18 Haziran 2015 Perşembe

Amie Kaufman / Meagan Spoone-Benim Uzak Yıldızım (Starbound Serisi 1)


Amie Kaufman / Meagan Spoone
Benim Uzak Yıldızım 


 O GECENİN, DEVASA UZAY GEMİSİ İKARUS'TAKİ DİĞER GECELERDEN HİÇBİR FARKI YOKTUR.
 Ta ki o büyük felaket gerçekleşene ve İkarus yakınlardaki bir gezegene düşene dek. Elli bin yolcu kapasiteli gemiden yalnızca iki kişi kurtulmuştur: Evrenin en zengin adamının kızı Lilac LaRoux ve genç bir savaş kahramanı olan Binbaşı Tarver Merendsen. Binbaşı Merendsen, Lilac gibi kızların insanın başına beladan başka bir şey getirmediklerini uzun zaman önce öğrenmiştir. Lilac da, Tarver’ın kendi iyiliği için, onu
kendisinden uzak tutması gerektiğinin farkındadır. Ama ıssızlığın ortasında hayatta kalabilmek için birbirlerine ihtiyaçları vardır. Açlık, soğuk ve vahşi hayvanlara bir de Lilac’ın duyduğu fısıltılar eklenince birbirlerine güvenmekten başka çareleri kalmaz. Ne var ki çok geçmeden, onları birbirlerinin kollarına iten bu trajediden büyük bir aşk doğar. Artık kurtulup kendi gezegenlerinde bir ömür ayrı kalmaktansa düştükleri bu ıssız gezegende birlikte olmayı tercih ederler. Ama her adımda onları takip eden gizemli fısıltıların ardındaki gerçeği öğrenmeleriyle her şey bir anda değişir. Lilac ile Tarver o gezegenden ayrılsalar bile artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktır. Nefes kesen bilim kurgu üçlemesinin ilk kitabı, Benim Uzak Yıldızım, zaman ve mekân tanımayan sonsuz bir aşkın hikâyesi…

Gül
Kitabın konusunu okur okumaz ,uzayda geçen Beyaz Dizi demiştim,yanılmışım ,Lost gezegenine düşen ergen olmayan ergenlermiş.

Sibel
Zuzayın derinliklerinde ergen aşkı =) Çok beğenmedim,idare ederdi.


Sanırım bol bol Spolier 

Gül
Lost dizisini seyrettiyseniz bu kitapta çok benzer şeyler var.Her ne kadar ekürim bana katılmasa da ,Lost tan daha güzel bağlamış sonunu da .

Sibel
Bir Lost hayranı olarak direk benziyordu demek istemiyorum.Losttan esinlenerek yaratılmaya çalışılmış bir şeylerin (spoiler olmasın) çevresinde konuşlanan aşk hikayesi diyebilirim.Ki sonunu da güzel bağlanmış bulmuyorum bence mantık hatası vardı kızın enerjisinin durumu ile ilgili (Gerçi ekürime göre kabul edilebilirdi ama benim aklıma yatmadı).Belki devam kitabında bununla ilgili bir açıklama olursa o zaman affedebilirim =p


Gül
Kitaptaki karakterlerin yaşı bana daha çok battı ,16 yaşında orduya giren Tarver 18 inde binbaşı olması kitaptaki en saçma şey bence.Tabii ki bu genç yaşına rağmen her iki karakterin eteklerinden olgunluk akıyor.

Sibel
Aman ben artık karakterlerin yaşlarına takılmamaya çalışıyorum.En son Mark Lawrence-Dikenlikler Prensinde 10 yaşındaki veledin yaptıklarını kabul ettikten sonra Tarver’in 18 yaşında binbaşı olması hiç tuhafıma gitmedi.


Gül
Bölüm başlarında Tarver ın sorgusundan parçalar verilmesi ,hikayeye merak unsuru verse de ,deli gibi akan ,çok hareketli bir kitap değil.Ama ben tek gecede elimden bırakmadan zevkle okudum .Kitapta sadece iki karakter olduğu için fazlaca iç ses olduğu bir gerçek.

Sibel
Değişik bir konusu olan ancak ağır akan,bazı yerlerde iyice durağanlaşan,fazlasıyla iç sesin olduğu,ara ara hareketlenip tekrar sakinleşen,son kısmında pek te mantıklı bulmadığım bir şekilde bir takım şeyleri sonuca bağlayan (ki umarım devam kitabında bunu toparlar yazar) bir kitaptı.O durağan yerler biraz kısaltılsa ve azıcık daha aksiyon eklenseymiş çok daha akıcı olacağını düşünüyorum.Ama ne yazık ki yazar bana fikrimi sormadı =p 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder