21 Aralık 2015 Pazartesi

Rainbow Rowell -Eleanor ve Park


Rainbow Rowell -Eleanor ve Park
İki uyumsuz insan
Sıradışı bir aşk
eleanor
Kızıl saçlar, tuhaf giysiler. Park başını çevirene kadar onun arkasında duran; o uyanana kadar yanında uzanan; diğer herkesi daha soluk, daha sıradan ve yetersiz gösteren… Eleanor.
park
Bir şarkıyı ona dinletmeden Eleanor’un seveceğini bilen; o sonunu anlatmadan esprilerine gülen; göğsünde, tam boğazının altında, Eleanor’u ona verdiği sözleri tutmaya itecek bir yere sahip olan… Park.
İlk aşkın sonsuza dek sürmeyeceğini bilecek kadar zeki ama bunu deneyecek kadar cesur ve umutsuz, on altı yaşındaki iki talihsiz âşığın bir okul yılı boyunca süren hikâyesi.
Eleanor, Park’la karşılaştığında siz de ilk aşkınızı ve nasıl da büyülendiğinizi hatırlayacaksınız...
“Eleanor&Park, genç olup bir kıza aşık olmanın ötesinde, genç olup bir kitaba âşık olma hissini de hatırlattı bana.”John Green, Aynı Yıldızın Altında’nın yazarı
“Komik, umut dolu, biraz küfürbaz, seksi ve hüzünlü… Bu tatlı aşk hikâyesi hem gençleri hem de yetişkinleri etkileyecek.”
Kirkus Reviews

“Bu çekici, zeki ve naif hikâye gerçek aşkla dopdolu. Okurlar Eleanor&Park’a hayran kalacak.”
Gayle Forman, Eğer Yaşarsam’ın yazarı
“Birbirini gerçekten çok seven ve mutluluklarının önüne çıkan her türlü zorluğu atlatabileceklerine inanan iki gence dair bu roman tam bir cevher.”
Caley Anderson
“Rowell hikâye boyunca okuyucuyu sürekli şaşırtıyor ve aydınlık ile karanlığı son sayfaya kadar dengede tutuyor.”
Publishers Weekly
“Eleanor ile Park’ın saf, çekingen fakat giderek olgunlaşan ilişkisi hem nefes kesici hem de yürek burkucu.”
Booklist
“Eleanor & Park aşk ve dışlananlar hakkında nefes nefese okuyacağınız bir roman.”
Stephanie Perkins
“Sevimli, cesur ve etkileyici…Rainbow Rowell aykırı iki âşığın unutulmaz öyküsünü kaleme almış.Yazarın ilk romanı kalbinize girip orada kalmanın bir yolunu bulacak.”
Courtney Summers
2014 Michael L. Printz/Gençlik Edebiyatı Onur Ödülü
Boston Globe-Horn Book/2013'ün En İyi Kitabı Ödülü
Publishers Weekly/2013'ün En İyi Gençlik Kitabı Ödülü
New York Times Book Review/2013'ün En İyi Gençlik Kitabı
Kirkus Reviews/2013'ün En İyi Gençlik Kitabı
ABD National Public Radio/2013'ün En İyi Kitabı

Gül
Kirkus Reviews ın sözlüğü açıp komik kelimesinin anlamına bakması lazım =(
Sibel
Nedense ben de eğlenceli,komik bir YA hikayesi okuyacağımı düşünerek başlamıştım (kapak tasarımından kaynaklı olabilir),kitap baya baya dram çıktı.Ama güzeldi.


Gül
Üst üste fazla dram dolu kitap okumasam ve 20 yaş genç  olsam  bu kitabı yere göğe koyamazdım sanırım .Yazımı ,kurgusu her şeyi çok güzel ama beklentim o kadar yükselmişti ki başka bir şey bekledim hep .Bir şey olacak , başka bir hikaye çıkacak diye.Az çok gidişatı anladığım için sonu pek sürpriz olmadı bana.Dediğim gibi 20 yaş geç olsam ve buna benzer daha az kitap okumuş olsam sanırım aşırı etkilenirdim.Yine de güzel bir hikaye ve anlatım.
Sibel
Başta da dediğim gibi eğlenceli ergen hikayesi okuyacağım diye başlayıp,okurken sürekli alt dudağım titreyince ama ama hani komiklikler nerdeeeeee diye isyan ettim.Sonrasında kabullenip  devam edince başarılı bir kurgu ve anlatımla yazılmış,okurken kendimi tümüyle kaptırdığım güzel bir kitap oldu benim için.

Genel olarak YA lar günümüzde geçer ve tüm teknolojileri vs görürüz hikayede.Ama bu kitapta hikaye 1986 da geçtiği için müzik seti,kaset çalar, walkman, kasetler, çevirmeli telefonlar falan kullanılıyordu. Kitabın yurtdışı çıkış tarihi 2013.Acaba yazar özellikle mi bu şekilde kurguladı hikayesini yoksa taaa o zamanlarda yazdı da ancak mı basıldı merak ettim açıkçası.


Merak ettiğin şeye bak diyeceksiniz ama cidden güzel bir hikaye idi.Eğer gerçekten yayınlanmak için o kadar beklediyse yazık olmuş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder