28 Temmuz 2016 Perşembe

Sibel den Üç Yabancı Yayınları Kitabı Yorumu

Bazen ekürin depresyona girip kitap okuyamadığında, sen fedakarca okumaya devam edersin =D 

Ali Benjamin – Hayalet Kalp
Holly Seddon – Nefesini Tut
Jessica Knoll – Dünyanın En Şanslı Kızı



Ali Benjamin – Hayalet Kalp
Suzy kendini, her şeye yabancı hissediyordu. Çünkü tek yakın arkadaşı Franny'yi bir kazada kaybetmişti. Franny boğulmuştu ve Suzy'nin kötü biten arkadaşlıklarını telafi etmek için başka bir şansı olmayacaktı. Suzy, bu trajedinin sebebinin nadir gerçekleşen bir denizanası sokması vakası olduğuna ve bazı şeylerin durup dururken olamayacağına ikna olmuştu. Bunun üzerine hayal dünyasında sessiz bir inzivaya çekilerek teorisini kanıtlamak için bir plan hazırlamıştı. 

Bu plan Suzy'nin o güne kadar beslediği tüm korkularından sıyrılmasını ve önüne çıkan tüm engellere karşı koymasını sağlayacaktı. Önünde denizanalarıyla, evrene dair mucizelerle, yeni arkadaşlıklarla ve umutla dolu, kalpleri sızlatacak kadar içten bir yolculuk vardı. 

Hayatı, ölümü ve evrenin hayret verici harikalarını… ve hemen yanı başınızdaki sevgi ve umut olasılıklarını fark etmek sandığımız kadar kolay olmayabilir mi? 

"Zekice anlatılmış dokunaklı bir hikâye, Ali Benjamin'in çıkış romanı gençlerden çok daha fazlasına hitap ediyor." 
-Kirkus Review, Starred Review-

"Birçok çocuk için faydalı olacak ve onları derinden etkileyecek bir kitap"
-New York Times Book Review-

"Bu romanda hepsi var: akıcı bir hikâye, özgün sesler ve karakterler, başarılı bir kurgu ve harikulade bir yazım tekniği. Okurlar, bu kitabı bitirdikten sonra bile etkisinden kurtulamayacaklar.
-VOYA, Starred Review-





Sibel
Deniz anaları hakkında bir sürü şey biliyorum artık =p
Eminim ki birçoğunuzun ruhuna dokunan içli bir kitaptı ama deniz analarıyla ilgili o kadar çok bilgi veriyordu ki bir ara feci bunaldım.12-13 yaşında ergen bir kızın içsel yaşamı,duygu ve düşünceleri büyük ihtimal yaşımdan kaynaklı olsa gerek beni çok da fazla etkilemedi.Ama genel olarak kitap sıkıcı değildi.Sayfa sayısının çok fazla olmaması sebebi ile de sonunu getirebildim.Yaşı küçük ,genç arkadaşlara tavsiye edilebilecek bir kitaptı.
Deniz analarıyla ilgili bu kadar bilgiden sonra ben de size onlarla ilgili bir bilmece sorayım bari :
- Deniz anası kızını nasıl çağırır?
- Denizzzzz gel kızımmmm =P (tamam tamam gittim)


Holly Seddon – Nefesini Tut
Gillian Flynn, Laura Lippman ve Paula Hawkins sevenler için Holly Seddon'dan, okuru daha ilk sayfasından esir edecek, şaşırtıcı dönemeçlerle, başarılı bir şekilde yaratılmış karakterlerle ve sürükleyici psikolojik gerilim öğeleriyle dolu bir çıkış romanı geliyor.
Bazı sırlar asla ölmez. Sadece kilit altında tutulurlar.

Amy Stevenson, sıradan bir yaşamı ve sıradan sorunları olan bir genç kızdı. Ama Amy'nin bir sırrı vardı, onu kendi vücudunda bir mahkûma dönüştürecek kadar tehlikeli bir sır. Bilinci ve kâbusları arasında sıkışıp kalmış olan Amy, on beş yıldır birilerinin onu kurtarmasını ve yaşadığı korkunç saldırının sorumlusunu bulmasını bekliyordu.
Çalıştığı gazeteye hazırladığı bir yazı için hastaneyi ziyaret eden Alex gündüzleri susuzlukla, geceleri boğulmakla savaşıyordu. Ta ki Amy Stevenson ile karşlaşana kadar… Amy'yi gören Alex gençlik yıllarından hatırladığı hikâyenin araştırılmaya değer olduğunu düşünmüştü. Genç kızın hayatına ve yaşadıklarına dahil oldukça görünenden daha fazlası olduğunu keşfetmiş ve aradığı tek kurtuluşun Amy'ninki olmadığını fark etmişti. Fakat tek tanığı, yaşadıklarını anlatamayacak durumda olan bir olay nasıl çözülebilirdi?

