9 Şubat 2017 Perşembe

Sibel Fantastik Kitapları Okuyor ,Yorumluyor

Marie Lu – Genç Elitler
  ( The Young Elites Serisi 1 )
Sarah Fine – Sahte Kraliçe 
( The Impostor Queen Serisi 1 )
Victoria Aveyard – Cam Kılıç 
( Kızıl Kraliçe Serisi 2 )




Marie Lu – Genç Elitler  
( The Young Elites Serisi 1 )
Onlar Hayatta Kalanlar, Liderler, Savaşçılar. Onlar Genç Elitler.
Adelina Amouteru, ölümcül bir hastalıktan kurtulmuştur. On yıl önce ülkesini kasıp kavuran kanlı humma vücudunda tuhaf izler bırakmıştır. Fakat hastalığı atlatanların bazılarında, başka şeyler de kaldığı rivayet edilmektedir… Gizemli ve sıradışı yeteneklere kavuştuklarına inanılan bu insanların kimlikleri gizlidir ancak onlara Genç Elitler denmeye başlamıştır.
Teren Santoro, Kral için çalışmaktadır. Engizisyon Mihveri'nin lideri olarak görevi, tehlikeli olduğuna inandığı Genç Elitler'i bulmak ve onlar ülkeyi yok etmeden onları yok etmektir ama aslında Teren hepsininkinden büyük bir sır saklamaktadır.
Enzo Valenciano, Hançer Cemiyeti üyesidir. Bu gizli Genç Elit grubu, kendilerinden olanları Engizisyon Mihveri'nden önce bulmaya çalışmaktadır ama Adelina'yı bulduklarında onun şimdiye dek görmedikleri güçlere sahip olduğunu keşfedeceklerdir.
Birbirinden apayrı savaşlar sürdüren bu üçlünün yolları hiç beklenmedik şekilde kesişecektir. Ancak hepsinin emin olduğu tek şey vardır: Karanlık bir intikam ve yok etme arzusuyla yanıp tutuşan Adelina'nın güçlerine bu dünyada yer yoktur.

Orta Şekere Yakın


Sibel
Yazarın önceki serisi olan Efsaneyi beğenerek okuduğum için yeni serisinin başladığını duyunca sevindim ve çıkmasını heyecanla bekledim bu kitabın.Neyse okumaya başladığımda sıkıldığım veya beğenmediğim bir durum olmadı ama sürekli olarak ‘yavv bu özellik şu kitapta yok muydu ? Dur hatırlayacağım bu şu kitapta vardı’ şeklinde tanıdık kavramlarla karşılaşınca ne oluyoruz yahuu oldum açıkçası.Kitabın genel kurgusu başka bir kitaptan esinlenme vs demiyorum (en azından okuduklarım arasından) ama bu kurgu içindeki bazı kavramlar,eğer okuduysanız sizin de dikkatinizi çekebilir.Ama okumadıysanız benim gibi etkilenmeyeceğiniz için muhtemelen kitabı benden daha çok seveceksiniz zira kötü bir kitap değildi ve ben serinin devam kitaplarını takip etmeyi düşünüyorum.
Tandık gelen bazı kavramlar :
Şehrin altında dolaşan tüneller ve kızın kullanmadığı için kontrolsüzce büyüyen gücü :Trudi Canavan-Kara Büyücü serisi.
Salgın hastalıktan sonra sadece çocuklarda ortaya çıkan süper güçler : Alexandra Bracken-Karanlık Zihinler serisi.
Havadaki büyü iplikçiklerinin çekilmesi : Brandon Sanderson-Sissoylu serisi (Gerçi Sissoyluda sisi içine çekiyordu.Ama havadaki büyü iplikçiğini yakalama okuduğum başka bir kitapta daha vardı fakat bir türlü hatırlayamadım hangi kitaptı).
Ölümden kötü olarak geri gelme Stephen King-Hayvan Mezarlığı



Sarah Fine – Sahte Kraliçe 
( The Impostor Queen Serisi 1 )
Onu Kraliçeleri Seçtiler. Yanlış Seçim Yaptılar.
Daha küçücük bir çocukken Kupari'nin İhtiyarları tarafından, ateş ve buz büyüsünü ustalıkla kullanan kraliçe Valtia'nın varisi olarak seçilen Elli artık on altı yaşındadır. Kehanete göre gelmiş geçmiş en güçlü Valtia olacak olan Elli bütün hayatını tapınakta lüks içinde, büyücü rahipler tarafından eğitilip tahta çıkacağı güne hazırlanarak geçirmiştir. Ve o büyük gün gelip çatmış, büyücü kraliçe ülkesinin işgal edilmesini önlemeye çalışırken hayatını kaybetmiştir. Tahta çıkma sırası artık Elli'dedir. Elli yeni Valtia olarak halka takdim edilir ama ortada büyük bir yanlışlık vardır. Ölen Valtia'nın büyüsü Elli'ye geçmemiştir. O gerçek bir kraliçe değildir. Büyünün ortaya çıkması için onu türlü işkencelerden geçiren İhtiyarların elinden kaçan Elli bir anda kendini sürgün edilmiş suçluların arasında bulur. Kimliğini gizleyerek bu yeni dünyada kendine bir yer edinmeye çalışırken hakkındaki kehanet ve Kupari büyüsüne dair acı gerçekleri öğrenir. Halkına duyduğu sevgi ve yeni dostlarına duyduğu sadakat arasında kalan Elli büyük bir savaşın eşiğinde, krallığı ve büyüsü tamamen ortadan kalkmadan doğru tarafı seçmek zorundadır.


Sibel
İşte bu oldukça orijinal bir konusu olan ,başından sonuna kadar sıkılmadan, elinizden bırakmadan, heyecanla okuyabileceğiniz güzel bir kitaptı. Tek kötü yanı 2.kitabın yurtdışında ocak 2017 de çıkmış olması (acaba bizde ne zaman yayınlanır) 3.kitabın ise 2018 te çıkacak olması. Beklenecek seriler hanesine ne yazık ki bir kitap daha eklendi.



Victoria Aveyard – Cam Kılıç 
( Kızıl Kraliçe Serisi 2 )
Ben bir kılıcım; şimşekten ve ateşten doğdum. Kalbimin kırılmasından korkmuyorum. Acıdan korkmuyorum. Sadece boşluğa uyanmaktan korkuyorum. Yalnız bir fırtınada tek bir şimşek olmaktan. Ben bir kılıçsam, camdan yapılmışım ve çatlamaya başladığımı hissediyorum. Mare Barrow sadece farklı olduğunu biliyor.
"Kızıl Kraliçe'nin hayranları hayal kırıklığına uğramayacak. Aveyard'ın üslubu akıcı, hızlı ve vahşi; Cam Kılıç'ta, serinin ilk kitabına işlediği macera, gerilim ve adrenalinle nişan alıyor, tetiğe basıyor ve hedefi on ikiden vuruyor."
-The Guardian-

"Tehlikeli, heyecan verici ve keskin şaşırtmacalarla dolu bu devam kitabı çok ilgi çekici ve nefes kesici." 
-Booklist-

"Yüksek tempolu ve macera dolu Cam Kılıç çok güçlü; serinin sabırsız takipçilerini ve distopik fantazya
okurlarını memnun edecek." 
-Voya-




Sibel
İlk kitap Kızıl Kraliçe çıktığında okumayı çok istemiş ama devam eden seri olduğu için ve hayatım seri kitap devamlarını beklemekle geçtiği için daha sonra okumak üzere bir kenara ayırmıştım kitabı.Cam Kılıçın çıkacağını duyduğumda ise hah dedim 2.kitap çıkıyor artık birinci kitabı okuyabilirim demek seriyi çıkartmaya devam edecek yayın evi. Ama burada en önemli şeye bakmayı unutmuşum ki o da yazarın daha 3.kitabı yurt dışında bile çıkartmamış olması =(  (ki 3 kitapla bitse yine iyi 4.kitap 2018 de çıkacakmış offff ki ne offf). Neyse akıllanmayan bu Sibel Kızıl Kraliçeyi ve Cam Kılıcı arka arkaya okuyup pek beğendi =D  İçinde birçok klişe barındırsa da yazarın anlatımı, kurgunun akıcılığı ile zevkle keyif alınarak okunan,tavsiye edebileceğim bir seri oldu benim için.

Uyarı :
Kitabın tanıtım yazısı aslında bu kadar kısa değil, ben sansür uyguladım =D Çünküüü ilk kitabı henüz okumayanlar için çok pis spoilerler var arka kapak özetinde.Bence yayın evleri tanıtım yazılarında bu tarz şeylere dikkat etseler ne iyi olur.Eğer seriyi okumaya niyetiniz varsa sakın ama sakınnnn bu kitabın tanıtım özetini okumayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder