12 Eylül 2016 Pazartesi

Jojo Moyes – Senden Sonra Ben ( Senden Önce Ben Serisi 2 )



Jojo Moyes – Senden Sonra Ben

Beni o kadar da sık düşünme.

Sadece iyi yaşa. Sadece yaşa... Sevgiyle, Will.


Louisa Clark ve Will Traynor birlikte altı ay geçirmiştir. Koca bir yılın yarısı... Ve bu altı ay çok şeyi değiştirmiştir. Lou artık kendi hayallerinden korkan o kasabalı kız değildir fakat hayatı Will'in istediği gibi cesurca yaşamayı da başaramıyordur. Sevdiklerini kaybeden insanların yollarına nasıl devam ettiklerini bilmiyordur çünkü Will'in olmadığı bir dünya onun için hâlâ katlanılması zor bir yerdir. Boş bir apartman dairesinde yaşıyor, havaalanında korkunç bir işte çalışıyordur. Yaşasa da onun için hayat diye bir şey yoktur, ta ki karşısına onu Will'e götüren, kimsenin haberinin olmadığı bir bağlantı çıkana dek...

Kederden arınma yolculuğu hiçbir zaman dolambaçsız değildir ama hayat bazen o incecik çizgide yürürken sunar mucizelerini... Lou sonunda umudu tekrar bulup yeni bir hayat için hayaller kurmaya başlayabilecek midir?

Hikâyelerin mutlu sonla bitmesi için yola devam etmek gerekir...

"Aşka, kedere ve hayata sıcacık, komik ve umut dolu bir bakış... Yanınıza koca bir kutu mendil alın." 
-Stylist-


"Şaşırtıcı kurgusu, insanı kendilerine âşık eden karakterleri ve kâh ağlatıp kâh güldürmesiyle bu kitap resmen kusursuz." 
-Glamour- 

"Gündelik hayatı esprili ve sıcacık bir dille kaleme alma yeteneğine sahip olan Moyes, aşka inanmanızı sağlamadan önce yüreğinizi sızlatmayı başarıyor. Bu kitabı elinizden bırakamayacaksınız." 
-Sunday Express, S- 

"Tıpkı Senden Önce Ben gibi bu kitap da yas ve yola devam etmek gibi zor konulara rağmen komik ve eğlenceli. Vakti geldiğinde hepimiz sevdiğimiz şeyleri yitiririz ama Moyes her zaman mutlu son yaşanmasa da yola devam edildiğini bize hem dokunaklı hem de esprili bir dille hatırlatıyor." 
-Miami Herald-

"Kalbi kırık bir kadının zor hayatına dair sıcacık, hüzünlü ama bir o kadar da komik bir hikâye." 
-Abendzeitung München-



Sibel
Yine ağlayacağım diye tırsa tırsa okudum yeminle =D

Gül
Ben ağlamayı becerdim salya sümük olmasa da.

Sibel
İlk kitaplarıyla hepimiz hüngür şakır ağlatmış yazarların devam kitaplarını okumak mazoşistlik gibi geliyor bana.Ancak ilk kitapta ne ağlamıştım yavvvv ama güzel kitaptı haaaa dediğimizde devam kitaplarını da illaki okumak istiyor insan.Bile bile lades durumu yani =D Kim Holden-Gün Işığımın devamı Gus için de geçerliydi bu.Ama neyseki her iki seride de ikinci kitaplarda ağlamadım.Senden Önce Beni bitirdiğim zaman bir daha asla ağlak kitap okumayacağım demiştim kendi kendime.Bu yeminimi delicesine ağlak olduğunu bilmeden başlayıp,okuduğum iki kitapla bozdum şimdiye kadar.Cathy Lamp - Rüzgarla Gelen (sanırım en çok bunda ağladım) ve Kim Holden – Gün Işığım.
Gelelim bu kitaba.Lou’nun Will’den sonra ne durumda olduğunu,neler yaptığını okuyoruz.İlk başta ne gerek var ki böyle bir sonla biten bir kitabın devam ettirilmesine diye düşünmüştüm (ticari kaygıyı görmezden gelebilirsek tabi). Will gitmiş zaten bana ne Lou’dan demiştim.Elbette meraktan başladım kitaba ,yukarıda da dediğim gibi tırsa tırsa ama (ağlama korkusundan). Dedim sıkılır,bunalırsam yarım bırakırım.Ancak yazarın anlatımı ve kurgunun akıcılığı sayesinde su gibi aktı gitti kitap.Elbette bu kitapta da dram vardı (ilk kitaptan sonra güllük gülistanlık bir şey beklemek zaten mantıksız) ama sizi salya sümük ağlatacak kadar değil.Sadece arada Will’in adı geçtiği sahnelerde biraz burnumun ucu sızlamış olabilir =D  İlk kitabı sevdiyseniz ve Lou’nun hayatına nasıl devam ettiğini de merak ediyorsanız okuyun ;) Bu arada kitabın bitiş şekline bakarsak sanki 3.bir kitap gelecek gibi gözüküyor.

Gül
Yalan yok ilk kitabı okumadım filmini seyrettim,kitapla filim arasında dağ gibi fark olmayacağını düşündüm.Ve işin aslı kitabı okumasamda ilk kitap hakkında epey şey biliyordum ,Will'e kızanlar ,Will'e aşık olanlar her türlüsünün fikrine sahiptim.Filimde de ağladım ama sanırım kitapta daha çok ağlardım.
Bu kitaba gelince ,Sibel'in dediği gibi anlatım ve kurgu güzel olunca aşırı hızlı okunuyor.İlk kitabı okumayıp filmi seyrettiğimden diyebilirim ki kitapta olup filimde olmayan tek yer dövme kısmı.
Spolier
Kitap ticari kaygıyla mı yazılmış emin değilim ama Will'in kızı fikri azıcık zorlama gibi,Lily'nin annesi gibi yazılmış bir karakter sırf para için bile Will'e haber verirdi gibi duruyor.Ama Lou'yu kurtaracak ve ya Lou'nun kurtaracağı biri çıksın diye Lily'nin olması lazımdı sanırım.
40 yaşındaki bu bünye mükemmel erkeğin birini bile bulamamışken Lou'ya Will'den sonra bir Sam'in verilmiş olmasına azıcık bozulmuş olabilir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder