31 Mayıs 2019 Cuma

Kötü ve İyi


Carina Bartsch - Kiraz Kırmızısı Yaz 
Kirschroter Sommer Serisi 1
Martha Wells-Tüm Sistemler Çöktü 
The Murderbot Diaries Serisi 1




Carina Bartsch - Kiraz Kırmızısı Yaz 
(Kirschroter Sommer Serisi 1)
Aşk, var ettiğiniz her şeyi yerle bir edebilirdi. Aşk, bir insanın kendinden nefret etmesine sebep olabilirdi.
İlk aşkına ikinci bir şans verir misin?
İlk aşk unutulmaz ve bunu en iyi bilenlerden biri de Emely Winter’dır. Alaycı bir kişiliği olan edebiyat öğrencisi Emely, parlak turkuaz gözlü çocuk Elyas’ı yedi yıl sonra ilk defa görmesine rağmen dizlerinin titremesi onu unutamadığının en büyük kanıtıdır.
En yakın arkadaşının ağabeyi olan Elyas ise kızın hayatını alt üst etmiş, Emely’nin narin ruhunda ve kalbinde derin bir yara bırakmıştır. Emely, bu kalp ağrısı yüzünden Elyas’tan nefret eder. Aynı hayal kırıklığını yeniden yaşamak istemeyen Emely, ilgisini sanal ortamda tanıştığı gizemli çocuğa verir. Luca, duygu dolu romantik mesajlarıyla kızın kalbine dokunur fakat bir yabancıya âşık olmak gerçekten mümkün müdür?





Sibel
Bu eziyeti kendime neden yaşattım bilmiyorum.
Hani böyle ağzının ortasına kürekle vurmak istediğiniz karakterlerden Emely. Yaşı 23 ama zeka yaşı max 14. İlkokul çocukları gibi hoşlandığı çocuğu bir terslemeler, kavga çıkartmalar falan. Hayır Elyas’ta hesapta tıp okuyor ama o da salak, yoksa aklı azıcık çalışan biri nasıl bu kızın peşinde koşabilir ki nasıl tıp okuyor anlamadım, sürekli kızın peşinde, okula gittiği falan yok. Benim bildiğim tıp öğrencilerinin tuvalete gidecek vakti olmaz derslerden. Neyse ben acı çektim kitabı bitirene kadar. Hayır bir de seriymiş, bilsem yarım bırakır, devam etmezdim.



Gül
Ben yaşatmadım.
Şöyle kötü bir huyum var ; Bir kitaba başlarım ve 40-50 sayfa okuyup içime daral gelir ya da sıkılırsam son sayfalara bakarım ,eğer “ne olmuş ,ha “ falan olursam geri dönüp okumaya kaldığım yerden  devam ederim.Ama herşeyi anlarsam son 50 sayfayı okuyup o kitabı okumuş kabul ederim kendimi.Bu kitapta öyle oldu .Kitabın ortasını okumadım ama okumuş gibi hissediyorum kendimi :D daha az canım sıkıldı en azından .Ama bende seri olduğunu maalesef bilmiyordum.Merak ediyor muyum ne olacak diye? “Nope” Seriye devam edecek miyim ? Nope.




Martha Wells-Tüm Sistemler Çöktü 
(The Murderbot Diaries Serisi 1)

Hugo, Nebula ve Locus En İyi Kısa Roman Ödülü Kazananı

Kalpsiz bir ölüm makinesi olarak tam bir başarısızlık abidesiydim.
Uzay araştırmalarının kurumsallaştığı bir gelecekte, araştırmalarda kullanılacak tüm malzemelerin Şirket’ten kiralanması gerekmektedir. Buna, araştırma yapacağınız gezegene gitmek için kullandığınız uzay gemisinden, sizi koruması için gönderilen GüvBirim androidi de dahil.
Uzak bir gezegende, yüzey testi yapan bir grup biliminsanına da kendine “Katilbot” diyen ve kendi idari modülünü hacklediği için bilinç kazanmış bir GüvBirim androidi kiralanmıştır. İnsanlardan çekinen ve dikkatleri üzerine çekmek istemeyen Katilbot’un tek yapmak istediği görevini başarıyla yerine getirip insanların onu rahat bırakmasıdır.
Ancak komşu bir araştırma ekibinden haber alınamadığında gerçeği ortaya çıkarmak Katilbot’a kalacaktır.

Katilbot Günlükleri, Tüm Sistemler Çöktü ile başlıyor…

“Bu kitabı ne kadar övsem az. Hem güldürdü hem de kalbimi kırdı.” 
–Patrick Rothfuss
“Katilbot’a bayılıyorum.”
–Ann Leckie




Sibel
Bilim kurgu severim ancak çok da fanatiği sayılmam. Ama bu kadar ödüllü olunca da okumadan geçmek olmaz tabi dedim. İyi ki de demiştim. Zira oldukça güzel bir kitaptı. Azıcık Robocop’ı çağrıştırsa da kurgu, akıcılık gayet iyiydi. Sadece fazla kısaydı. İnşallah İthaki devam kitapları için uzun süre bekletmez.
Gül'e Not : Bana Robocop'u çağrıştıran kısmı insani tepkilere sahip olmasıydı. Yarı insan yarı robot ya da komple robot olma olayı değil. O yüzden pek de tersi sayılmaz aslında.



Gül

Aslında Robocop un tam tersi içinde biraz olan robocop u her türlü yener %100 robot hem de Katilbot olup insanlaşan robotumuz.Hafızadaki bazı şeyleri silip dizi indirip deli gibi seyreden ( hem de bildiğin pembe dizi ) becerebilse gözlerini devirmeye çalışan katilbot beni çok eğlendirdi.Ve evet çok kısa ,ve bende umarım en kısa zamanda İthaki en kısa zamanda serinin devamını çıkarır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder