13 Mart 2017 Pazartesi

Nicola Yoon-Güneş de Bir Yıldızdır



Nicola Yoon -Güneş de Bir Yıldızdır
Natasha: Ben bilime ve gerçeklere inanan bir kızım. Kadere, alın yazısına, hele asla gerçekleşmeyecek hayallere inanan biri değilim. Kalabalık bir New York sokağında tatlı bir çocukla tanışıp ona âşık olacak bir kız hiç değilim. Ailemin Jamaika’ya sınır dışı edilmesine on iki saat kalmışken hem de. Ona âşık olmak hiç de bana göre değil.
 Daniel: Ben her zaman iyi oğul, iyi öğrenci oldum. Ailemin beklentilerini karşılamaya çalıştım. Asla bir şair ya da hayalci olamadım. Ama onu gördüğümde tüm bunları unuttum. Natasha beni kaderin olağanüstü planları olduğuna inandırıyor, ikimiz için de.
 Evren: Yaşadığımız her şey bizi tam da bu ana getirdi. Önümüzde milyonlarca gelecek var. Acaba hangisi gerçekleşecek?
 2016 National Book Ödülü Finalisti
New York Times, Yılın En Göze Çarpan Kitabı
BuzzFeed, Yılın En İyi Gençlik Kitabı
POPSUGAR, Yılın En İyi Kitabı
Publishers Weekly, Yılın En İyi Kitabı
Kirkus Reviews, Yılın En İyi Kitabı
New York Public Library, En İyi Gençlik Kitabı
Amazon, Yılın En İyi Kitabı

Yazarın diğer kitabı Her Şey in Yorumu için Tık Tık 

Gül
Okuyun ya ,güzel kitap.

Sibel
Ben de beğendim =D

Gül
Bu kitabı sadece çocuk kitabı ya da gençlik kitabı diye yaftalamak çok kötü bir şey olur.Kitap her yaşta insana söyleyecek şeyi var.
İlk 100 sayfayı okurken belki biraz sıkılabilirsiniz ( ben sıkılmadım gerçi ) karışık olmasa da farklı bir anlatım tarzı var sadece kahramanlar üzerinden ya da onların düşünceleri üzerinden ilerlemiyor kitap arada yazarın bilgi verdiği ya da karşılaşılan kişilerin hikayelerini de okuyoruz.Uzun süredir maruz kaldığımız birinci tekil şahıs ve basit anlatımdan  ( geldim ,oturdum ,kahve içtim vs vs ) sonra azıcık yorabilir tabii =p

Kitaptaki hikaye ( son sözü saymasak ) 12 saat gibi kısa bir sürede yaşananları anlatıyor ama yazar o kadar güzel anlatıyor ki hikayeyi Natasha ve Daniel arasındaki aşka inanıyorsunuz .
Yazar son derece kişisel bir kitap mı yazmış yoksa sadece benzerlik mi emin değilim .Nicola Yoon Jamaikalı ve kocası David Kore asıllı bir Amerikalı, aynı hikayedeki Daniel gibi.
Kapak ; pek kapaklar hakkında muhabbet eden biri değilimdir ve Türkçe editasyon kapağı ,orijinal kapağa oldukça yakın olduğu için umursamamıştım.Kitabı okuyup dönüp araştırdığımda kapağın çizim olmadığını çivi ve bol  bol ip kullanılarak yapılmış bir çalışmanın resmi olduğunu anladığımda çok daha anlamlı geldi kapak.


Sibel
Bence de bu kitabı çocuk ya da gençlik kitabı diyerek etiketlemek hata olur.Zira içinde her yaşa hitap edecek mesajlar var.Hikaye bir kızın bir oğlanın gözünden anlatılırken arada yan karakterlerin hikayeleri de olaya dahil oluyor ki bu şekildeki kurgu yazarın anlatımından dolayı sizi rahatsız etmiyor ya da anlamanızı zorlaştırmıyor. Çoğu hikayede dipnot olarak okuduğumuz bazı yan bilgilerse açıklamaların uzunluğundan dolayı belki de dip not yerine ara bilgiler şeklinde yazar tarafından hikayenin içinde size sunuluyor ki itiraf ediyorum bazılarında bu kadar detaya gerek yok dediklerim oldu.Ama bu açıklamalarda bir şekilde hikayeye adapte edildiği için içinize siniyor okurken. Bunlar dışında yazarın kurgusu o kadar başarılı ki kısacık sürede iki gencin birbirlerine aşık olması ve hadi canım diyeceğiniz tesadüfler bile gözünüze çok mantıklı geliyor ve sorgulamıyorsunuz. Bu yazarın tarzını biraz Jennifer E. Smith’e benzettim ben ve her iki yazar da takip ettiğim yazarlar listesinde bulunuyor artık ;)

Bu kitabı okurken yaptığım tek hata uzun zamandır beklediğim bir başka kitap olan Jeaniene Frost-Çifte Belayı okuduktan sonra bu kitaba başlamam oldu.Zira aksiyon ve heyecan dolu çok farklı bir tür olan Çifte Beladan sonra bu kitabı okumaya başlamak 5.vitesle giden bir arabayı aniden 3.vitese atmak gibiydi.O yüzden başlarda biraz zorlansam da hikayeye kendimi kaptırdıktan sonra her şey yoluna girdi =D


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder