Pazartesi

Tarryn Fisher-İlik


Tarryn Fisher-İlik

Bone’da bir ev…
Evde bir kız…
Kızda bir gizem…
Margo diğer kızlara benzemiyor. Bone denilen izbe bir mahallede, lanetli bir evde onunla iki yılı aşkın bir süredir konuşmayan lanetli annesiyle yaşıyor. Günlerini kendini görünmez hissederek geçiriyor. Ancak tekerlekli sandalyedeki komşusu Judah Grant’le arkadaşlık etmeye başlayınca işler değişiyor. Mahalleden tanıdıkları yedi yaşındaki Neveah Anthony kaybolunca Judah bu olayı çözmede Margo’ya yardımcı oluyor.
Margo’nun öğrendikleri onu değiştirip hayata karşı yeni bir bakış açısı geliştirmesine sebep oluyor. Çocuk istismarcıları ve tecavüzcüleri bir bir hedef alarak kötü insanları bulup onları cezalandırmaya karar veriyor.
Ancak kötüleri avlamak tehlikeli bir iş ve Margo kendi ruhu dâhil her şeyi kaybetme riskiyle karşı karşıya…


Gül
Tarryn Fisher yine bizi karanlık tarafa çağırıyor,Dark Vader’dan daha başarılı .
Sibel
Tipik Tarry Fisher kitabı.Tam vay canına diyerek okurken bir anda yön değiştirip sizi farklı noktalara sürüklüyor.

Gül
O kadar karanlık bir kitap ki …Anlatmak istemiyorum , kitabın heyecanı kaçmasın .Margo öyle ilginç bir karakter ki ,sevmek istiyorsunuz,korumak istiyorsunuz ,kol kanat germek ama bir yandan nefret etmek ,uzaklaşmak istiyorsunuz .Judah o başlı başına bir karmaşa .
Kitap bittiğinde kafamda deli sorular  "Morgo kim ? Ben neyi okudum ? Okuduğumun   gerçek mi ? " .Eğer bir kitap  ( özellikle roman) bittiğinde onun hakkında uzun uzun düşünüyorsanız ( ne saçmalıktı ama şeklinde değil tabii ki ) zaten bence başarılı bir kitap okumuşsunuz demektir.Tarry Fisher  kitap bittiğinde size değerlerinizi sorgulattırıyor.
 Aspendos’a göre (" Olağan Şüpheli " artık) süper bir çeviri ,ama bazı yerlerde zaman hataları ,bir yetmiş bin dolar bir yedi bin dolar olan para ,New York Seattle karmaşası var ,ama bu saydıklarım bile hikayeye toz düşürmüyor.Gönül başka bir yayınevinden çıkmasından yana tabii ki .
Kitaba mutlaka okunmalı verdim , sanırım bu tarzı ya da türü sevenler için diye şerh koymalıyım .Ama şu da var ki "dark romance " ,"gerilim" pek sevmeyen ve okumayan biri olarak ,bu kitaba bayıldım 
Umarın yazarın Colleen Hoover la yazdığı Never Never üçlemesi ( ki üçüncü kitap bu yıl çıkacak) yakın zamanda bizde de yayınlanır.İkisinin yazdığı bir hikayeyi okumak... ahhhh düşünmek bile heyecan verici.


Sibel
Cidden çok karanlık bir kitap. Özellikle başlarında içim o kadar daraldı ki (sıkıntıdan değil) yazarın tarzından emin olmasam kenara bırakırdım daha sonra okumak için.Sonunda elbette ki pişman da olmadım bırakmadığım için.
Aslında üstünde çok tartışılacak bir hikaye ki Gül ile baya baya da tartıştık ,ama şöyle ama böyle diye diye.Ancak yaptığımız bu tartışmaları yoruma taşırsak dev spoilerları ile bu kitaba ihanet gibi olur. Çünkü özellikle bir noktadan sonra ortaya çıkanların ip ucunu bile vermek kitabın bütün heyecanını kaçırır henüz okumayanlar için.
Ama şöyle tanımlayabilirim kitabı size; yazar hikayenin başından itibaren  4.vitesle  hızla ilerlerken , kitabın ¾ üne geldiğinizde, tam siz bazı şeyleri kafanıza oturtmuş, adaletin uygulanması ile ilgili kendi kendinizi sorgularken (hangisi doğru hareket olur acaba şeklinde) yazar resmen hikayede vites büyütüp 5 e geçiyor ki o zamana kadar okuduğunuz her şeyi sorgular hale geliyorsunuz.Öyle ki kitap bittiğinde vay canına ,ne okudum , ne oldu şimdi , nasıl yani şeklinde tepki verdim ben  =D  Kitabın sonunda ama şöyle olmuştu ya da şurası mantıksız değil miydi diye sorduğunuz soruların, hatta kitabın genelinde sorabileceğiniz tüm soruların cevabı aynı. Ancak o cevabın ne olduğunu spoiler nedeniyle söylemek mümkün değil ne yazık ki.O yüzden bence vakit kaybetmeden bu kitabı alın ve okuyun. Yazarın tarzını seviyorsanız beğenmemeniz mümkün değil.



Gelelim Aspendos’un çevirisine.Bir dönemki çevirilerinin yanında bu kitabın çevirisi bence gayet iyiydi. Evet Gül’ün takıldığı noktaları (mesela para konusu ,70.000 ve 700 USD olayı. Hatta sayfada geri gidip yanlış mı hatırlıyorum acaba şeklinde kontrol ettim ki sonrasında ki olaylara bakılınca doğrusunun 70.000.-USD olduğu anlaşılıyor) ben de fark ettim ama geneli içinde çok az olduğu için fazla takılmadan devam ettim okumaya. Umarım çeviri konusunda bundan sonraki kitaplarda daha iyiye doğru giderler ya da en azından aynı düzeyde devam ederler.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder