3 Şubat 2016 Çarşamba

Lara Morgan- Yaratılış –( Rosie Black Günlükleri Serisi 1)


Lara Morgan- Yaratılış 
BEŞ YÜZ YIL SONRA, GELECEĞİN DÜNYASI...

 Erime adındaki çevresel felaket sonucunda Newperth şehri üç sınıfa bölünmüştür: Merkez’de yaşayan varlıklılar, Kıyı’da yaşayan yoksullar ve şehrin sınırlarında yaşayan Vahşiler.

 Rosie Black, Kıyı’da yaşamaktadır ve bulduğu sıradışı bir kutunun ölümcül sonuçlar doğuracağından habersizdir. Gizemli bir örgüt bu kutunun peşindedir ve ona ulaşmak için insanları öldürmekten çekinmemektedir.

 Hayatını iki yabancıya emanet etmek zorunda kalan Rosie kaçmaya başlar. Ama kime güvenecektir? Fazlasıyla çekici olan Vahşi Pip’e mi, yoksa genç adamın “patron” dediği esrarengiz adama mı?
 Rosie, Dünya’dan Mars’a uzanan yolculuğunda çok geç olmadan kutunun sırrını çözmelidir…

 “Daha fazlasını isteyeceksiniz.” Daily Telegraph

 “Mars kanyonlarından Dünya’nın gelecekteki şehirlerine; Rosie Black Günlükleri son yıllardaki en iyi, en özgün bilimkurgu eseri.” Illawarra Mercury

 “Hiçbir şey bu kitabı elinizden bıraktıramaz. Ne açlık ne de kapanmak isteyen gözkapaklarınız. Aranıza hiçbir şey giremez.”
 Orbit


Gül
Gayet  akıcı yazılmış distopya,macera bir arada.
Sibel
İyiydi,güzeldi de nedense ben okurken bir türlü kendimi veremedim.O yüzden baya bir sürdü bitirmem.
olmuşa yakın

Gül
Kitap hakkında çok şey yazmadan ( bildiğin spolier vermeden  ya da kitabı bütün olarak anlatmadan )  kafama takılan birkaç  yeri anlatmam mümkün değil.Ama tek bir yer dışında tüm kitap gayet güzel ve akıcı şekilde okunuyor .Seri üç kitap ,ilk kitap bir yere bağlandığı için “ama ne olacak “ diye tepinmeden okunup serinin  kalan kısmı rahatça beklenir.Seri yurtdışında 2012 yılında tamamlanmış.


Sibel
Kitaba genel olarak baktığınızda değişik konulu akıcı anlatımlı bir hikaye var karşınızda.Ama okurken konsantre olamadım,canım sıkıldı,uff puff oldum ki sanırım sebebi kitaba başladığım dönemde distopya/bilim kurgu modunda olmamamdı (evet evettt kitap türlere göre modlarım var benim =D Fantastik modundayken gidip historical okuyamam mesela =p).O yüzden neredeyse kitabın yarılarında ben buna daha sonra devam edeyim hiç ediyorum caanım kitabı diyerek bir kenara bıraktım.Ve itiraf ediyorum Gül bitir artık şu kitabı da yorum yazalım diyene kadar da aklıma gelmedi . Neyse aldım kitabı elime ki tahmin edileceği üzere o kadar ara vermekten dolayı okuduğum yerleri unutmuşum.Haliyle neredeyse en başından tekrar okumaya başladım ama bu sefer elimden bırakmadan okudum ve bitirdim.


Gül’ün de dediği gibi spoiler vermeden bir şeyler yazabilmek pek mümkün değil bu kitapta.Ama dayanamayıp bir şey yazacağım=D Mesela Pip’in mucizevi kan nakli olayı (hiçbir işlem yapmadan hemen çözüm olması) biraz saçma geldi bana.Yani tamam teknoloji uçmuş gitmiş ,insanlar Mars’ta yaşamaya başlamış sen kan naklindeki detayı mı saçma buldun diyebilirsiniz ama ne bileyim o kısımda amannn oldum (spoiler sayılmaz, sonuçta sadece okuduktan sonra ne demek istediğim anlam kazanacak =p )

Sonuç itibariyle aslında güzel,akıcı bir kitap.Sonu da ‘hadi yavvv’ şeklinde bitmiyor.Ama bana sorarsanız, eğer hala okumadıysanız devam kitabı çıkana kadar okunmayı bekleyemeyecek, aman hemen okuyun diyebileceğim bir kitap değildi ;) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder