12 Kasım 2017 Pazar

Teenageler , Gençler Ve Biz


Beth Garrod – Süper Bahtsız
Sandhya Menon - Dimple ve Rishi Tanışınca




Beth Garrod – Süper Bahtsız
Kaçırılan bir doğum günü partisi. Partideki eski sevgiliden gelen sinir bozucu bir mesaj. Üstünde mısır gevreği kutularından yapılmış bir kostüm varken tanışılan yakışıklı mı yakışıklı bir çocuk. Kontrolden çıkan yalanlar… Ufuktaki yıl sonu balosu. O baloya katılmak için kaybedilmemesi gereken okul puanları. Tuhaf rastlantılar. Yanlış zamanda verilmiş yanlış kararlar… 
On beş yaşındaki Bella Fisher tüm bunların üstesinden nasıl gelecek? Ve en önemlisi, etrafındaki insanları kaybetmemeyi başarabilecek mi?
Beth Garrod’dan okurken kahkahalara boğulacağınız; eğlenceli, sürprizlerle dolu genç bir roman: Süper Bahtsız!



Sibel
Bu tarz komik ergen kitapları hoşuma gittiği için (Geek Kız serisi gibi) aldım kitabı.Evet birkaç yerde sırıttım okurken ama özette dendiği gibi kahkahalara boğulmak biraz abartı olmuş.Daha çok 16-18 yaşın hoşuna gidebilecek,hani çok vaktiniz varsa okunabilecek türde bir kitaptı.

Gül
Sibel yaz şuna bir şeyler dediğinde kitabı hatırlamam epey sürdü.Evet okunuyor ve sonra unutuluyor Kıza hafif sinir olmuştum. Ama ergen tabii olacak o kadar.Ben de kahkahalar atmadım .






Sandhya Menon - Dimple ve Rishi Tanışınca
Dimple Shah her şeyi düşünmüştü. Lise mezuniyetinin ardından, ailesinden ve annesinin sebebi tarif edilemeyen “İdeal Hintli Kocayı” bulma sevdasından uzaklaşmaya hazırdı. Ahhh! Dimple, ailesinin onun değer verdiği şeylere saygı duyması gerektiğini biliyordu. Şu an onun bir kocaya ihtiyacı olduğuna gerçekten inansalar, web tasarımcıları için düzenlenen özel yaz okulu programının parasını ödemezlerdi. Öyle değil mi?
Rishi Patel umutsuz bir romantikti. Ailesi gelecekteki müstakbel eşiyle aynı yaz okuluna gideceğini ve böylece onun gönlünü kazanma fırsatının doğacağını söylediğinde buna hazırdı. Çünkü etrafındaki pek çok kimseye saçma gelse de, Rishi görücü usulü bir evlilik yapmak istiyordu. Geleneklerin gücüne, istikrara ve kendisinden çok daha büyük bir kültürün parçası olduğuna inanıyordu.
Dimple ve Rishi birbirlerini çözdüklerini düşünüyorlardı. Ancak zıt yönleri çarpıştığında, “aşk” gücünü göstermek için beklemedikleri her yerde karşılarına çıkacaktı.
“Yaratıcı ve canlandırıcı bir kurguya eşlik eden, ideallerinin peşinde soluksuz koşan karakterler: Dimple ve Rishi.” 
—Chicago Tribune—
“Sıcacık karakterler ve nadir bulunan dinamik bir hikâye.”
—Entertainment Weekly—




Sibel
Gözü kör olsun The Big Bang Theory’nin .O dizi yüzünden ne zaman Hintli bir karakter okusam gözümün önüne Raj geliyor karakterin bütün karizması bitiyor =D Bunun dışında kitap sevimli, sıradan, öyle ahım şahım bir şey değil.Ama sıkıcı da değil okutuyor kendini.Fazla vaktiniz varsa okunup unutulacak kitaplardan.
Kitapta hoşuma gitmeyen,beni rahatsız eden tek şey dipnotlar yerine QR kod kullanılması oldu. Sonuçta açıklama gerektiren her noktada sayfanın altına bakmaktansa QR kod kullanarak cepten o açıklamaya bakmak (üstelikte bölüm sonuna gitmeniz gerek kod için) çok gereksiz ve saçma geldi bana.Zira kitaba tam odaklanmışken elinize telefonu almak ciddi bir dikkat dağınıklığı etkeni oluyor.  Bu yüzden ben açıklamaların hiçbirine bakmadan cümlenin gidişinden anlamaya çalışarak okumaya devam ettim.

Gül
İşte bunlar hep yaşlılıktan =) O QR kodu bende kullanmadım ,çok garip çok farklı şeyler için mi değildi yoksa bende cümleden mi anladım çok emin değilim okuyalı oluyor yine .Ama görünce şöyle dedim “ bunu sanırım gençler için yapmışlar” ama telefonu eline alan genç okumaya devam etmez ki başka şeylere dalar gider diye de düşündüm.

Karakterlerin Hintli olması hikayeye sadece o çok irdelenmeyen ayrımcılık olayını eklemiş .Yoksa klasik mi klasik bir gençlik hikayesi.Okunuyor mu evet ? Ama okurken kafamın bir şeye  takıldığını , “dur Sibel okuyunca ona da sorayım “ diye düşündüğümü hatırlıyorum ama hangi sebeple düşündüğümü maalesef hatırlamıyorum o kadar gitmiş kafam.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder