8 Aralık 2016 Perşembe

Leah Raeder-Serbest Düşüş


Leah Raeder-Serbest  Düşüş
Her gece ışıkları görüyorum. Tüm dünya mutlu olmanın sırrını bulmuş da kimse benimle paylaşmıyormuş gibi geliyor.
 On sekizime yeni girdim;  şimdiye kadar yaşıtlarım gibi hayatımı doludizgin, hiçbir sorumluluk almadan, günübirlik yaşadığımı düşünebilirsiniz. Tabii ki hayır. Ebeveynlerim sağ olsun, bu ailede yetişkin olan hep ben olmak zorunda kaldım. Ama okuldaki son senemde bu değişecek çünkü büyük bir film okuluna girmek, annemi rehabilitasyona başlaması için ikna etmek ve koşullar ne olursa olsun, asla ama asla kendi geleceğimi mahvetmemek gibi önemli planlarım var.
  Ancak hayatın da, planları serbest düşüşe geçirmek için kendince yöntemleri var.
 Erkeklerle olan “ilişkimin” değişeceğini, birini gerçekten sevebileceğimi söyleselerdi gülüp geçerdim. Sonra onunla tanıştım. Hiç beklemediğim bir anda hayatıma giren Evan, gerçek beni, kalbini korumak için duvarlar örmüş o sert kızın ardındaki korkmuş ama güçlü kızı görebiliyor. Şimdi gerçekten mutlu olmak için bir şansım var, kendime izin verebilirsem tabii.
 İster aşk deyin, ister serbest düşüş. İkisi hemen hemen aynı şey.
 “Karmaşık hayatlar, tehlikeli yakınlaşmalar ve dizginlenemez tutkular… Tüm zamanların favorisi.”
—Gail McHugh, Çarpışma ve Nabız kitaplarının New York Times çoksatan yazarı
 “Yazarın güçlü anlatımı ve akıcı diliyle birleşen bu roman, son sayfaya kadar başınızı döndürüp kalbinizi çalacak.”
—Pam Godwin, New York Times çoksatan yazarı
 “Serbest Düşüş mükemmel anlatımıyla beni ilk sayfasından itibaren içine alan bir başyapıt.”
—Brooke Cumberland, USA Today çoksatan yazarı
 “Serbest Düşüş, okuduğum en güzel ve güçlü aşk hikâyelerinden biri.”
—Mia Sheridan, Başka Dilde Aşk ve Leo kitaplarının New York Times çoksatan yazarı
 “Benzersiz ve şairane. Kendinizi Raeder’ın harika anlatımına bırakın. Pişman olmayacaksınız.”
—Mia Asher, Arsen romanının yazarı



Gül
Çok karışık hislerim var kitapla ilgili .
Sibel
Kitabı beğendim dediğimde iki yüzlü gibi hissedip utanıyorum.

Bu romana beğendik
demeye azıcık utanıyoruz
Gül
Kitabın arka  özeti kitapla ilgili çok bilgi vermiyor o yüzden spolier li yorumuma geçmeden önce kısaca bilgi vereyim.Kitaplara “Kurgu  bu her şey olabilir ,her şey yazılır “ şeklinde yaklaşıyorsanız okuyun , ilginç ve değişik yazılmış bir kitap.Yok ‘kitapta olsa ben bazı şeyler müsahama göstermem okumam’ diyorsanız kitaptan uzak durun .

Orjinal Kapak

Spolierrr en devinden
Kız adamın (adamın diyorum çünkü kız 18 adam 32,33 yaşında) öğrencisi ve olay lisede geçiyor.Tamam ilk kez birlikte olduklarında bunu bilmiyorlar ama sonra…
Wattpad te yazılan o kadar öğrenci  öğretmen aşkına laf et sonra gel bu kitabı oku .Arka kapak özetinden ( İngilizce olan yoksa Türkçe özette hiç birşey belli değil) adamın üniversite hocası falan olduğunu düşünmüştüm.Keşke öyle olsaydı o zaman bu kadar ahlaksal ikilem içinde kalarak okumazdım .Kızım yok ama yeğenim var ve 18 yaşında yeğenimin 33 yaşında bir adamla ilişkisi olduğunu bilsem  önce adamı vururdum sonra yeğenimi hırpalardım.
Ama kitap bir şekilde sizin öne süreceğiniz her şeyi zaten kendisi diyor ,bu sapıkça bir ilişki ,evet bu yanlış evet ama bu ilişkiyi öyle bir anlatıyor ki “Ooooo” diyerek okuyorsunuz bazı yerleri.
Bir de şu var ki Evan 33 yaşında olmasına rağmen çok güçlü kuvvetli baskın bir karakter olarak yazılmamış .18 yaşındaki Maise çok daha baskın bir karakter ve bir bakıma ilişkiyi sürdürmek için baskı kuranda.





Sibel
Gül çok güzel açıklamış kitabı,üstüne söyleyeceğim pek bir şey kalmamış (Gerçi ben hiç Wattpad okumadığım için bu konuda içim daha rahat =D ).Gerçekten insanı acayip ikileme düşürmeyi başarıyor yazar.Olaya kurgu,anlatım dili,akıcılık,karakterlerin işlenişi olarak baktığınızda çok başarılı bir kitap.Ancak konunun ahlaksal boyutunu düşündüğünüzde siniriniz bozuluyor, ben bu kitabı nasıl beğenebilirim ,ya benim çocuğum böyle bir şey yaşasa, olacak şey mi oluyorsunuz.Ama konu ve karakterler öylesine ustalıkla anlatılmış ki inanın beğenmemeniz ve kitabı bitirmeden elinizden bırakmanız mümkün olmayacak.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder