28 Eylül 2017 Perşembe

İkinci Şanslar


Kerstin Gier – Komşunun Çimenleri Daha Yeşil
Rainbow Rowell – Sabit Hat
Çok benzer konuya sahip iki kitap ,ikinici şanslara inanası geliyor insanın.Bizden söylemesi arka arkaya okumayın.




Kerstin Gier – Komşunun Çimenleri Daha Yeşil
Son beş yılını yeniden yaşayabilsen neyi değiştirmek isterdin?
Kati, kocası Felix’le mutlu bir hayat sürse de son zamanlarda ilişkilerinin biraz yavanlaştığını düşünmektedir. Bu durumda onunla bir yastıkta kocamak gerçekten iyi bir fikir midir?
Kafası karışık olan Kati, Mathias’la tanışıp ona âşık olunca hayatı iyiden iyiye karmaşık bir hal alır. Hatta çalkantılı. Özellikle de kaza geçirip gözlerini bir hastane odasında açınca. Tam da beş yıl önce Felix’le tanıştıkları gün... Bu kez Kati daha doğru olduğuna inandığı şeyleri yapmaya ve kendisi için doğru adamı seçmeye kararlıdır.
Büyük aşk ancak küçük şans ve kaderin yolumuza çıkardığı zorluklar üzerine bir roman.
Hayatta iki tür trajedi vardır: Biri, gönlünün istediğine kavuşamamak, diğeri ise kavuşmak.
Eşinizle ömür boyu mutlu bir hayat süreceğinizin garantisini kim verebilir?
İyi bir ilişki için çok çaba harcamak gerektiği doğru mu? Yoksa bu, ilişki terapistlerinin uydurduğu bir yalan mı? Karşımıza, bize daha çok uyduğunu düşündüğümüz başka biri çıktığında ilişkimize ne olur peki?
Kerstin Gier, bu ve buna benzer birçok soruyu, bu komik ve bir o kadar da bilgelik dolu kitabında masaya yatırıyor.

Spoilerrrrrr
Gül
Ben bu kitapta kocaya acıdım ,cidden.Bu zaman atlama şeysinde kızımızı içi rahat bir şekilde Mathias la yatması için yapılmış sanki.Zaman bükülmesi nasıl oldu niçin oldu, bükülme öncesinde kız öldü mü vs vs bu sorulara bir cevabı yok kitabın ve bence bu da rahatsız ediyor.Orta şeker bir kitaptı bence.


Spoiler yookkkkk :p 
Sibel
Bu yazarın okuduğum başka bir serisi de zaman sıçramaları ile ilgiliydi.Hep bu tarz mı yazıyor bilmem ama kurgu ve anlatımı beğendim,ilgimi çekti,elimden bırakamadan okudum bitirdim kitabı.Gül’ü rahatsız eden konular beni hiç rahatsız etmedi,çok fazla irdelemedim sanırım nedenini nasılını (zaman şeyli kurgularda o paradoks olayını bir türlü anlamadığım için çok kurcalamıyorum artık okurken =D ),belki de o yüzden çok takılmadım.Hatta böyle bir şey neden oldu,niçin oldu, sonunda bir takım şeyler açıklanmadı falan kısmı iyi ki böyle yapılmış dedim. Zira bunların cevabı çok da mantık çerçevesinde açıklanamayacağı için kurgu daha kötü olabilirdi bence.





Rainbow Rowell – Sabit Hat
AŞKTA İKİNCİ ŞANSI YAKALASAYDINIZ, AYNI KARARLARI MI VERİRDİNİZ?
Zaman makineleri söz konusuysa, sihirli bir telefon kulağa biraz kullanışsız gelebilir.
Senarist Georgie McCool geçmişe gidemez… Sadece geçmişi arayıp birilerinin telefonu açmasını umar.
Özellikle de kocasının.
Çünkü Georgie geçmişi arayabilen sihirli bir telefonu olduğunu öğrendiğinde tek yapmak istediği, kocası Neal’la arasını düzeltmektir. Evet, belki zamanda yolculuk yapamayacaktır ama evliliğini, başlamadan yoluna koymanın bir fırsatını bulmuştur.
Artık çözülmez gibi görünen meseleleri geçmişte düzeltme şansı vardır. Belki de bu telefon ona ikinci bir şans verecektir.
Tabii istediği buysa… Yoksa hiç evlenmemiş olsalar, her şey daha mı iyi olurdu?
Sabit Hat, iki insanın aynı yola baş koyup koyamayacağını ve aşkın, sizinle orta yolda buluşacak birini bulmak olup olmadığını sorguluyor...



Gül
Yazarın kalemi o kadar kuvvetli bu kadar durağan bir kitabı bile zevkle okutuyor.
Rainbow Rowell'ın son zamanlarda Türkçeye çevrilmiş kitaplarını okuyup beğenmiş biri olarak kitabın çıkacağını duyunca çok sevindim ve aldım tabii ki.Yeğenim kitabı  elimde görünce “yaşlılar için yazdığı kitabı “ dediğinde kitapla darp etmiş olabilirim.Ama aslında doğru , daha bizim yaşımız için yazılmış bir kitap ( Fan Girl , Elanor ve Park  kitaplarına oranla ) Kalbim azıcık Neal için burkulmadı değil .Bu zamanla ilgili olan şey hakkında bir açıklama yok ,böyle oldu da oldu diye ama bence kitabın buna ihtiyacı da yok.

Sibel
Bu ara denk geldi ilişkilere ikinci bir şans vermekle ilgili 3 kitabı arka arkaya okudum (bu kitap,Kerstin Gier’in Komşunun Çimenleri Daha Yeşil ve Liane Moriarty’nin Yeniden Başlamak İçin Güzel Bir Gün kitapları) ve hepsini de beğendim.Bu kitapta da Kerstin Gier’inki gibi mantıkla açıklanamayacak bir olay var ve ben bu kitapta da diğerinde olduğu gibi bunun nedenine,nasılına, açıklanmasına vs takılmadan okuduğum için sevdim kitabı.Konu değişik,anlatım akıcı olunca sıkılmadan bitti gitti.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder