6 Ekim 2015 Salı

Cristin Terrill-Geçmiş Günlerimiz


Cristin Terrill-Geçmiş Günlerimiz
 Zor bela gözlerimi açtığımda silahı aldığını görüyorum. Bana doğrultmuş; göğsü körük gibi inip kalkıyor .
 “Vur beni,” diyorum. “Ben tekrar geri gelirim. ” Gözleri kocaman. “Bunu asla yapamam. Amacım seni
 vurmak değil. ” Başımı eğiyorum, Marina’yı ve onu nasıl yüzüstü bıraktığımı düşünüyorum.
 İçimdeki mücadele gücü bedenimden sızıp gidiyor . Acaba Doktor onu eline geçirdi mi?
 “Bir gün öyle hissetmeyeceksin,” diyorum.


 “Zaman yolculuğu doğru anlatılmış… Bu ilk kitabındaki çok güçlü duygusal ilişkiler ve sıkı kurgu, Terrill’i  izlenmesi gereken bir yazar yapıyor.”

 – Kirkus Review (starred review)

Gül
Çok beğendim ,başka ne söyleyebilirim
Sibel
Zaman yolculuğu çok sevdiğim bir konu değildir.O yüzden biraz burun kıvırarak başlamıştım kitaba ama elimden bırakamadığım için ertesi gün işe geç kalmama sebep oldu.



Gül
Kitapların arka özetleri üstteki gibi olunca sinir oluyorum ,bazıları kitabın bir konusu olmadığı için mecburi olsa da bu kitap için durum şu; özette ne yazarsa yazsın kitabı açık etmek zorunda.Bende bu yorumu yazarken oldukça zorlanacağım ,çünkü kitap hakkında herhangi bir spolier verip ,kitabın tüm keyfini kaçırmak istemiyorum .Zaman yolcuğu evet var kitapta ama çok öteside var ,o kadar sizi kendine bağlayan bir kurgusu var ki tırnaklarınızı yerken bir yandan kitabı okuyorsunuz , okurken içmek için yanınıza aldığınız kahve falan ziyan oluyor.

GR de seri bilgisi görüp “Hayırrrrr” diye çığlık atsamda  ikinci kitabın altında verilen linke gidince rahatladım.Yazar editörü  tarafından sequel yazmak için ikna edilmiş ama açıkça itiraf etmiş “Denedim ama başaramadım ve kötü bir kitapla size ihanet etmek istemedim.Ama daha o dünyada anlatacağım şeyler var.” demiş.Yani seri falan değil kitap gönül rahatlığı ile okuyabilirsiziniz.

Yurt Dışı Kapaklarından  Biri

Sibel
Zaman yolculuklu kitaplarda mutlaka bir yerlerde saçmalanır.Sonuçta ne yazar ne de okuyanlar (bu tarz kitaplarda elbette bilimsel değil) fizik veya matematik profesörü  olmadığı için yazılanlarla çelişen yerler illaki çıkar.O yüzden de ben okurken ha bire o mantık hatalarına takılırım (Mesela KMM’nin İskoçyalının Dokunuşu kitabı).Ama bu kitapta yazar o aklınıza takılan yerleri oldukça basit bir dilde anlatarak (bilimsel olarak ne kadarı doğru onu bilemem ) bunu engelledi benim açımdan.Gerçi zaman yolculukları ile ilgili her zaman kafama takılan soruyu paradoks diyerek geçti ama onu da artık çok fazla kurcalamadım =) Gül’ün dediği gibi bu kitabı spoiler vermeden yorumlamak çok zor ve ben de bunu yaparak kitabın zevkini öldürmek istemiyorum.O yüzden  diyorum ki bu tarz kitapları beğeniyorsanız kaçırmayın,okuyun.Kurgu başarılı (eee peki şöyle yapsaydılar ya dediğim her şeyin cevabını buldum kitapta),dil akıcı,konu çok iyi.Kısaca alın okuyun,pişman olmazsınız bence…

Ve editör baskısına direnip kitabı seriye çevirmeyen yazara da benden de bir alkış gelsin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder