24 Aralık 2017 Pazar

Gül Science Fiction Okuyor


Amy Tintera-Sıfırlanan
Reboot Serisi 1
Claudia Gray-Bin Parça Sen 
Firebird Serisi 1
Heather Kaczynski-Yalnız Cesurlar Kazanır
Untitled Duology Serisi 1

Science Fiction neydi ? Science Fiction emekti ,yok değil tabii ki ,aslında ilgi duymuyorsanız azıcık zorlanarak okuyacağız bir tür.Ben sevdiğimden bolca okudum bu ara kimisi güzel kimisi değil 




Amy Tintera-Sıfırlanan
Reboot Serisi 1

BEŞ YIL ÖNCE ÖLDÜM. 178 DAKİKA SONRA DİRİLDİM.
NE HAYAT NE DE ÖLÜM…
Wren Connoly beş yıl önce ölür. 178 dakika sonraysa bir Sıfırlanan olarak hayata döner: Artık daha güçlü, daha hızlı, çabuk iyileşebilen ama duygulardan yoksun biridir. Sıfırlananlar’ın ölüm süreleri ne kadar uzunsa, geri döndürüldüklerinde insanlıklarından da o kadar şey kaybetmektedirler. Bu yüzden Wren 178, Teksas Cumhuriyeti’nin en ölümcül Sıfırlanan’ıdır. Özel savaş biriminin üyesi olan genç kız yeni Sıfırlananlar’ı eğitir ancak ona verilen son acemi, şimdiye kadar gördükleri arasında en başarısızıdır.
22 dakika ölü kaldığı için Callum Reyes kısmen hâlâ insandır. Refleksleri çok yavaştır, sürekli soru sorar ve yüzünden hiç eksik olmayan o gülümsemesi eğitmeni olan genç kıza rahatsızlık verir. Yine de genç adamı yetiştirmek zorundadır. Reyes, Sıfırlanan standartlarının altına düşünce Wren’den onu imha etmesi istenir.
 AMA BU KUSURSUZ ASKER ARTIK EMİR ALMAKTAN BIKMIŞTIR.




Gül
Konusu değişik mi ?  Aslında arkadaşlar bildiğin zombi ,hatta kızımız sık sık ölüm kokuyoruz falan da diyor.Ama tam zombi gibi değiller .Sağları solları kopmuyor ve kimsenin beynini emmiyorlar.Bir virüs var onu kapıp ölmüşsen sıfırlanıyorsun ve herkes sıfırlanmıyor anladığım kadarı ile bir de  daha güçlü oluyorlar ki ne kadar çok ölü kalırsan o kadar güçlü oluyorsun .Tıpkı kızımız gibi. Bilinen en uzun süre esas kızımızda 178 dakika .Yazar şunu yapıyor aslında çok bilindik bir konuyu  değişik bir şekilde sunup “hımmm ilginç “dedirtiyor. Ama şunu da itiraf etmem gerekiyor ki ben  zombili ne filim seyrederim ne dizi izlerim ne de kitabını okurum .
Tempo pek düşmüyor .Ama çeviri kaynaklı bir kafa karışıklığı oluyor .Oğlanın geldiği grupta 124 dakikalık oğlanı bazı yerler de 24 dakika diye çevirince “yaw oğlandan 2 dakika fazla ölü kalmış nasıl falan oluyorsun “ ama 124 yazılınca “heeeee tamam diyorsun “ keşke daha dikkatli bir  editasyon görseymiş kitap .Seri iki kitap ama bu kitap  bir yere bağlandığından ikinci kitap sakince beklenebilir.



Claudia Gray-Bin Parça Sen 
Firebird Serisi 1

BİNLERCE HAYAT. BİNLERCE OLASILIK.
TEK KADER.
 Zaman yoktu. Dakikalarım mı vardı, saniyelerim mi yoksa daha da mı azı, bilmiyordum. Omzumda küçük bir çanta vardı. Elimi içine atınca kalem değilse de bir ruj buldum. Titreyen parmaklarla kapağını çıkardım ve ara sokaktaki duvara yapıştırılmış eski postere yazmaya başladım. Bu, iletmem gereken mesaj ve benden geriye bir şey kalmayınca hatırlamam gereken tek amaçtı:
 PAUL MARKOV’U ÖLDÜR.
MARGUERITE CANE dâhi fizikçi ebeveynleri sayesinde bilimsel teorilerle büyümüştür. Ama hiçbiri, annesinin son icadı olan ve boyutlararası yolculuk yapmaya yarayan Ateşkuşu kadar şaşırtıcı değildir.
Marguerite’in babası cinayete kurban gittiğinde tüm deliller tek kişiyi göstermektedir: Ebeveynlerinin gözde öğrencisi, sırlarla dolu Paul. Mükemmel cinayeti işlemiş gibi görünen genç adam, polis ona ulaşamadan başka bir boyuta kaçar. Ama Marguerite’i hesaba katmamıştır. Genç kız çeşitli boyutlarda Paul’ün peşine düşer. Babasının cinayetinin arkasında yatan gerçekler yavaş yavaş gün yüzüne çıkarken Marguerite yaşanan ihaneti tekrarlamaya mahkûm olur.
Genç kız bambaşka yaşamlardan geçerken –Çarlık Rusyası’nda bir grandüşes, fütüristik Londra’da parti meraklısı bir yetim, okyanusun ortasındaki bir istasyonda yaşayan bir mülteci– tehlikeli olduğu kadar karşı konulmaz bir aşka kendini kaptıracaktır.
  “Macera, bilimkurgu ve romantizmin bu müthiş karışımı geniş kitlelere hitap edecek.”
School Library Journal
 “Aksiyon dolu bir ilk kitap… Gray bilimkurgu, tarih ve modern öğeler arasında yol alıyor.”
Publishers Weekly




Gül
Tanıtımda bilim –kurgu denmiş ama ben bilimi bulamadım
Claudia Gray ‘ın adını Evernight  Akademisinden biliyorum ,ama uzun bir seri ona başlamaktansa yeni serisine başlayım dedim .Demez olaydım .Feci halde Fringe ten etkilenmiş bir konu ama ne yazık ki o kadar güzel işlenmemiş.Düz dünya –bence – mantık hatası var .
Spolierrrr
*Kızımız kitapta bunun moleküler bir yolculuk olduğunu söylüyor ve ateş kuşunu takan kişinin vücudu kayboluyor buraya kadar tamam ama sonra diyor ki diğer evrendeki vücuda bilinç olarak konuk olunuyor hatta bunun için hatırlatıcıya ihtiyaç duyuluyor.O zaman bu ateş kuşunu takan bedenler nerede ?
*Moleküler transferi buldunuz da “Işınla beni Scotty “ neden yok Amerika ve Londra arası neden 12 saat sürüyor hala, ki bu konunun geçtiği evrende uçan arabalar var .
*Kız ergen öyle böyle değil.Paul bana baktı acaba aşık mıyım ? Ay Theo da bana baktı acaba onu mu seviyorum ? Hatta bu iki kişi yetmiyor kızımıza “Acaba Rusya daki Paul’e mi gerçekten aşığım yoksa buradaki Paul e mi “ diye de düşünüyor.Kafa bir karışık öyle böyle değil ,bir ara korktum koluna erkek sinek konsa onunla ilgilide kafası karışacak diye.




Heather Kaczynski-Yalnız Cesurlar Kazanır
Untitled Duology Serisi 1

Yarışmanın kuralları basit, üstün yeteneklerin olmalı, yaşın yirmi beşi geçmemeli ve her türlü tehlikeye atılabilecek kadar cesur davranabilmelisin. NASA’da çalışan Cassandra yarışmaya davet edildiğinde hiç şaşırmadı, çünkü yaşamı boyunca buna hazırlanmıştı, uzaya giden o olacaktı.
Cassandra dünyanın dört bir yanından gelen gençlerle gizli deneye katıldığında işlerin tahmin ettiği kadar kolay olmadığını anladı. Bir türlü geçemediği tek bir kişi vardı; Luka. Ondaki mükemmelliğin gizemini bir türlü çözemiyordu. Günler geçtikçe ve yarışmacılar elendikçe, gizemler tek tek çözüldü ve yenileri eklendi. Ama son kimsenin aklına gelmeyecekti. Tıpkı senin de asla tahmin edemeyeceğin gibi.



Gül
Illuminae gibi bir kitaptan sonra uzayla ilgili okunacak kitap değil.Kabul alırken Açlık Oyunları gibi bir kitap beklemiştim.Tabii ki değil bildiğin YA kitap , Science Fiction demek bence epey zorlama olur.Kızın kafada karışık zaten .Ama yıl 2053 diyip teknoloji hakkında tutarlı olmayan şeyler dersen bende yemem .Hele kitabın sonunda ortaya çıkan şey için amannnnn dedim.Spolier olur diye söylemiyorum ama mantık hatası da içeriyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder