11 Ocak 2016 Pazartesi

Anthony Ryan-Kule Efendisi (Kuzgunun Gölgesi Serisi 2 )


Anthony Ryan-Kule Efendisi  
Ben eşine Al Sorna hakkında bütün bildiklerimi eksiksiz bir şekilde anlatırken general zevk kölesiyle birlikte aşağıdaydı. Alltor önümüzde yanarken saatler boyunca konuşmuştum. Generalin eşi meraklı bir kadındı ve pek çok sorusu vardı ama nedense Umut Katili’nin yeteneklerini abartmaya meyilli gibiydi.
“Yani halkının anlattığı o büyük güçleri görmedin mi?” diye sordu imparatorlukta Al Sorna hakkında anlatılan pek çok hikâyeden birkaçını anlatmamı dinledikten sonra.
“Yalnızca bir insan, Hanımım,” dedim. “Çok becerikli ve kurnaz, doğru ama insanlar bu sezgi kabiliyetini büyüyle karıştırıyorlar. Akıl okuyabildiğine, hayvanların ya da ölülerin ruhlarıyla konuşabildiğine dair bir kanıt görmedim.”
Altıncı Nişan’ın büyük savaşçısı Vaelin Al Sorna, nam-ı diğer Umut Katili ya da Karanlıkkılıç… Ulusunun karşılaştığı büyük yıkımın ardından savaşın izlerini, ölümleri ardında bırakmak ve kendiyle yüzleşmek amacıyla Krallık’a, evine geri döner. Kral tarafından Kuzey Kulesi’nin Efendisi ilan edilir. Ama Kan Şarkısı’nın sunduğu kaderde sakin ve huzurlu bir yaşam yoktur.
İntikam arayışında olanlar ve Umut Katili’nin sahip olduğu yeteneğin varlığını bilenler Vaelin Al Sorna’nın peşindedir.
Frentis ise savaşın ardından esir düşmüştür ve onu elinde tutanların Vaelin’in krallığı ile ilgili beklenmedik planları vardır. Ve Diyar, bir kez daha büyük tehlikelerle yüzleşmek zorunda kalacaktır.

“Fantastik edebiyatın yeni ustası.” 
Michael J. Sullivan



Gül
Genelde serilerde ikinci  kitaplar gereksiz olur ,maksat üçleme olsun ,bu kitap için bu söz konusu değil.
Sibel
İlk kitabı çok beğenmiştim,2.kitabı beklemek cidden eziyet oldu.Darısı 3.kitabın başına.Hiç umudum yok ama umarım çabuk çıkar.

Gül
Beğendiğimiz kitaplara yorum pek yazamıyoruz ,hele ki bu ara yaşadığımız yorum tıkanmasını da eklersek ( ki bende ek olarak  okuma tıkanması da var )  bu kitaba yorum yazalım mı yazmayalım mı diye epey düşündük.Ama birinci kitabı okuyup bayılan iki kişi olarak bunu es geçmeyelim dedik, diyeceğimiz tek şey  ‘süperdi mutlaka okuyun’ olsa bile.
Sibel
Kimi kitaplar vardır. Bir yandan sonraki sayfada ne olacağını öğrenmek için çabuk çabuk okursunuz, diğer yandan da hemen bitmesin diye ağırdan almak istersiniz ya işte Kule Efendisi o tür kitaplardandı bana göre. Her ne kadar bu tarzın azimli takipçileri tarafından başka kitaplara benzetilse de bence Kuzgunun Gölgesi Serisi ilk iki kitabıyla beğeniyi hak ediyordu. Eğer epik fantastik seviyorsanız kaçırılmayacak bir seri.


Gül
İlk kitapta sadece iki karakter üzerinden, ki çoğu Vaelin’in ağzından, okumuştuk ikinci kitapta ise daha fazla karakterin ağzından anlatılıyor.Doğruyu söylemek gerekirse başta kafa karıştırsa da bir süre sonra alışılıyor.
İlk kitap feministler tarafından ağır bir eleştiriye mi maruz kaldı bilinmez ama , Kan Şarkısında savaşta hiç olmayan ,Prenses dışında ön safta pek olmayan kadınlar ,Kule Efendisin de başrol kapıyorlar.Yurt dışında seri tamamlandı ,sanırım bizim son kitabı okumamız tahmini bir yılı bulur.
Sibel
Gül’ün de söylediği gibi ilk kitap çoğunlukla Vaelin’in ağzından anlatılmıştı ve ben bu karakteri çok beğenmiş,devam kitabında neler yaşayacağını öğrenmek için sabırsızlanmıştım.Ancak bu kitapta olaylar farklı karakterlerin anlatımlarını da içine alınca Vaelin’in sırası ne zaman gelecek diye huysuzlandım bütün kitap boyunca.Bu şekil anlatım (biraz Brandon Sanderson tarzı yani) takibi zorlaştırsa da, Vaelin’den fazlasıyla rol çalsa da kötüydü diyemem.Bir kere hikayenin kurgusu bana göre çok başarılı olduğu için Vaelin Vaelin nerdesinnn =D diye mızıldansam da tüm kitabı bir solukta okuyup bitirdim.Ama umarım 3.kitapta rolü daha da azalmaz…

Gül
İlk kitaba yorum değil tavsiye bölümünde yer verdiğimizden kısaca yazar ve seri hakkında bilgi verelim ( maksat yazı uzasın =) ) Yazar ilk kitabı tam 6,5 senede yazmış ve defalarca ret almasına rağmen vazgeçmemiş  ve en sonunda kendi imkanları ile yayınlamış ama sonunda kitap çıktığında uzun süre  Amazon’un en çok satanlar listesinde  kalmış.Yazar tarih okumuş, uzmanlığı ise orta çağ tarihi.Belki de savaş sahnelerini bu kadar gerçekçi yazmasının sebebi bu.
Sibel
Kule Efendisine başlamadan önce hatırlamak amacıyla ilk kitabı şöyle 1-2 bölüm okuyayım dedim. İkinci bölümden sonra tümüyle hatırlamama rağmen o kadar zevkle okuyordum ki elimden bırakamadım ve ilk kitabı yeniden okuyup bitirip, ikinci kitaba öyle başladım ki bu şekilde daha da keyifli oldu benim için Kule Efendisini okumak.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder