8 Nisan 2015 Çarşamba

Leigh Bardugo-Çöküş ve Yükseliş (Grisha Serisi 3)



Leigh Bardugo-Çöküş ve Yükseliş 

Hepimiz ölürüz ama herkes bir amaç uğruna ölmez

 Güneşin Elçisi Alina, Karanlıklar Efendisi’yle yaptığı son savaştan mağlubiyetle ayrıldıktan sonra yeraltındaki tünellere,
 Beyaz Katedral’e sığınır. Oldukça zayıf düşmüştür ve güneş ışığı olmadığı için gücünü de çağıramamaktadır.
 Tek çare, eski haline kavuşana kadar Apparat’ın dediklerini yapmaktır. Malyen ve Grishaların gizli bir planla Apparat’ı

 kontrol altına alması,Güneşin Elçisi adına mücadeleyi daha da zora sokar.

 Alina’nın şimdi, Karanlıklar Efendisi’ni alt etmesi için gereken tek gücün anahtarı olan ateşkuşunu bulması
 gerekmektedir. Peki onu bulup üç büyüteci bir araya getirdiğinde, Karanlıklar Efendisi’yle yüzleşerek Karanlıklar Diyarı’nı
 yok edecek kadar kuvvetli olabilecek midir?

  “Serinin üçüncü kitabı Çöküş ve Yükseliş’te, uzun süre akıllardan çıkmayacak ve nefes kesen bir sona imza atılmış. Kesinlikle olağanüstü.”
 Amazon

“Karakterlerin her biri kusursuz bir gerçekliğe sahip. Bu seriyi okunası kılan sebeplerden biri de işte bu.”
 Booklist

 “Bardugo serinin takipçilerini kesinlikle hayal kırıklığına uğratmayacak bir fantastik serüvenle daha karşımızda.”
 Los Angeles Times



Gül
İkinci kitapta sinir olduğum Alina ,üçüncü kitapta kendini toplayıp işe koyuluyor

Sibel
İlk kitabı çok beğenmiş,ikinci kitapta biraz sıkılmış biri olarak üçüncü kitaba bayaaa bir temkinle ve zor başlamıştım ama yanılmışım.Çok güzel bir final kitabı olmuş.



İlk iki kitabı okumamış olanlar bundan sonrasını okumasın

Sibel :
Olayların devam ettiği seri kitapları okurken,seriler arasına zaman girince konuyu genel olarak hatırlasam bile detayları unutuyorum.Bu chick-lit yada adult kitaplarda çok önemli olmayabiliyor (o tür kitaplarda detay olmadığından olsa gerek =p ) ama özellikle fantastik kitaplarda her tür detayın hatırlanması,kitabın olay örgüsünü anlamak için gerekli olduğu için elzem hale geliyor.Bu kitabın çıkacağını duyduğum zaman yaşasın seri tamamlandı,çıkar çıkmaz alıp hemen okumam lazım diye düşünmüştüm ama kitap elime ulaştığında ilk iki kitaba ait birçok şeyi hatırlamadığımı fark edip karamsarlığa kapıldım.Okuma listemde bir sürü kitap sıra beklerken de okuduğum bu iki kitabı yeniden okumak zor geldiği için çıktığına çok sevindiğim kitap bir kenara atılıverdi.Ancak Gül’ün ‘oku artık şunu,çok güzel,yorum için seni bekliyorum’ gibi baskıları benim ‘ama amaaa hiçbirşey hatırlamıyorum, eğer önceki olayları bana anlatırsan o zaman okurum’  diyerekten yaptığım duygu sömürüleri ve Gül’ün ilk iki kitabı bana kısaca özetlemesinden sonra başlayabildim kitaba.

Tamam bu resimden sonra Team Nikolai olmak zor ama :)


Gül :
İlk kitapta güçlerini keşfeden Alina ikinci kitapta Karanlık Prensin yardımı ile beni deli edip mızmız ve kafası karışık bir şekilde gezip durmuştu.İkinci kitabın sonundaki yenilgiden sonra üçüncü kitaba başlarken epey bir isteksizdim.Alina yine mızmız şekilde gezecek diye.İkinci kitapta beni diğer sinir eden Malyen de kendisini topladığı için heyecanlı bir başlangıçla yer altı tünellerinden çıkıp maceraya kaldıkları yerden devam ediyorlar.Prens Nikolai  bulduktan sonra iyice hız kazanan hikaye Team Nikolai  yi sinir edecek şeylerin olması ile biraz beni sinirlendirsede ( evet ben de o Team dendim),olabilecek en makul sonla nihayetleniyor.Gerçi Team Karanlık Prensi için işler çok iyi gitmedi ama bence kötü birini  iyi hale getirmek için sadece iyi bir kızının aşkının yeterli olmaması mantıklı idi.

Seri Türkiye de orjinal kapakla yayınlandı


Sibel
Bu kadar uzun bir girişten sonra kitap hakkında sayfalarca yorum yazacakmışım gibi oldu değil mi =) Ama bu kitaba uzun bir yorum yazmaya kalkarsam çok fazla spoiler vermek gerekir ki böyle bir kitapta bu acımasızlığı size yapmak istemem.Kitap ciddi anlamda çok güzeldi bana göre.İkinci kitaptaki durağanlık tümüyle bir tarafa atılmış,her sayfayı sabırsızlıkla çevirdiğiniz bir hale dönmüş.Birçok yerde ters köşeye yatıran,sürükleyici,olabilecek en mantıklı (vıcık vıcık değil yani) sonla biten süper bir final kitabıydı.
Hep iyi hep iyi olanlardan sıkıldım mı nedir ben bu kitapta baya baya Team Karanlık Prensçi oldum. Kötü,yaşlı (ama görüntüsü genç ve çok yakışıklıydıııı),karizmatik Alexander ahhh,ahhhhhhh  =)
Birde dikkatimi bir şey çekti.Tamam chick-lit ve adult kitaplarda sıklıkla rastlıyoruz ama epik fantastiklerde de çok mu kullanılmaya başlandı (mesela ;Kristin  Cashore - Yedi Krallık Üçlemesi, Trudi Canavan-Kara Büyücü Serisi ve bu kitap gibi)yoksa bana mı öyle denk geldi bilmiyorum ama gay ilişkiler içinde olan karakterlere rastlamaya başladım.Yanlış anlaşılmasın bu tür ilişkilere karşı değilim (şahsi fikrim bu yönde) ama sanki alttan alttan bazı şeyleri insanlara kabul ettirmek mi amaç ya da ne bileyim ön yargıları mı azaltmaya çalışmak,bilemedim.




Gül

Bende son olarak kitapların filim haklarının alındığını söyleyeyim.Ne zaman çıkar bilinmez ama bu serininde filmi  olacak muhtemelen 



Gül&Sibel SerininTümü  için 
                                                                                                              diyor

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder