21 Mart 2017 Salı

Brenna Yovanoff- Kimsenin Bilmediği Yerler


Brenna Yovanoff- Kimsenin Bilmediği Yerler
Waverly ve Marshall… Gizledikleri iç dünyalarının birbirlerinde örtüşen arzu ve aşk dolu uyumun farkına ne zaman varacaklar? Onlar mükemmel değil… Hiçbir zaman da mükemmel olmak istemediler. Hatalarla dolu hayatlarında mutluluğun peşinden gidecekler mi? Lise ve aile hayatının açmazlarında yakaladıkları o mucizevi ruhsal ve tensel uyumun anlamını keşfedebilecekler mi? Sıkılmadan, utanmadan sevmeyi becerebilecekler mi?
 Bu sadece Waverly ve Marshall’ın hikâyesi değil. Kendini tanımaya, keşfetmeye çalışan gençlerin içsel yolculuğu…
‘’Waverly ve Marshall harlı bir ateş gibiler... Kendilerini bulurken ferahlatıcı bir şekilde kusurlular. Okurlar bu ikilinin hayat dolu, insanın içini acıtacak denli gerçekçi hikâyelerini okurken kendileri de uyumayı unutacaklar.  Harikulade bir aşk hikâyesi.”
Kirkus Reviews
“İncelikle örülmüş, göz alıcı bir üslupla yazılmış bu roman okul döneminin belirsizliklerini ve insanın kendini keşfetme sürecinin güçlüğünü başarıyla yakalıyor.”
Booklist
“Yovanoff, insan ilişkilerini, özellikle de beklenmedik biçimlerde oluşan ilişkileri çok katmanlı bir biçimde ele alıyor”
Publishers Weekly
“Büyülü izler taşıyan karanlık bir kurgu.”
SLJ
“Yovanoff, iyiliklerini istediğiniz karakterle okuru derin ve karanlık bir yolda seyahate çıkarıyor... Keyifli bir okuma, klasik lise aşkı hikâyelerinden farklı olarak derin gözlemler, esprili bir dil ve sürpriz bir son içeriyor.”
Romantic Times

Gül
Mantıksız şekilde güzel ,aslında olmamalı.

Sibel
Biraz depresif ama güzel…

Gül
Kitap hakkında söylenecek ne var,çok şey var ama nasıl söyleyeceğim pek emin değilim. Maggie Stiefvater Ürperti  kitabını Turkuvaz yayınlarından okuyup ayılıp bayılmıştım .Bu kitapta o tonda , konu olarak değil ama tarz olarak çok benzettim ki yazarlar arkadaşlarmış.Yani Ürperti yi beğeniyseniz bu kitabıda beğeneceğinizi düşünüyorum , o hüzünlü ,melankolik ve depresif tarz sizi çekmiyorsa uzak durum
Ama ben kitabı şöyle okudum “Kimse bu kitabı beğenmez ,ama ben sevdim”.Çok çok fazla iç ses var.Olan şeyin mantığını kimse açıklamıyor ki zaten yok .Astral seyahat vs vs ama bir açıklama yok.Fakat kitapta bir şey var ki beni çekti.Kızın çatlaklığımı ,kitabın hakim duygusu olan hüzün mü bilmiyorum ,sanırım kızın çatlaklığında biraz kendimden izler buldum o yüzden de olabilir .


Sibel
Bazen zevklerini bildiğiniz arkadaşınıza beğendiğiniz bir kitabı önermek cidden zor olabiliyor. Gül’de benim kitaplarda fazla iç ses olduğunda sıkıldığımı bildiğinden çok beğendiği bu kitabı bana önerirken ‘Yav sen bu kitabı okuma,kesin sıkılırsın’ diyerek sevdiği kitabı kötülememden sakınmaya çalıştı. Ama o okuma diye bastırdıkça içimdeki merak daha çok arttığı için elbette ki okudum =D Evet kitap neredeyse sırf iç seslerden oluşuyor ancak bunlar akıcı ve sıkıcı olmayan bir şekilde yazıldığı için beni her zamanki gibi bunaltmadı (sadece sonlara doğru biraz iç çekmiş olabilirim =P ). Kitap geneli itibariyle oldukça depresif.Zamanında biz de ergenlik yaşayıp bunalımlara girdik ama ben hiç bu kadar derin ve sorunlu düşünceler içine girdiğimi hatırlamıyorum doğrusu (bizim için de hiçbir şey güllük gülistanlık değildi bu arada). Yeni nesil her şeyi daha bir derinlemesine yaşadığı için mi bilmiyorum ama şimdiki ergenlerin düşünme tarzları artık böyleyse sanırım ergen oğlumu daha bir yakından izlesem iyi olur. Kitap boyunca Waverly’yi kolundan tutup bir psikoloğa götürmek istedim ki annesi psikolog. Marshall’da ayrı bir bunalımdı ama hiç olmazsa daha bir aklı başındaydı kıza göre.O yüzden sanırım onu daha çok sevdim.Astral olayın açıklanmaması kurgunun gidişatında çok gözünüze batmıyor ama kitap bittikten sonra ‘yavv arkadaş siz nasıl bir bunalım içindeydiniz de böylesi bir olayı sorgulamadan kabullenebildiniz’ diye sormadım da değil =D

Neyse Gül kıza çatlak demiş ama çatlak kelimesi bana daha çok biraz çılgın,aklına geleni yapan, olaylara bakışı normal insanlardan daha extrem olan kişileri çağrıştırdığı için onun bu fikrine katılmıyorum.Ben Waverly’yi,yazarın arkadaşı Emily Hainsworth gibi psikopat olarak tanımlamasam da ciddi psikolojik sorunları olan biri gibi düşündüm ki Gül sen kesinlikle öyle değilsin,azıcık çatlak olabilirsin ayrııııı =D 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder