9 Mayıs 2016 Pazartesi

Michelle Hodkin-Akıl Çıkmazı ( Mara Dyer Serisi 3 )


Michelle Hodkin-Akıl Çıkmazı 
Mara Dyer kendisine söylenen yalanların ardında daha fazlası olduğuna inanıyordu.
Ve haklıydı.
 Gerçeğin peşinden giderken yolun sonunda ne bulacağını düşünmekten kendini alamıyordu.
Ama bundan vazgeçmeliydi.
 İntikam için daha ne kadar ileri gitmesi gerektiğini bilmiyordu.
Yakında öğrenecekti.
 Sadakat ihanete, suçluluk masumiyete dönüşürken Mara Dyer’ın hikâyesinin nefes kesici sonunda kader ile şans çatışıyor…
Yüzleşme zamanı geldi.
 “Yazar tutkulu bir aşk hikâyesiyle doğaüstü gizemi harmanlayarak okurları sürprizden sürprize sürüklüyor.”
Booklist
 “Hodkin’in zekice kurgulanmış romanı okurun zihnini zorlayarak son sayfasına kadar onu esir alıyor, kaosa ve meraka sürükleyip büyülüyor.”
VOYA
 “Hodkin’in ustaca kullandığı belirsizlik teması hikâyedeki gerilimi artırıyor; buna yalnızca psikolojik olasılıklar değil, anlatımdaki muğlaklıklar da dahil. Bu bir gerçek delilik hikâyesi mi, doğaüstü bir öykü mü yoksa bir gizem mi? Okuyucular kitabın gerilim dolu sonuna kadar beklemek zorunda kalacaklar.”
Kirkus Reviews
 “Eski usul romantik sahnelerin günümüz gençliğini etkileyemeyeceğini sananlar çok yanılıyor. Kitapta hikâyesi anlatılan çocuk, okurları çok ağlatacak. Karakterler son derece gerçekçi, doğaüstü hikâyesi ise büyüleyici…”
School Library Journal
  “Ürpertici, sürükleyici, bağımlılık yapan ve şaşırtıcı şekilde romantik bir roman... Mara’nın hikâyesi son derece güzel ve karmaşık... Hodkin gençlik romansını tamamen kendine has bir biçimde yorumlamış.”
Romantic Times


 Birinci Kitap yorumu için Tık Tık
 İkinci Kitap Yorumu için Tık Tık 

Gül
Bu ara bu tarz çok kitap okudum ,onlar arasından en okunabilinen bu oldu ,ama abartmayalım .

Sibel
İlk ve ikinci kitaptaki gidişatlardan paranormal şeyler beklerken olay sanki bilim kurguya döner gibi oldu ki o da havada kaldı.


Gül
Kirkus Reviews tanıtım yazısına bayıldım ;  "Hodkin’in ustaca kullandığı belirsizlik teması hikâyedeki gerilimi artırıyor; buna yalnızca psikolojik olasılıklar değil, anlatımdaki muğlaklıklar da dahil. Bu bir gerçek delilik hikâyesi mi, doğaüstü bir öykü mü yoksa bir gizem mi? Okuyucular kitabın gerilim dolu sonuna kadar beklemek zorunda kalacaklar." Bence bu yazar ne anlatmak istediğinden emin değil demenin kibar şekli.
Ben anlamadım en azından ,ne oldu diye ,Mara gibi sorasım var .Hatta galiba biz ve Mara anlasın diye koşturmacaya abiyi de eklemişler.Bu kadar salağa bir akıllı lazım diye.


Sibel
Adım çıkmış 10 a inmez 9 a,petunyanla okuma ithamları yüzünden pür dikkat okumaya çalıştım tüm kitabı (hatta 2.kitabın çoğunu hatırlamayınca hızlı bir göz atmayla yeniden okudum bile diyebilirim)  ama inanın ki bir çok yerinde aaa ama neden ki,nasıl yani,hııı diyerek okudum.Gerçekten yazarın azıcık kafası karışmış gibiydi.Paranormal mi bilim kurgu mu arada kalmış sonunu da bağlayamayıp bittiiiii der gibi kesip atmıştı bana göre de.Kitapta sürekli olarak yapılan açıklamalar var ama inanın o açıklamalar kafanızı daha da fazla karıştırmaktan öteye gitmiyor.
Biraz Robin Cook hikayelerinden biraz da Heros dizisinden esinlenerek oluşturulmuş , çok fazla kurcalamadan,sorgulamadan okursanız vakit geçirtecek sıradan bir kitap ve seri olmuş Mara Dyer.


Spolier
Gül
 Bütün bu hikaye bir DNA olayına indirgeniyor ama doğmuş çocukların genetikleri ile nasıl oynanıyor orayı çok anlamadım , bu genetik işi nasıl işliyor onu da çok anlamadım .Her ailede tek bir kişimi aktif ,ablan aktifse sen pasif misin ? Kız doğunca büyükanne kendini neden öldürdü ? Profesör kim,ilk DNA sı bozuk mu ? Adam bütün ömürüm boyunca bunu araştırdım diyor ( Prof) Noah ı biz özel tasarım yaptık diyor ama hala çok bilmediğim anlamadım şey var diyor ? O anlamamış ben mi anlayacam 3 kitapta.Zaten yazar kitabın sonunda sırtımızı sıvazlıyor ve diyor ki bu bir aşk hikayesi zaten olayın  mistik kısmını anlamadınsa kafana takma .O zaman anlıyorum ki ben aslında sonu değiştirilmiş Romeo ve Juliet okumuşum .


 Sibel

Aslında bu paranormal sandığımız tüm olaylar DNA dan kaynaklanıyormuş.Eeee tamammm ailede hepsi taşıyıcı ama biri aktif oluyor.Peki o aktif olanı ne belirliyor neden diğeri değil de o aktif. Hadi diyelim onun DNA sında farklı bir şeyler var (ki kitapta böyle bir açıklama yok) eee o aktif olan öldüğünde aileden başka bir taşıyıcı nasıl aktif hale geçiyor o zaman.Profesör ve büyükanne ölümsüz ama diğerleri değil mi?? Hani sonlarda kötü adamın yaptığı açıklamalarda geçen (kötü adamı söylemeyeyim artık =P) Dr.Keller’ı ben tuttum seni kurtarabilmek için diyor ya Noah’a heh ordaki zamansal saçmalığı kim açıklayacak bana.Mara iyi bir şey yaparsa neden ceza ödemek zorunda ve bu cezayı nasıl belirleyecek (ki kendisinin de anladığını sanmıyorum) ? Bunlar,Gül’ün dedikleri ve daha bir sürü saçmalıklar havada iken sonunun da dünya batsa da seni bırakmam şeklinde bitmesi ile tuz biber ekerek kitap bitiyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder