28 Kasım 2016 Pazartesi

İki Distopya

Suzanne Young – Program    
(The Program Serisi 1)
Amy Plum – Başlangıca Kadar 
(After the End Serisi 2)



Suzanne Young – Program    
Hastalık: İntiharla Sonuçlanan Psikolojik Salgın
Tedavi: Silinen Anılar

Sloane kimsenin gözü önünde ağlamaması gerektiğini bilir; özellikle de intihar salgını tüm ülkeye yayılmışken ve böylesi bir tepki onun tek tedavi olan Program'a yollanmasına sebep olabilecekken. Sloane Program'dan dönen herkesin boş bir sayfaya dönüştüğünün farkındadır. Çünkü depresyonlarıyla birlikte anıları da gitmiştir.

Sürekli gözlenen duygularını gizlemek için elinden geleni yapan Sloane sadece James'le beraberken kendisi olabilmektedir. James ikisini de güvende ve Program'dan uzak tutmaya söz vermiştir, Sloane ise aşklarının her şeye dayanabileceğini düşünmektedir. Ama birbirlerine verdikleri sözlere rağmen gerçeği saklamak gittikçe zorlaşır; ikisi de günden güne zayıflamakta, depresyon sinsice ilerlemektedir. Ve Program Peşlerindedir.



Gül
Depresyonu okumak depresif yapıyor.
Açık net kitabı okuyalı uzun zaman oluyor ama kapağını görünce bile titriyorum ,o kadar çok depresyondan bahsediyor ki depresif yapıyor üstüne bir de hikayeyi ''yaww kesin şöyle olacak'' diyerek okuduğunuzdan azcıkta sıkıcı oluyor ,bir de hikayenin dayandığı temeli benim gibi çok inandırıcı bulmadıysanız okumak zulüm oluyor.

Sibel
Evet sürekli bir depresyon konusu sizi de biraz depresif hale getiriyor ama ben sevdim kitabı. Başlarda biraz tekrara girdiği için sanırım ıyyy olsam da devam edince baya bir sürükleyici hale geldi benim için. Hikayenin temeli beni çok rahatsız etmedi açıkçası.Gerçi olayın nedeni,nasıl başladığı vs tam açıklanmadığı için olabilir.Nedeni açıklandığında belki ben de hadi leynn olurum ama şimdilik bana göre kısmen heyecanlı,iyi bir kitaptı.

Gül ‘ün Notu: İşteyazar bize o hikayenin temelini yazmadığı için bulamamış sallamış gibi hisettim 
Sibel'in Cevabı : Belki serinin devamında açıklar nedenini niçinini.







Amy Plum – Başlangıca Kadar 
"Klanımı kaçıranlara karşı savaşım henüz yeni başlıyordu. Ama kaygı yerine heyecan duyuyordum. Bütün hayatım boyunca elimin altında çok güçlü bir silah vardı, oysa ben onu ustalıkla kullanmayı daha yeni öğreniyordum. Kendimi durdurulamaz hissediyordum."

Klanı bir gün aniden ortadan kaybolduğunda, Juneau yalnızca arkadaşlarını ve ailesini değil, sahip olduğu her şeyi, tüm dünyasını yitirmiş oldu. Hayatının bir yalandan ibaret olduğunu anlamıştı… Klanının vahşi doğada yaşamasının nedeni nükleer bir savaştan kurtulan yegâne insanlar olmaları değildi, onlar gizleniyorlardı hem de kimsenin kendilerini bulmamasını ve sırlarını öğrenmemesini umut ederek. Sahip oldukları doğaüstü yetenekti gizlemeye çalıştıkları bu sır; onlar asla hastalanmıyor ve yaşlanmıyorlardı, ayrıca doğayla iletişim kurma becerisine sahiplerdi. 

Juneau klanını bulma yolunda epeyce mesafe kat etmişti ama Miles olmasa, bunu asla başaramayacaktı. Her ne kadar başta Juneau'nun peşine düşüp onu babasına teslim etmek için çabalamış olsa da Miles artık Juneau'nun en büyük yardımcısıydı. Öyle ki Miles Juneau'nun kendisinin bile düşündüğünden çok daha güçlü olduğunu anlamasını sağladı. Ama klanını kaçıran insanlar bu kez Juneau'nun peşinde. Halkının sahip olduğu yeteneğin altında yatan gizemi çözmenin anahtarı ise Juneau'nun bizzat kendisi. Klanını kurtarmak ve sırlarını korumak için, Juneau ona öğretilenlerin ötesine geçerek gerçekte neye muktedir olduğunu ve gerçek gücünü keşfetmek zorunda.




Gül
Okunabilir bir seri
 Bu kitaba yorum yazmadan önce ilk kitaba olan yorumumu açıp okudum ,spolier olmasın diye yazmadığım şeyi keşke bir yere not olarak yazsaymışım.Öff yine mi neye dediğimi dair de bir fikrim yok.Ama şunu diyebilirim ki iyi toparlamış,hafif mistik öğe hafif bilim olmuş ,çok inandırıcı mı? Tartışılır ama bir distopya romanı olarak kabul edilebilir.

Sibel
Seri güzel başlamıştı güzel bitti.
İlk kitabı beğenmiştim bu da güzeldi.Spoiler vermeden pek bir şey yazabilmek mümkün değil.Kısaca diyebilirim ki yazar güzel bir konu bulmuş ve onu başarı ile işlemiş.Seriyi anlamsızca uzatmadan da tam kararında bitirmiş.
Gül ben hatırlıyorum neden öyle yazdığını (hatırlamama şaşırdın di mi =D ) Spoiler korkusuna yazamamıştın ama vampir esinlenmesi var demiştin ben de nerden çıkarttın onu yavvv ne alaka demiştim =D   

Gül ün cevabı
Hee hatırladımmm evet o zaman güzel bağladılar seriyi  =)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder