2 Mart 2017 Perşembe

2017 CNR Fuarı ve Biz



2017 CNR Fuarı ve Biz




Gül
Geçen sene ki yazımızda da dediğimiz gibi tanışmamız CNR la olduğu için bizim yıldönümü kutlamamız oluyor CNR .İnatla gitmemizin sebebi sadece bu ,yoksa fuarın havası gittikçe kaçıyor ve her yıl küçüldükçe küçülüyor.

Sibel
Bu sene de şampanya patlatamadık ama neyseeeee =p Ben Tüyap fuarına çok büyük ve kalabalık olduğu için gitmeyi sevmiyorum.O yüzden CNR ın küçük olması benim açımdan artı bir özellik ama Gül’ün de dediği gibi iyice küçültmüşler.

Gül
Bu sene azıcık uyuz zamanıma denk geldi sanırım fuar ,katılımcıları  azıcık ezerek konuşmuş olabilirim.Sibel  ,Aspendos’ta ki görevlilere inatla ve inatla “Baştan Çıkarıcı Atıştırmalıklar” ın serisinin diğer kitapları çıkacak mı diye sorarken ( her yıl soruyor garibanım ) ben ” yayın haklarını almamışlardır,paraları yoktur ,çevirmen tutmaya bile paraları yok onların “deyince’’ utanmış benden öyle dedi.

Sibel
Azıcık mııııı.Ulaynnn bütün stantlarda arkamızdan nefretle bakıyordu insanlar.Gerçi bunda benimde her seferinde ‘mehhhhh bu kitap Kitapyurdunda daha ucuzzzz’ söylemlerimin katkısı da olmuş olabilir. Bu arada Kitapyurdunun akıllı telefon uygulamasında barkod okuyucu var.Kitabın barkodunu okutup şak diye fiyatını öğrenebiliyorsunuz 2 saniyede.Çok işime yaradı fuarı gezerken bu uygulama =D




Gül
İndirimler pek yoktu yine , Martı bir miktar daha iyi indirim yapmıştı, netten ucuzdu en azından. Pegasus aynı tas ve hamam ,hatta öteye taşımışlar arkada Gena Showalter Karanlık Efendiler kitabı var görüyoruz satmadılar bize.Salı günü satacağız dediler.Yaw işte görüyorum sat bana ,fiyatı bilmiyoruz dediler ,Kitapyurdundan bakıp söyledik fiyatı kabul etmediler uyuzlar.

Sibel
İndirimler hiç yoktu bence pek değil.Sadece devam etmeyecek serileri 5.-TL ye 10.-TL ye satıyorlardı o kadar (Yabancı ve Dex te) Aspendos’taki 10.-TL lik kitaplar,onlar da nette o kadar zaten.Pegasus nette %35 fuarda %20 iskontolu.Bu durumda fuardan almanın anlamı var mı eski kitapları?Yok elbette. Bari yenileri sat hazır biz oraya gelmişken.Cıksss o da yok.O yüzden ben Pegasus’tan almak istediğim kitaplar olmasına rağmen elim boş çıktım.Bir de ben hala fuardan para kazanılması (sahaflar hariç) olayını anlayabilmiş değilim.Benim için fuarın anlamı firma tanıtımı ve reklamıdır.Bunu yaparken de satış yapabiliyorsan amenna.Bu yüzden nette daha ucuz dendiği zaman ama onların maliyeti daha az biz stand kirası veriyoruz bahaneleri de bana çok anlamsız geliyor.Sonuçta fuar maliyetleri reklam masrafları,genel giderler vs içinde düşünülmüyor mu ?




Gül
Yayıncılık sektöründe şirketlerin neden battığını az buçuk anladım .İki ayrı yayınevinde yaşadım bu olayı.Sorduğum kitabı getirmemişler fuara ya da unutmuşlar .Para kazanacağınız yer ,eski kitapları ucuza satıp elden çıkaracağız yer ve siz unuttunuz ya da getirmediniz mi ? Yok kardeşim bu ülke adam olmaza getirmek istemiyorum ama zorluyorlar .

Sibel
Bunlar haricinde azimle bazı kitapların ne zaman çıkacağı sorularına da cevap aradık elbette. Bizim bilgimiz yok,sadece standta çalışıyoruz cevapları haricinde güvenilir olduğunu düşündüğümüz cevaplar şunlar ;
İthaki’den çıkan Brian McClellan’ın Power Mage serisi (ilk kitap Kan Yemini) 2017 sonuna kadar tamamlanacakmış.2.kitabın nisan gibi çıkacağını söylediler.
Yine İthaki’den çıkan Anthony Ryan Kuzgunun Gölgesi 3.kitap da nisan mayıs gibi çıkacakmış.
Yabancı Yayınlarından çıkan Claire Wallis’in Push Serisi 2.kitabı (ilk kitap Köprü ) çevrilmiş,editasyon aşamasındaymış.  Bahara çıkacak gibi gözüküyor.
Yabancı Yayınlarından çıkan Charles Sheehan Miles’ın Thompson Sisters Serisi 1.kitabı olan Julia’nın Şarkısının devamı gelmeyecek gibi gözüküyormuş ne yazık ki.Ve devamı düşünülmeyen bir diğer seri ise İlona Andrews’ün Saklı Miras serisi ki biz ilk kitap Kızıl Ateşi çok ama çok beğenmiştik.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder