27 Haziran 2016 Pazartesi

Cora Carmack-Esinti ( The Muse Serisi 1)


Cora Carmack-Esinti 
Var olmasının tek bir sebebi vardı…
 Eski sevgilim diz çökmüş, merdivenleri ve yukarı çıkmaya çalışan insanların yolunu kapatıyordu. Bütün millet dönmüş bize bakıyordu. Tabii bakarlar. Ben olsam ben de bakardım, bu duruma düşmüş olmasam yani. 80’lerden kalma uyduruk bir romantik komedi filminden bir sahne gibiydik. “Sensiz hiçbir şey yazamıyorum, bebeğim.” İşte zaten hep son söz buraya varır. Beni özlemek filan hikâye. Onlara verdiklerimi özlerler. Sanatçı ruhlularla çıkmanın sıkıntısı da bu. Eğlenceli, karizmatik ve tutkulu oluyorlar ama o tutkunun saplantıya dönüşmesi an meselesi. İnanın bana, bu kişilik kusurunu gayet iyi tanıyacak kadar çok sanatçı ruhluyla takıldım.
 “Cesur, canlı ve seksi... Âşık olma heyecanını tekrar yaşayın! Bir itirafta bulunayım: Cora Carmack’ın Esin serisi yeni bağımlılığım!”
Katy Evans
 “Esinti, özgün, büyüleyici ve Carmack’ın yazı tarzında tam olarak sevdiğim her şeyi taşıyan bir kitap. Bir sonraki kitabı elime almak için sabırsızlanıyorum!”
thebookenthusiastnet
 “Esinti, eğlenceli, eşsiz ve romantik bir okuma sunuyor. Wilder ve Kalli’ye bayıldım, aşk hikâyelerine kapıldım. Eğer şaşırtıcı olaylarla dolu benzersiz bir kitap arıyorsanız Esinti mükemmel  bir seçim olur!”
Bookloversforlifecom

Gül
Fantastik değil de YA olarak düşünerek okursanız daha mantıklı olur.
Sibel
Seriye çok yavaş bir giriş olmuş.

Gül
Cora Carmack ayılıp bayıldığım bir yazar değildir açıkçası.Diğer Türkçe’ye çevirilmiş kitaplarını orta seviye bulmuştum.Bu kitabından da çok şey beklemediğimden mi beğendim emin değilim.En azından ayaklarını sağlam bir yere basmış yazar ,kendi kendine  yeni kavramlar yaratıklar bulmaya çalışmamış. Yunan mitolojisini kullanmış.Kalli ( tam adı ile Kalliope) esin perisi.Epeyce uzun süredir bu dünyada ve birazda yorgun.Wilder’la tanışıyor ve ilk kez bir ölümlüye karşı farklı şeyler hissediyor.Wilder da tabii ki epeyce ilgileniyor Kalli ile .
Kitabın çoğu hatta neredeyse son 50 sayfasına kadar ,Kalli ve Wilder'ın ilişkisi üzerine mitler,fantastik öğeler pek yok .Sanırım ikinci kitapla başlayacak tüm diğer olaylar .Seri hakkında da sanırım o zaman karar verebiliriz.Şu anki durumu değişik bir YA başlangıcı ,çok farklı mı değil ama ilginç bir yaklaşım olmuş.İkinci kitap bu yıl yurt dışında yayınlanacak.


Sibel
Son 50 sayfa olsa iyi son 10 sayfadan sonra bir şeyler olmaya başlıyor ki kitap bitiyor.O zamana kadar heppppp Kalli Wilder ilişkisi.Arada mitolojik konu olmasa onun yerine klişe herhangi bir şey eklense orta şeker YA olacakken ilham (esin) perisi olayı adapte edilmiş de konu değişik hale getirilmeye çalışılmış. Ancak ilişki şeysine öyle çok yer ayrılmış ki okurken  içim sıkılmadı desem yalan olur.Tam hah heyecanlı bölüm başladı derken kitap bitiyor zaten.Umarım o son 10 sayfadaki atak ikinci kitapta devam ediyordur.

Yazmadan duramayacağım (illa bir iğrençlik yapmam lazım =P ) Şimdi kızın içinde ilham enerjisi birikiyor ve o enerjiyi birilerine iletmek zorunda.İletemezse enerji birikip dışarı fışkırır ki o da insanlar için ölümcül olabilir.O yüzden enerji biriktikçe kızımız ufak ufak enerjiyi dışarı salıyor arada.Tabi ben okurken sıkılınca hep bir şeylere sararım ya bu seferde bu enerji salınımına takıldım.Abla çaktırmadan enerjiyi sala sala dolaştıkça beni sinir tuttu elbette.Hadi sessizce saldın kokuyu ne yapacaksın diye =p (evet evet biliyorum iğrencimmmm =D )