18 Mart 2015 Çarşamba

Amy A. Bartol-Kaçınılmaz (Öngörü Serisi 1)




                     Amy A. Bartol-Kaçınılmaz


Evie Claremont üniversiteye başladığında, gördüğü kâbusların biteceğini ummuştu. Ama bitmemişlerdi...
 En garip durumlarda bile mantıklı bir açıklama bulmaya çalışan Evie’nin hayatında, ikinci sınıf öğrencisi Reed Wellington’la tanıştıktan sonra akla mantığa sığmayacak şeyler olmaya başlamıştı. Reed’e karşı hissettiği anlamsız çekim de işleri iyice karıştırıyordu. Çünkü Reed, Evie’ye hayatta başına gelip gelebilecek en korkunç şeymiş gibi davranıyordu. Yine de ne zaman ihtiyacı olsa, hayatını kurtarmak için Reed oradaydı…


 Reed’in sakladığı sır neydi? Evie’nin şüpheleri doğru muydu? Peki, rüyalarında gördüğü o karanlık gelecek kaçınılmaz mıydı?




Gül :Edward bu kitapta adın neden Reed ?

Sibel : Bu kitabı okurken belli ki aklım başka yerlerdeymiş o yüzden biraz petunyamla okumuşum sanki.Birçok detayı hatırlamıyorum =) Ama genel olarak bittiğinde hımmm sıradan bir seri başlangıcı, devam kitaplarına göre karar verilir bu kitaba dedim.




Spolier içeriyor ,bol bol,çenemizi tutamıyoruz  


Gül
Genel olarak okunabilir bir kitap ,benim gibi mantık hatalarına ve Reed ve Edward’ın benzerliğine takılmazsanız.

Sibel
Gül yukarda beni tarif etmiş sanki.Dediğim gibi çok dikkatli okumadığımdan olsa gerek (yoksa zekiyim yaniii dikkatli okusaydım bende yakalardım mantık hatalarını =p ) mantık hatalarına çok takılmadım ve Alacakaranlığı sadece filmlerinden bildiğim için (evet evet okumadım kitapları) iki kitap arasındaki benzerlikleri fark edemedim.O yüzden de  çoook beğendim diyemeyeceğim okunabilir, idare eder bir kitap oldu benim için.

Gül :
İlk önce söylemeliyim ki eğer kapakta kanatlar olmasa Reed’in melek olduğunu düşünmezdim.Çünkü kitabın başında kızın gördüğü rüya böyle düşünmeme sebep oldu, daha doğrusu
Yaşam gücünü ortaya çıkar ve bir askeri,bir aşığı ve bir arkadaşı kaybet.Her zaman oradaydı.Her zaman orada.Gelmesine engel olamazsın.Durduramazsın”
diyen kehanet yüzünden.Sanki ruhlarla ilgili gibi gelmişti.Zaman bir çember ve sürekli aynı şeyler olacak gibi.Tabii bir de Russell’ın ruh eşi olması durumu var.

 Sibel :
Ben hiç böyle şeyler düşünmedim =) Hatta Gül yazana kadar kehaneti unutmuştum bile.Kitabı bir daha mı okusam acaba =p

Serinin Yurt Dışı Kapakları 


Gül :
Reed in ortaya çıkması ile kitabı şöyle okumaya başladım ,ben bu kitabı nereden biliyorum ? ”Alacakaranlık” fırtınası henüz dünyayı sarmamış,Türkiye’de küçük bir yayınevi tarafından basılmışken okumuştum ve kitaba bayılmıştım .Tamam parlayan vampir falan komik ama Edward o kadar mükemmeldi ki kitabı hatmetmiştim neredeyse,filim olmasından sonra seriden soğudum o da ayrı. İşte Kaçınılmazı okurken birden kafamda bir şimşek çaktı ve dedim ki  “Edward ne arıyorsun bu kitapta ?”

Sibel :
Bakınız iki üst yorumum =)


Gül :
Kız yarı melek tamam ,Reed melek ona ne şüphe,Russell’ın ruh eşi olması tek başına olabilir ama kızın melek olması ile azıcık çelişiyor sanki.Şöyle ki eğer bir reenkarnasyon var ve sürekli ruh başka bedende ortaya çıkması ile  (bkz. Reed’in daha önceki hayatlarınızda birlikte idiniz sen bu hayatta yarı melek olduğun için bir sonraki yaşamında  olmayacak demesi )  yine Reed’in dediği  ruhun olduğu için sorguda günahlarından arınıp cennete girebilirsini  nasıl bağdaştıracağız.Kız hangi yaşamının hesabını verecek ?Ya da diğer insanlar.Ruhun Nirvanaya ulaşması ile tek Tanrılı inancı nasıl toparlayacağız.Diyebilirsiniz ki yeryüzünde melekler var ,üreyemeyen meleklerden biri bir insanı hamile bırakmış.Bunlara takılmadın da takıldığın bu mu?Kitabın kendi mantığı ile uyuşmadığını düşünüyorum. 

Sibel :
Ben gerçekten de bu kitabı yeniden okumalıyım.

Gül :
Evie’deki intihar etme eğilimi de komikti.Dur başın belaya girmesin  beni koruma öleyim,Russelle ölmesin ben öleyim.Madem Seven-eleven de olay olacak sıkıldım gideyim öleyim.Kızda kendini koruma refleksi sıfır.Bir de her adrenalin yükselmesinde bir melek özelliği ortaya çıkıyor ya bu kız üniversiteye gelmeden önce kuvvetli bir adrenalin patlaması yaşasa başlayacak mıydı bu değişim yoksa diğer faktörlerin mi ortaya çıkması gerekiyordu ?

Sibel :
Hah buraya yazacak bir şey buldum.Kızda 18 yaşından sonra bu özellikleri ortaya çıkmaya başlıyor. Yarı melek ya,ancak olgunlaşıp serpilmeye başlıyor =)


Gül :
Kitabın sonunda şifa niyetine Russell ‘ın yarı melek olması da oldukça saçma idi.Herkes kurtuldu derken kızın dayısının feda edilmesi kızın hiç yaşlanmamasını açıklayacak kimse kalmamasını sağladı.Russell in Seven –eleven olayı olmadan önce kabuslar görmeye başlaması içinde verilmiş bir cevap yok .İçindeki melek mi uyanmaya başlamıştı ?
Bundan sonraki kitaplarda cevap bulacak soru  herhalde kızın babası kim olacak .

Sibel :
Seni seçtim Pikaçu ,sen de yarı melek olacaksın kısmı evet saçmaydı.Russell ruh ikizi olduğu için mi böyle yapabildi?Yoksa istediği herkesi yarı melek yapabilir mi acaba?Öyle bir şey varsa bende şansımı denemek isteyebilirim =p  Birde şeye takıldım (okurken bir ara dikkatimi topladım herhalde =p ) Kızın çevresindeki herkes nerdeyse melek çıkıyor.Ama o ,hesapta her şeyden kızı koruyacak Reed hiçbirini anlayamıyor.Nasıl iş bu?

Gül

Fredie hadi Reed ile aynı ortama girmiyor o yüzden onu atladı diyecemde o iki kızı tanıyordu ve kızların Azrail meleği olduğunu biliyorsa Evie neden söylemedi ?Hadi bilmiyordu diğer melek Zee evde iken kızlar Reed in evine geldiğinde o niye anlamadı? (  Reed aşık olduğu için sersem şebelek geziyor diyelim)Tüm sürgün melekler şak diye Evie nin ne olduğunu anlarken iki kız melek neden anlamadı? Soruların ve mantık hatalarının ucu bucağı yok.Tüm bunlara rağmen neden mi orta şeker dedim? Kitap bir şekilde kendini okutuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder