14 Eylül 2017 Perşembe

Renee Andieh – Gazap ve Şafak -The Wrath and the Dawn Serisi 1


Renee Andieh – Gazap ve Şafak 
Cani bir katil tarafından yönetilen bir diyarda, her şafak bir başka aileye kalp acısı getirmektedir. On sekiz yaşındaki Horasan Halifesi Halid her gece yeni bir eş almakta ancak sabaha kalmadan gencecik kadınların hayatına son vermektedir. Can dostu, Halid’in kurbanlarından biri olan Şehrazad, intikam almaya yemin eder ve gönüllü olarak Halid’e gelin gider. Sadece hayatta kalmaya değil, halifenin dehşet saçtığı hükümdarlığı yerle bir etmeye de kararlıdır.
Şehrazad zekâsı ve azmi sayesinde her gece Halid’in aklını çelip büyüleyici hikâyeler anlatarak hayatta kalmayı başarsa da bir sorun vardır: Genç kız can dostunu öldüren katile günbegün âşık olmaktadır. Üstelik bu mermer ve taştan sarayda hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığını anlamaya başlamıştır. Şehrazad, zalim çocuk hükümdarın genç kızları neden öldürdüğünü ortaya çıkarmaya ve bu döngüye bir son vermeye karar verir…
“Taht Oyunları’nın heyecanı Binbir Gece Masalları’nın aşk hikâyesiyle kesişiyor…” 
-US Weekly-

 “Sayfalar elinizden akıp giderken kendinizi altın rengi sıcak kumların üstüne kurulmuş serin mermer avlularda, baharatlı içeceğinizi yudumlar halde bulursanız şaşırmayın. Büyüleyici bir hikâye. Tıpkı benim gibi siz de âşık olacaksınız.” 
-Marie Lu, Efsane ve Genç Elitler’in New York Times çoksatan yazarı-
“Hayaller kurduracak kadar romantik, bağımlılık yapacak kadar heyecan dolu.”
-Kirkus Reviews-
“Capcanlı bir hayal gücüyle kaleme alınmış güçlü karakterler sayesinde her sayfa entrika ve aşk dolu.” 
-Publishers Weekly-
“Bu kitap bir peri masalı. Kendi başına bir klasik olmayı hak ediyor.” 
-VOYA-
“Siyasi entrikalar ve isyan arka planı oluştururken sadakat, yakıcı romantizm ve zorlu çöl kentindeki büyülü olaylarla kurulmuş bir öykü.” 
-Booklist-
“Zengin Ortadoğu kültürü, yazarın yarattığı dünyaya pek çok detay katmış… Gençlerin gönlünü fethedecek.” 
-School Library Journal-
“Merak uyandırıcı bir kitap. Yazar, Binbir Gece Masalları’nı farklı bir açıdan yeniden kurguluyor.” 
-Shelf Awareness-
  #1 New York Times Çoksatanı
Indie Next Listesi Seçkisi, 2015
Amazon En İyi Gençlik Romanı, 2015
New York Halk Kütüphanesi En İyi Gençlik Romanı, 2015
Seventeen Magazine En İyi Roman, 2015
YALSA En İyi Gençlik Romanı, 2016

Gül
Güzel ama o kadar abartmaya gerek yok .
olmuşa yakın

Sibel
Pek beğendim,çok beğendim =D


Gül
Sibel hatun kişisi benden önce okudu romanı ve direk oku ,ilk onu oku, hemen oku diye bastırdı.Açık konuşmak gerekirse yaz benim için ablamla hasret giderme ve bol bol birlikte gezme zamanı onun için pek kitap okuyamıyorum .(Yorumlardan da belli Sibel’in okuduğu çoğu kitabı henüz okumadım ) Ablamı yolcu ettiğim gün kitabı elime alıp okudum ,kitap klasik bir YA arka planı oluşturmak içinde bin bir gece masallarından ( dizi olan değil kitap olan ) yararlanılmış ,az biraz değiştirilerek .Hatta bir YA klasiği olarak ikinci güçlü bir erkek karakter bile eklenmiş.Oğlan karakterden bir bahsediliyor , 25-30 larından sandım ama arada yalnız çocuk dediği için kafamda karıştı ,bak şimdi aklıma takıldı oğlanın kaç yaşında olduğu söyleniyor mu kitapta? Yorumlara yazıverin okuyan olursa.Kız da zeki görünümlü salak.Arada kıza da sinir oldum özellikle sonunda ,klasik bir YA kızı salaklığı yaptı onu diyeyim yetsin.
Sibel yazdıktan sonra gelen edit: Oğlan 19 yaşındaysa  kaç yaşında kesmeye başladı bu kızları ?



Sibel
Zamanında Beyaz Dizilerde ziyadesiyle şeyh okumuş biri olarak konuyu görünce ilgimi çekti haliyle =D Zira Beyaz Dizi harici şeyhli kitaba pek rasladığımı söyleyemem.O yüzden merak edip aldım kitabı ama çok da umutlu değildim.Gül abartmaya gerek yok demiş ama ben çok beğendim.Marissa Meyer’in Ay Günlüğü serisinde masalları kendine göre yorumlamasını okumuştuk ya bunda da yazar Binbir Gece Masalları hikayesini kendine göre kurgulayarak yeni bir hikaye yaratmış bize. Haaa bunu YA tarzı yapmış vs ona hiç bakmadım açıkçası.Zira okurken beni ilgilendiren tek şey ilgimi çekmesi ve kendi içinde mantıksız olmaması olduğundan severek okudum.Oğlan da kız da çok gençler.Yanlış hatırlamıyorsam kız 17 oğlan 19 yaşlarında.Ama özellikle fantastik YA larda karakterlerin yaşlarının genelde çok küçük olmalarına alıştığım için bu kısım da çok rahatsız etmedi beni ve bu bünye ne salak kız karakterler gördüğü için bu kitaptaki kızın salak olduğunu düşünmüyorum.Kısaca serinin devamını heyecanla bekleyeceğim. Umarım aynı çizgide devam ediyordur devam kitapları da.
Gül'den sonra gelen edit =D : Tam hatırlamıyorum ama çok uzun bir geçmişi yok kızları öldürmesinin diye aklımda kalmış.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder