27 Nisan 2017 Perşembe

J.M Darhower – Sempre -Sempre Serisi 1


J.M Darhower – Sempre 
Bu fedakârlığın, ölümün, aşkın ve özgürlüğün öyküsü. Bu sonsuzluğun öyküsü. Haven Antonelli ve Carmine DeMarco birbirinden çok farklı bir şekilde yetişmiştir. Haven bir köle olarak, çölün ortasında herkesten uzakta, her gün çalışarak ve tacize uğrayarak büyümüştür. Carmine ise zengin bir mafya ailesine, bir oğlan çocuğu olarak doğmuş ve bolluk içinde büyümüştür. Fakat bir gün hayatları çakışır. Bir dizi sır ve yalanla boğuşurken, ikisi de görünüşte birbirlerinden farklı olsalar da aslında birbirlerine düşündüklerinden daha çok benzediklerini öğrenirler. Kaosla dolu ve para ile güç tarafından yönetilen bir dünyada Haven ve Carmine özgürlüklerine kavuşmak için savaş verecekler. Cinayet ve ihanetin olağan olduğu bu hayatta hiçbir şey bedava değildi, özellikle de özgürlükleri. Fakat geçmişlerinden kaçabilecekler miydi? En önemlisi ise, özgürlük ne demekti?

Sibel
Herkes ikinci şansı hak eder ;)
Orta şekere yakın

Gül
Bazılarına  göre etmez

Sibel
Yazarın ilk serisi ile ilgili yorumlarımızı blogumuzu takip edenler bilir.Hiç beğenmediğimiz bir serinin yazarının 2. Serisini neden okumak istediğimin sebebinin benim açımdan tek açıklaması olarak Georgia Cates diyebilirim.Yazarın ilk serisinden nefret edip ikinci serisini (gerçi daha sadece ilk kitabı Kaçınılmaz Günahı okudum) sevince J.M. Darhover’a da bu şansı vermek istedim =P O yüzden de kitabı aldım ve okumaya başladım.Öncelikle kitabın arka kapak özetinden nedense yaşı daha büyük karakterle karşılaşacağımı düşünürken 17 yaşında ergenleri okuyunca (öyle olgun ergenlerden değil ama tam yaşlarının davranışlarını,triplerini, atarlarını,bunalımlarını yapan ergenler hem de =D ) önce bir haydaaa oldum ki ilerleyen sayfalarda alışınca rahatsızlığım geçti neyseki.Ve yazara karşı önyargımı yenince de okumak daha bir normal hale geldi.Kitap 508 sayfa ve yazı font büyüklüğü de oldukça küçük.Böyle olunca da oldukça uzun bir hikaye bekliyor sizi.Kimi yerde hadi artık tempo hızlansın dedim ancak genel olarak sıkılmadan okuyup bitirdiğim bir kitap oldu Sempre. Kurguda aklıma takılan,hadi canım dediğim bazı şeyler elbette vardı (kızın araba kullanması, lise denklik GED sınavı olayı vs vs gibi) ama genele bakıldığında bunların sayısı oldukça az olduğundan çok da takılmadım.


Her ne kadar yazara ikinci bir şans vermiş olsam da tümüyle Polyanna olmadığımdan serinin devam kitabıyla ilgili yüksek beklentilerim yok.Ama çıktığında alır okurum elbette.
Hikayenin başından sonuna kadar kendimce düzeltme yapmadan,ne diyor bu şimdi diye anlamaya çalışmadan okuyabildiğime göre çevirisi içinde gayet iyiydi diyebilirim.

Bu arada hikayede en çok ilgimi çeken ve beğendiğim karakter Corrado Moretti oldu ki bir ara yazar keşke baş karakterin Corrado olduğu bir kitap yazsaymış dedim veeee araştırdığımda bir de ne göreyim =D Corrado ve Celia’nın baş karakter olduğu bir novella yazmış yazar (Made,# Sempre 0.4). Umarım Yabancı Yayınları bu novellayı da çıkartır Türkiye’de.Gerçi bu novella 2016 da yazılmış ve ne yazık ki yazarın daha sonraki senelerde yazdığı kitabı ( bkz.Gözlerindeki Canavar =P ) sevmediğime göre Corrado’nun hikayesini nasıl yazdı acaba diye durup bir düşündüm şimdi =D





Gül

Valla Sibel gibi uzun uzun yazmayacağım kısaca; beğenmedim.Mantık hataları ,olmayan olaylar ,bir şey olsun diye bekledik durduk kitap boyunca ,gereksiz uzun ,çok gereksiz uzun .Karikatür gibi karakterler vs vs işte kısa öz beğenmedim



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder