24 Temmuz 2017 Pazartesi

Türlü Türlü Aşk Romanları



Brenda Novak-Bir Yanımız Bahar
Whiskey Creek Serisi 4
Benjamin Alire Saenz-Aristo ve Dante Evrenin Sırlarını Keşfediyor 
Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe Serisi 1
Meredith Schorr-Şimdi Moda Pastel
Blogger Girl Serisi 1


Brenda Novak-Bir Yanımız Bahar
Whiskey Creek Serisi 4
Bir gerçekle cezalandırılmak mı yoksa
bir yalanla yaşamak mı daha zor?
Herkesin geçmişinde gizli saklı kalmış, unutmak için çaba sarf ettiği küçük ya da büyük kırıklıklar vardır. Adelaide Davies’in hayatını değiştiren, onu sevdiği kasabadan ayıran da lise mezuniyet partisinde yaşanan korkunç bir olaydır.
Aradan uzun yıllar geçtikten sonra Whisky Creek’e bambaşka biri olarak geri dönen Adelaide, zamanla geçmişiyle ve unutamadığı “gençlik aşkı”yla da yüzleşmek durumunda kalır.
Önyargıların, gerçeklerin ve kimi zamanda yalanların ortasında kalan Adelaide, hem özgürlüğün hem de aşkın zorlu yollarında okuyucuyu savaşmadan kazanmanın mümkün olmadığı bir yolculuğa  çıkarıyor.
Gül
Red Necklerle  ( ya da Trump cılarla  ) dolu bir kasabada bir avuç Liberal'in yaşamı .
Spolierrrrr
Kitabın son kısmına  kadar kıza sinir olmuyordum .Kitabın sonunda bu kız salak mı dengesiz mi diye sinir oldum .Tüm kitap boyunca ,kızın başına  gelenlerle ilgili hatırladığı detaylar böyleeee kalbim oydu oydu .Sonra kitabın sonunda kız bir özür  ve vs vs vs bana yeter dediğinden ben düşüp bayıldım . Merhametten maraz doğar.Cehenneme giden yollar iyi niyet taşlarından döşenmiştir ,ben söyleyeyim de .Bu kadar merhamet iyi değil
Bir de tüm kitapta bahsi geçen Olivia ve Noelle arasında olanları anlayan yorumlarda bir bana anlatı versinler ( Ya da sen Sibel )
orta şekere doğru

Sibel
Sırasıyla bütün arkadaşlar birini bulup aşık olup mutluluğa yelken açıyor.Ben de o kasabaya taşınmak istiyorum =P
Bu tarz kasabada geçen ayrı karakterlerin olduğu ama konuların birbiriyle bağlantılı olduğu kurguları seviyorum ama önceki kitapları genelde unuttuğum için her yeni kitapta bu kimdi yavv daha önce ne olmuştu ki diye düşünmekten hikayeye konsantre olmakta zorlanıyorum açıkçası. Bu kitapta da oğlanı hatırlayana kadar baya bir zaman geçirdim =D Geneli itibariyle sıkılmadım okurken,kıza üzüldüm,çoğu konuda haklı da buldum yaptıklarını ve gerekçelerini.Ama o kadar akıllı,zeki ve gelecek vaat eden çocuğun sonunda bisikletçi olması çok komik geldi bana.Sürekli o bisikletçi taytıyla hayal edip sinir bastı,güldüm =p
Olivia ve Noelle arasındaki olayı başta ben de anlamadım.Hatta ‘neee haaa’ olup geri dönüp yeniden okudum konuşmaları.Sonrasında birşeyler anladım ama ne kadar doğru bilemiyorum.Dur anlatayım ben sana Gül ne anladığımı =D



Benjamin Alire Saenz
Aristo ve Dante Evrenin Sırlarını Keşfediyor 
Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe Serisi 1
Gençlik insanın kendini keşfetmeye başladığı, büyülü bir çağdır.
 Abisi hapiste olan, içinde tanımlayamadığı bir öfke barındıran Aristo, bir gün havuzda Dante adında bir yaşıtıyla tanışır. Her ikisini de değiştiren, dönüştüren bir sürecin ilk adımıdır bu tanışma. Sonrasında hayat, kimlik, büyümek, “ışık kirliliği olmadan” yıldızları izler gibi bir arkadaşlığı tüm safl ığıyla sürdürmek onları birbirine yakınlaştıran esas bağ olur.
 Aristo ve Dante Evrenin Sırlarını Keşfediyor, korkmadan, çekinmeden, hayatını kendisi olarak gizlenmeden yaşamak isteyenler için yazılmış bir kitap. Daha önce başka yapıtlarıyla PEN/Faulkner ve American Book ödüllerini kazanan Benjamin Alire Sáenz, Aristo ve Dante Evrenin Sırlarını Keşfediyor ile Printz Honor Book, Stonewall, Pura Belpre ve Lambda Literary ödüllerinin de sahibi oldu.
 Aynı adlı serinin ilk kitabı olan Aristo ve Dante Evrenin Sırlarını Keşfediyor’u okuyanlar, bir anlamda kendi evrenlerinin sırlarını keşfediyor.

Gül
Kitap bir kız ve erkek arasında geçse ,bildiğimiz normal ergen kitabı der ve başka ikinci kelimemiz olmazdı sanırım.Ama olayda iki oğlan var .Bu kitabın hakları başka bir yayınevi tarafından satın alınmış ama 5 yıldır basmamış.Tepkiden korkmaları yüzünden mi yoksa sıra mı gelmemiş bilemeyiz.Buraya kadar anlattıklarımdan anladınız sanırım kitap glbt temalı.Bence çok değişik çok farklı bir konusu yoktu.Kitaptaki en ilginç şey iki Meksikalı ( ki geneli koyu katolik olur her seçilen papanın gittiği ülke olmasından yola çıkın)  ailenin oğullarının gayliğini bu kadar kolay kabullenmeleri sanırım.

Sibel
Hikaye glbt temalı ama yanlış anlaşılmasın kurgu öyle aşk meşk olayı olayları üzerine kurulmuş değil. Daha ziyade Aristo’nun hayatı sorgulaması,düşünceleri vs şeklinde ilerliyor ki bütün kitap boyunca benim üç te bir yaşımdaki çocuk kadar derin düşünce ve fikirlerim yok yazık olsun bana diye diye okudum.Geneli itibariyle akıcı,sıkıcı olmayan bir dille yazılmış güzel bir kitaptı bana göre.Ve evet iki Meksikalı ailenin özellikle 1985/1990 yıllarında gayliği böylesine kolay kabul etmesi ilginç gözükse de hikayedeki iki ailenin de yapıları ve yaşadıklarından dolayı bu bana ilginç ya da ters gelmedi.




Meredith Schorr-Şimdi Moda Pastel
Blogger Girl Serisi 1
Kimberley Long. Bir avukatlık bürosunda sekreter. Popüler bir kitap bloğunun kurucusu. Chick-lit hayranı. Kitaplar sayesinde işinin kötü taraflarını görmezden gelmeyi başarıyor. Tabii bir de ofisteki yakışıklı avukat Nicholas sayesinde… Ve bir gün lisedeki ezeli düşmanı Hannah Marshak’ın tam da onun sevdiği türden bir kitap yazdığını öğreniyor. Bu da yetmezmiş gibi kitabın eleş- tirisini yazması isteniyor. Hannah’nın samimiyetsiz ısrarları da cabası! Kimberley yazarına duyduğu nefreti görmezden gelerek objektif bir eleştiri yazabilecek mi? Peki ya hayallerinin erkeği Nicholas’ın dikkati çekmeyi başaracak mı?
 Sürükleyici anlatımı, kitabı bitirdikten sonra bile düşünmeye devam edeceğiniz güçlü karakterleri ve karmaşık ama bir o kadar eğlenceli ilişkileriyle Şimdi Moda Pastel’i elinizden bir an olsun bırakamayacaksınız!

Gül

Belki de bizim bu hatun gibi binlerce  takipçisi olan bir bloğumuzun olmaması ,yazarların ,editörlerin ,temsilcilerin maillerini  almama sebebimiz (en azından ) benim böyle bir cümle kuramayacak olmam olabilir J .Kitaptaki en hoşuma giden kısım sanırım sonuydu “ bir chick-lit kitabında olsan hikayen nasıl biterdi “ gazını veren arkadaşları sevdim.
olmuşa yakın

Sibel
Ben kendimi blogger olarak görmediğim için editör veya yayın evlerinden mail (yazar diyemiyorum zira Türk yazar okumuyoruz) almama sebebimizi sorgulamıyorum bile =D Ama bu kitapta gerçek bir blogger nasıl olunur onu okuyoruz bence. Öyle bizim yaptığımız gibi kitapların genel olarak yorumlanmadığını (tamam tamam arada özellikle beğenmediğimiz kitapları didikliyoruz) veya genelin yaptığı gibi ‘ayyyy kapağı çooookk tatlışşş’ şeklinde yazılmadığını öğreniyoruz =D Yazar kendisi de bir bloger olduğundan bir chick-lit hikayede okuyucu ne isteri detaylarıyla bildiğinden olsa gerek tüm kurgu buna göre şekillenmiş ve bence çok da başarılı olmuş. Zira kitabın başından sonuna kadar eğlenerek, keyif alarak, sıkılmadan beğenerek okudum…


3 yorum:

  1. En güzel aşk kitapları arayanlar için en güzel aşk romanları şeklinde bir liste hazırladım ve paylaştım. Tıklayın ve inceleyin >>> en güzel sürükleyici aşk kitapları

    YanıtlaSil
  2. En güzel aşk kitapları arayanlar için en güzel aşk romanları şeklinde bir liste hazırladım ve paylaştım. Tıklayın ve inceleyin >>> sürükleyici aşk kitapları

    YanıtlaSil
  3. Aşk kitapları mı arıyorsunuz? Tıklayın: aşk kitapları

    YanıtlaSil