13 Nisan 2016 Çarşamba

Leigh Bardugo-Kargalar Meclisi (Six of Crows serisi 1)


Leigh Bardugo-Kargalar Meclisi 
İntikam duygusuyla yanıp tutuşan bir mahkûm. Bahis düşkünü bir keskin nişancı Ayrıcalıklı hayatını geçmişte bırakan bir kaçak
Hayalet ismiyle tanınan bir casus Hayatta kalmak için sihir kullanan bir cellat Ve hepsini bir araya getiren kaçış uzmanı bir hırsız
 6 Tehlikeli serseri 1  Imkânsiz görev
 Bu ekip büyük bir felaketi önleyebilecek tek seçenek, tabii önce birbirlerini yok etmezlerse.
 "Kargalar Meclisi, elinizden bırakmak istemeyeceğiniz, nadir bulunan kitaplardan. Bir çırpıda çevirdiğiniz sayfalarda karakterlerin sıradaki hamlelerini öğrenmek için sabırsızlanacaksınız."
—Michael Dante DiMartino, “Avatar: Son Hava Bükücü”
ile “Avatar: Korra Efsanesi” ortak yapımcılarında
 "Mücadeleci. Uyumsuz. Eğlenceli. Büyülü bir macera sizi bekliyor.”
School Library Journal
 "Dahice kurgulanmış bu kitapta
tehlikeyle yüzleşmeye hazır olun. Sayfaları heyecanla çevireceksiniz."
The Bulletin of the Center for
Children’s Books
 "Tehlikeli hırsızlarla, görkemli bir dünyanın sayfalarında kaybolmanın tam vakti. Eğer dikkatli olmazsanız
bu hırsızlar zamanınızı çalabilir."
NY Times, Sunday Book Review
 "Yılın en çarpıcı romanı!"
RT Book Reviews
 "Büyülü ve tehditkâr, güzel ve vahşi. Kargalar Meclisi merak uyandıran ve hızını hiç kesmeyen bir macera."
Goodreads
 USA Today Bestseller’ı, New York Times 2015 En İyi Kitaplar Seçkisi



Gül
Leigh Bardugo dan güzel bir seri başlangıcı
Sibel
Seviyorum ben bu yazarı.

Gül
GR de iki kitap olarak gözüküyor seri ve ikinci kitap bu yıl yurt dışında çıkacak .Yazarın bir önceki serisi The Grisha serisini okumadıysanız önce o seri ile başlamanızı tavsiye ederim .Çünkü aynı dünyada geçiyorlar ve yazar okuyucunun bildiğinden emin bir şekilde Grishalar hakkında fazla bilgi vermeden kitaba devam ediyor.Aslında çıkardığım zaman dilimi şu ; Nicolai kral olalı 5 yıl kadar olmuş ama olaylar Ravka’da geçmiyor hatta Grisha kralığında da  geçmiyor başka iki ülkede  geçiyor.

Olayları anlatıp spolier vermek istemiyorum ,çünkü ilk andan itibaren başlayan olaylar silsilesi kitabın sonuna kadar durmadan devam ediyor.
Kitapla ilgili beni hafifte olsa rahatsız eden ( ki çok değildi ) birkaç şey vardı;
 1) Ana karakterlerin yaşlarının küçük olması,azıcık inandırıcılığı düşürüyor bence ama fantastik kitaplarda sanırım buna alışmamız gerekiyor.
 2) Ana karakterlerin bazıları cidden acıların çocuğu ,bazılarını yaşamış olsam değil böyle olgunluk abidesi olmam , bir yerlerde kafayı yemiş olarak gezerdim sanırım .
3)Tüm bunlardan mı yoksa anlatılan ortamın kasvetimi bilmiyorum hüzünlü bir kitap gibi geldi bana ( ya da benim ruh halim kasvetliydi).


Sibel
Yazarın The Grisha serisini çok severek (2.kitapta azıcık sıkılıp 3.kitapta vayy canına olmuştum) okuduğum için yeni serisinin çıkacağını duyunca baya sevindim.Eğer The Grisha’yı hala okumadıysanız Gül’ün tavsiyesine kulak verip bu seriye başlamadan önce The Grisha’yı okuyun. Ama ben illa bu kitabı okumak istiyorum derseniz de konuyu anlamayacağınız bir durum yok sadece bazı kavramların anlamlarını detaylarıyla bilemeyecek olacaksınız o kadar.
Kitap 6 karakterin gözünden anlatılıyor.Her bölüm başlarında kimin ağzından okuyacaksak onun ismi yazıyor.Ancak bazı bölümlerde atıyorum gidişat Inej’in gözünden anlatılırken arada Kaz’ın düşüncelerini okuyunca ben biraz bocaladım.Hatta bölüm başına dönüp kimin bölümüydü bu yavv diye baktım.Ama bu durum çok fazla değildi Allahtan.


Kitabın geneli bende bir Görevimiz Tehlike ve Locke Lamora’nın Yalanları havası estirdi. Başarması imkansıza yakın bir görev ve bunu yapabilmek için 2 hatta 3-4 hamle sonrasını görebilen ve ona göre plan kuran bir karakter.Ama bu sizi rahatsız edecek düzeyde olmadığı için özellikle Kaz’ın zekasına hayran kala kala hikayenin sonuna kadar zevkle okuyorsunuz kitabı. Devam kitabı heyecanla beklenecek kitaplardan oldu Kargalar Meclisi (ki bu süre minimum 1 sene).


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder