8 Nisan 2018 Pazar

Kısa Kısa Yorumlar



Alyssa Day - Atlantis'in Vampirleri
 Poseidon Savaşçıları 7
E.Lockhart – Düzenbaz
Holly Smale-Tepetaklak Aşk
Geek Kız Serisi 5




Alyssa Day - Atlantis'in Vampirleri
Poseidon Savaşçıları 7
Biz Poseidon Savaşçıları’yız ve atalarımızın on bir bin yıl önce ettiği yemin bizim bugün ettiğimiz yeminle aynı. İnsanları kara cadılardan ve vampirlerden koruyacağız. Artık Poseidon’un Trident’inin kaybolmuş taşlarını bulmamız daha önce olduğundan çok daha önemli. Böylece Atlantis yeryüzüne yükselip dünyadaki yerini bir an önce alabilir.
Bir vampirin yemini… Bir bakirenin arayışı…
Vampir Daniel, on bir bin yıldan uzun bir süreyi insanlık için savaşarak geçirmiştir. Ancak hissettiği yalnızlık duygusu artık canına tak etmiştir. Bu nedenle hayattan vazgeçip güneşe adım atmaya karar verir… fakat kendisini cehennemde değil, Atlantis’te bulur.
Serai, on bir bin yıl önce Atlantis ırkının geleceğini güvence altına almak için büyülü bir uyku haline alınmayı kabul eden bir grup bakireden biridir. Ancak uykuda olan kız kardeşlerini koruyan cevher bir kara büyücü tarafından çalındığında tamamen değişmiş bir dünyaya ve aklından hiç ama hiç çıkmamış bir adama uyanır.
Şimdi attıkları her adımı takip eden kadim bir kötülük peşlerindeyken, birbirlerine yeniden kavuşmuş iki âşık hem büyük bir kara büyüyle hem de kendi kalplerindeki ihanet hisleriyle mücadele etmek zorundadır.



Gül
Kabul bundaki hikayeyi daha güzel buldum.Zaten onbin yıl önce aşık olmuşlar birbirlerine falan o yüzden sıkıntı yok .Sıkıntı yazarın buçuklu kitaplar ve bir sonraki hikaye için zemin hazırlayayım  derken hop oraya hop buraya atlaması (Martı şimdi hızlı çıkardığı için biraz daha anımsaya biliyorum ) Ama yeminle bir sonraki kitap çıkıp okuyuncaya kadar  çok şey aklımda kalmıyor.Kitaplar gittikçe tuğla boyutunu alıyor.Bir de şu sonda illa Poseidon’nun olaylara karışması nedense hiçççç şaşırtmıyor artık.

Sibel
Martı Yayınları seriye ara vermeden çıkarttığı için önceki kitabı unutmadan yeni kitabı okumak pek iyi oluyor.
Bu tarz kitaplara (her hikayede farklı çiftlerin olduğu) artık yorum yazmayı sevmiyorum.Zira genel olarak hepsi bir birinin aynı şekilde yorumlandığı için farklı ne yazacağımı bilmiyorum. Güzeldi, sıkılmadım, eşim kadınım temalı kitapları seviyorum vs vs vs copy-paste yallah =p





E.Lockhart – Düzenbaz

 Kendinizi bir filmde hayal edin… 

Hikayenin merkezi sizsiniz. Başka kimse değil, sadece siz. Nereden geldiğinize dair ilginç bir hikâyeniz ve alışılmışın dışında bir eğitiminiz var. Gaddarsınız, zekisiniz, neredeyse korkusuzsunuz. Ardınızda ölüler var çünkü hayatta kalmak için ne gerekiyorsa onu yapıyorsunuz. 


Genç kız yüzlerce film izlemişti. Kadınların, bu tarz hikayelerin merkezinde olması nadir bir durumdu. Onun yerine çekici bir görüntü, kurban veya duygusal ilgi odağı olarak gösterilirlerdi. Çoğunlukla beyaz heteroseksüel kahramana destansı yolculuğunda yardımcı olmak için varlardı. Ortada kadın bir kahraman varsa da fazla zayıf, fazla mini elbiseli ve dişleri kusursuz biri olurdu. 


Genç kız o kadınlar gibi görünmediğini biliyordu. Asla o kadınlar gibi görünmeyecekti. Ancak o kahramanların sahip oldukları her şeye sahipti ve bir bakıma onlardan çok daha fazlasıydı. 

Bunun da farkındaydı.







Sibel
Bu yazarın Yalancılar kitabını çok beğendiğim için bu kitabına da heyecan ve merakla başladım. Öncelikle anlatım şekline adapte olmaya çalıştım ki başlarda biraz bocaladığımı söyleyebilirim. Sonrasında hikayede hep bir çapan oğlanlık aradığımdan olsa gerek gizemin ne olduğu bağıra bağıra ortada olsa da kabullenmek istemedim, dedim bu kadar bariz olamaz vardır illaki bir numara (heppp diğer kitabın etkisinden bunlar =p ). Neyse yokmuş, finalde değişik bir şey yapmaya çalışmış ama bence o da olmamış.

Gül
Kitabı Sibel’den ve yorumunu okuduktan sonra başladım ki bu da hiç bir şey beklemeden okumama sebep oldu.Belki de bu yüzden beğendim.Kitabı tersten başlayıp okusanız bu etki olur mu bence hayır.Yazarın normal bir hikayeyi tersten sunarak okuyucunun ilgisini çekiyor.Yoksa hikaye çok değişik çok gizemli değil.





Holly Smale-Tepetaklak Aşk
Geek Kız Serisi 5
Benim adım Harriet Manners ve ben daima bir geek olacağım.
Hamsterların kendi ağırlıklarının yarısı kadar yiyeceği yanaklarında saklayabildiğini,
Vücudumuzun saniyede 25 milyon yeni hücre ürettiğini,
Astronotların kalbinin uzayda daha yuvarlak bir şekil aldığını,
Dünyada yaşayan 6.909 dil olduğunu,
Bir tek A4 kâğıt yapmak için on litre su tüketildiğini biliyorum.
Ama bildiğim şeyler arasında “plan yapma” listenin en başında geliyor. Ben de bu özel becerimi değerlendireceğim. İlk defa hayatımın nasıl olması gerektiğini biliyorum, çünkü her şeyi planladım!
Bu kez ayvayı yemek yok! Havada aşk kokusu var ve ben başarmak için çok kararlıyım!


Gül
Kızımız eskisi gibi ama sanki bu sefer biraz fazla mı konuşuyor ? Ben mi bana daral gelecek bir zamandaydım emin değilim.Neyse serinin bitmesine bir kitap kaldı.

Sibel
Seviyorum bu seriyi ve şapşal Harriet’i ancak bu kitabı diğerleri kadar beğenmedim. Kötü değildi ama önceki kitaplarda daha çok güldüğüm için öyle gelmiş de olabilir. Ya da bu kitapta diğerlerine göre daha az modellik serüveni olmasından da olabilir. Bu arada bebek Tabby’e bayıldım (her ne kadar 6 mı 8 aylık mı olduğunu anlayamasam da =D ).





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder