10 Ağustos 2015 Pazartesi

Colleen Hoover-Çirkin Aşk


Colleen Hoover-Çirkin Aşk

New York Times'ın çok satan yazarı Colleen Hoover yürekleri sızlatan yeni bir aşk hikâyesiyle geri dönüyor.
Tate Collins havayolu pilotu Miles Archer'la tanıştığında, bunun ilk görüşte aşk olduğunu düşünmez. Birbirlerini arkadaş olarak görecek kadar bile iletişim kurmazlar. Tate ve Miles'ın tek ortak noktası birbirlerine karşı inkâr edilemez bir çekim hissetmeleridir. Tutkularını açıkça ortaya koyduklarında, kusursuz bir planları olduğunu anlarlar. Genç adam aşk peşinde değildir, genç kadının ise aşka ayıracak vakti yoktur, geriye sadece seks kalır. Tate, Miles'ın ona sunduğu iki kurala uyduğu sürece anlaşmaları şaşırtıcı bir şekilde sorunsuz olacaktır.


Asla geçmişim hakkında soru sorma. Bir gelecek bekleme. İdare edebileceklerini düşünürler, ama çok geçmeden bunun hiç de kolay olmadığını anlarlar.

Kalplere sızılıyor.
Sözler bozuluyor.
Kurallar çiğneniyor.
Aşk çirkinleşiyor.
(Tanıtım Bülteninden)

Gül
Biri Colleen e demişki ( ki bence bu yayınevi sahibi olabilir) “Eminim erotik kitap yazamazsın” Colleen de bu meydan okumaya  hayır dememiş  ve bu güzel kitabı yazmış.

Sibel
Bir Colleen Hoover kitabının arka kapağında bu özeti okuduğumda hayırrrr  Colleen’de piyasa endişesine düşüp,tarzını değiştirmiş olamaz diye tepki verip üzülmüştüm açıkçası.Ama kitabı okuyunca sadece özetin piyasa trendlerine kurban edildiğini anlayıp,rahatladım.Yine severek okuduğum bir kitap oldu.

 Spolierrrrr hafifte olsa

Gül
Tamam öncelikle bu kitaba sadece erotik kitap demek cidden ayıp.Bir kere kitapta bir hatta iki hikaye var ki bu  pek o tür kitaplarda alışkın olmadığımız bir şey .Artı iyi bir yazarın klişe bir konuyu nasıl güzel bir kitap haline getireceğinin kanıtı gibi.Umarım filmi bu güze kitabı mahvedecek bir şekilde çekilmemiştir.
Tate ve Miles kendi hikayelerini anlatıyorlar.Tate şu anı ve Miles’a aşık oluşunu ,Miles ise geçmişini anlatıyor .Kitabın sonunda fark ediyoruz ki aslında Miles’ta bir şekilde bugünü  yani aşık oluşun hikayesini anlatmış bize,Rachel’a olan aşkı gibi görünse de aslında Tate’e olan aşkını .Kitabın ana fikri ne deseler hiç düşünmeden “ Aşk farklı şekillerde gelse de aynı hissettirir” derdim.
Kimilerinin okuyup Miles’ın Tate’e olan aşkını hissedemedim diyeceğine eminim ;sonuna, Miles  aşkını anlatasaya kadar ben de biraz öyle düşünüyordum ,ama Miles  Tate’e  ne zaman ki duygularını anlattı  o zaman fark ettim ki aslında Rachel ve kendi hikayesi gibi gözükse de bir yandan Tate’ i nasıl aşık olduğunu  anlatıyormuş bize .
Kitabın sonu damakta öyle güzel bir tat bırakıyor ki kitabı düşünmeden duramıyorsunuz ,düşündükçe daha çok sevdim kitabı .Hele peşine birde saçma sapan bir kitap okuyunca daha da fazla sevdim .


Sibel

Arka kapak sayfası tümüyle kandırmaca değil,kitap bu şekilde başlıyor.Ancak böyle klişe bir konuyu Colleen ele alınca bütün gidişat ilk sayfalardan sonra değişiyor.Basit erotik kitapların basit konusu bir anda acayip derin,bir çok yerde evet yaa,gerçekten diyerek okuduğunuz bir hikayeye dönüşüyor. Mesela ben kitabın isminin neden Çirkin Aşk olduğunu anladığımda bu tanıma empati yapıp kendimce çok haklı buldum yazarı.Ve bu şekilde hissettiğim bir çok yer oldu.Yazarda sevmediğim tek şey dramaya fazla kaçması .Tamam hikayeleri çok güzel kurguladığı için kötü durmuyor elbette ama şahsen ağlak kitapları çok sevmediğim için böyle sahnelerde yazara biraz sövüyor olabilirim.Gerçi daha önce yayınlanan  "Çarpılma " kitabına göre bu kitaptaki dram dozu nispeten az olsa da Miles’ın başına ne geldiğini öğrenene kadar ben kafamda olabilecek bütün kötü senaryoları kurduğum için etkisi fazla oldu =) 


Çirkin Aşk filim oluyor,Miles ı oynayacak abide bu.Ben Miles a çok yakıştıramadım ,filim  fragmanlardaki gibi olacaksa çok üzülürüm