Keskin bir final ve iç içe geçmiş karakterler… Trendeki Kız'dan beri hiçbir gerilim romanı beni bu kadar etkilememişti.
-Tess Gerritsen-

Uzun zamandır karanlıkta bekleyen ve arapsaçına dönmüş gerçekler üzerine yazılmış hızlı tempolu bir çıkış romanı. 
-New York Times çoksatan yazarı Kimberly McCreight-

Çok sürükleyici… Seddon'un anlatım tekniği çok güçlü… İnşa ettiği dünya kesinlikle büyüleyici ve etkileyici bir biçimde karanlık.
-Kirkus Reviews-




Sibel
İçinde polis olmayan polisiye. Azıcık depresif, karanlık bir kitaptı.Yazar kitabın bir yerinde öyle bir ipucu veriyor ki kötü adamın kim olduğunu anlıyorsunuz ( Bir cümle içinde geçen 2 kelime.Bu da benim ipucum olsun =p ). Kitap birkaç karakterin gözünden anlatılıyor.Bölümlerde isim yazdığı için karıştırmıyorsunuz ama tarihlerde bir ileri bir geri (bir karakter ekim 2010 diyor mesela, sonrasındaki karakterde eylül 2010 oluyor) olunca biraz kafam karıştı,ben de bir süre sonra bakmamaya karar verdim tarihlere =D Türü seviyorsanız ve biraz depresif de beni bozmaz derseniz okuyun.


Jessica Knoll – Dünyanın En Şanslı Kızı
Yayım hakları 35 ülkeye satılan Dünyanın En Şanslı Kızı 2015 yılının en başarılı çıkış romanı olarak adlandırılıyor. 2016 Edgar Ödülü En İyi Çıkış Romanı finalisti olan bu gizem yüklü romanın film haklarını Lionsgate, uyarlamasının yapımcılığını Reese Witherspoon üstlendi. 
"Elinizden bırakmanız imkânsız!"
-Reese Witherspoon-
New york tımes ınstant bestseller, usa today ınstant bestseller, publıshers weekly bestseller, ibooks bestseller, ındiebound bestseller, b&n bestseller 

Mükemmel hayatı mükemmel bir yalandı.

Ani FaNelli, prestijli Bradley Okulu'nda okurken yaşadığı şoke edici ve aşağılayıcı bir olay yüzünden hayatını yeniden inşa etmek zorunda kalmıştı. Şimdi ise cazip bir işi, pahalı giysileri; ve yakışıklı, asil bir nişanlısı vardı; elde etmek için çok uğraştığı mükemmel hayata ulaşmaya fazlasıyla yakındı. Fakat Ani'nin bir sırrı vardı. Geçmişinden gelen ve hâlâ onun peşini bırakmayan, gün yüzüne çıkıp her şeyi berbat etmesi an meselesi olan, özel ve acı dolu bir sır... Olağandışı anlatımı ve tahmin bile edemeyeceğiniz şaşırtıcı olaylarla dolu olan Dünyanın En Şanslı Kızı, "her şeye sahip olmaya" çalışan birçok kadının yaşadığı dayanılmaz baskıyı gözler önüne sererken, okuru sivri dili ve acımasız hırsı ile korkunç bir gerçeği gizli tutmaya çalışan, düşündüğünüzden çok daha yüce gönüllü bir kahramanla tanıştırıyor.

Ancak soru şu ki; Ani'nin sessizliğini bozması, uğruna savaştığı her şeyi kaybetmesine mi neden olacak, yoksa özgürlüğünü kazanmasını mı sağlayacak?

"Karanlık, şaşırtıcı... zekice yazılmış... düşündürücü... Ortaya çıkan gerçekler şoke edici, kesinlikle elinizden bırakmanıza engel olacak olaylar sizi kitabın başından sonuna kadar sayfalara adeta yapıştıracak."
-Entertainment Weekly-

"Farklı, esprili, sivri dilli ve şaşırtıcı... Dünyanın En Şanslı Kızı başından sonuna kadar beni kendine bağladı. Kesinlikle bayıldım."
-Lauren Weisberger-


Orta Şekere Yakın

Sibel
Okurken başlarda biraz sabır göstermeniz gereken kitaplardandı.
Çıktıktan oldukça fazla bir zaman sonra elime alabildim bu kitabı (bize göre uzun zaman elbette =D ). Sonunda bir heves başladım ama cümle kurulumlarında bir tuhaflık vardı.Tam ne olduğunu anlayamadım ama ‘neyy,hııı ‘ falan oldum birçok yerde.O yüzden konu ilginç olmasına rağmen (gerçi okurken benim sinirimi feci hoplatan bir konu ile ilgili idi hikaye) bir süre sonra usulca ben buna sonra devam ederim diyerek kenara bıraktım.Arada 3-4 tane başka kitap bitirip,en sonunda unutmadan bir deneyeyim şu kitabı diyerek tekrar elime aldım.İyi olmuş böyle yaptığım zira artık anlatım mı düzeldi yoksa ilk seferde benim kafam meşguldü de kendimi mi veremedim okumaya bilinmez bu sefer daha bir kolay aktı satırlar.Kitabın konusu ile ilgili çok bir şey söyleyip spoiler vermek istemiyorum .Ani’nin geçmişte yaşadıkları ve bunun şimdiki hayatına etkilerini ,bir geçmişe bir şimdiki zamana giderek okuyoruz (Zaman geçişleri kafa karıştırıcı değildi,takibi kolaydı).Kitap bittiğinde ben bu kitabı beğendim veya beğenmedim diyemedim. Azıcık durup düşünmem,irdelemem gerekti karar verebilmek için.Sonuç ; tanıtımında yazıldığı kadar acayip etkileyici, bağımlılık yaratıcı gibi kelimelerle abartılacak kadar olmasa da iyi bir kitaptı, okunmaya değerdi  diyebilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder