10 Aralık 2017 Pazar

N.K. Jemisin –Beşinci Mevsim- Kırık Diyar Serisi 1


N.K. Jemisin –Beşinci  Mevsim
(Kırık Diyar Serisi 1)

Bir hikâyenin bitişi bir diğerinin başlangıcıdır. İnsanlar ölür. Kadim usüller gelip geçer. Yeni cemiyetler doğar. “Dünyanın sonu geldi,” genelde bir yalandır çünkü gezegen olduğu yerde durur. Ama bu kez, dünyanın sonu böyle gelecek. Nihai olarak...
İşte size bir ülke. Her ülke gibi sıradan. Ama bu toprak parçası çok kıpırdanıyor ve ona Sükûnet adını vermişler. Sessiz ve acılı bir ironi ülkesi.
Son, Sükûnet’in bir şehrinde başlıyor: Yerkürenin en kadim ve göz kamaştıran şehri. Adı Yumenes ve bir zamanlar bir imparatorluğun kalbiydi. Ne yazık ki imparatorluk ilk günlerinin ihtişamını kaybetti. Her imparatorluğun başına geldiği gibi. Ve bu sonda, üç kadın. Kocası tarafından oğlu öldürülen ve kızı kaçırılan bir anne... Essun. Toprağı duyan bir İmparatorluk Orojeni... Syenite. Bir Muhafız’ın eline düşen özel bir kız çocuğu... Damaya.
Ve belki de yüzyıllar sürecek bir deprem.
İşte böyle başladı. Dinle. Öğren. Dünya böyle değişti.
“Sıradışı ve olağanüstü bir karmaşa.”
New York Times
Sibel
Ödüllü kitapları okumak,filmleri seyretmek beni geriyor.

Gül
Sanırım bu kitabı okumak beni de gerdi.



Sibel
N.K. Jemisin’in Miras Üçlemesinin iki kitabını okuyup beğenip, DEX’in muhteşem yayın politikası sayesinde üçüncü ve son kitabı okuyabilmek kısmet olmamıştı.Durum bu haldeyken yazarın Kırık Diyar serisinin ilk kitabı ile 2016 yılında ve serinin ikinci kitabı ile de 2017 yılında Hugo Ödülü aldığını okuduğumda daha kadının ilk serisini tamamlamadılar bu seriyi okumak her halde hayal olur diye düşünürken DEX bir sürpriz yapıp seriyi yayınlamaya başladı (tek umudum bu serinin sonunun da Miras serisine benzememesi).



Neyse kitap satışa çıkar çıkmaz elbette ki hemen satın alıp okumaya başladım.Ancak özellikle anlatım dilinden kaynaklı hikayeyi anlamakta,konuya konsantre olmakta oldukça zorlandım.Kitabın neredeyse yarılarına kadar içimde sanki öncesinde bir kitap,açıklama vs varmış da ben onu okumadan bu kitaba başlamışım gibi hissettim.Kurgudaki bilimsel terimleri anlamaya çalışmakta okuma hızımı oldukça düşürdü.Kimi zaman okuduğumu anlayamayıp sayfa başına geri döndüm ki o zaman bile hep aklımda soru işaretleri ile devam ettim bir sonraki sayfaya.Ancak kitabın ortalarından sonra hikaye ve kurgu benim için netleşince hız kazandı okumam.O yüzden size tavsiye kafanız dolu,dikkatiniz dağınıkken bu kitaba başlamayın.Zira bütün ilginizi ve dikkatinizi vermenizi gerektiren bir hikaye (en azından benim için öyleydi).

Kitabın Önsözünü okuduğumda yalan yok pek bir şey anlamadım. Anca kitabı bitirip önsözü yeniden okuduğumda hehhh şimdi oldu dediğimi itiraf ediyorum.Ve bu arada kitabın sonunda Ek-1 ve Ek-2 diye Mevsimler ve Terimler sözlüğü var ki acaba kitabı okumadan önce bu ekleri okusaydım kurgudaki kavramları daha kolay anlayıp hikayeye daha kolay adapte olabilir miydim diye düşündüm. Ama tabi kitabı bitirdikten sonra gördüğüm için iş işten geçmişti (spoiler yerim korkusu ile hiçbir kitabın arka sayfasına bakmama huyum bazen bu şeklide dezavantajlar doğurabiliyor =D ).
Kısaca uzun bir süre hikayeye adapte olmakta zorlansam da kurgunun bir yerinden sonra her şeyin yerli yerine oturmasından itibaren heyecanla okuduğum bir kitap oldu da ‘yav bu kadar ödül almış bir kitabı ben nasıl anlamam’ gerginliğinden kurtuldum. Bu arada o açıklanmayan birkaç noktayı da acayip merak ettim doğrusu…
Veee Serinin ilk kitabı Beşinci Mevsim TNT kanalı tarafından dizi olarak ekranlara taşınmaya hazırlanıyormuş.



Gül
Konu oldukça ilginç ve kabul etmek gerek N.K. Jemisin oldukça ilginç bir dünya kurmuş.Ama yazım dili var ya o yazım dili beni çok yordu gerdi.Malesef o his beni kitabın sonuna kadarda bırakmadı . Okudundu bitti ama beni çok çok yordu.
Dex standına fuarda gittiğimde açıkaçık dedim ilk serisinin üçüncü kitabını yaynlamadan neden yeni seri? Neden diğer seriyi bitirmediniz diye sordum satışla alakalı dediler.Yani okuyucuya beş kuruş değer,saygı yok satmıyorsa ilk iki kitabı almışlarsa ne olmuş çıkarma üçüncüsünü olsun bitsin .



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder