12 Mart 2018 Pazartesi

Victoria Aveyard- Kızıl Kraliçe Serisi Kitapları 0,1-0,2-3


Victoria Aveyard – Kralın Kafesi 
Kızıl Kraliçe Serisi 3
Ben bir kılıcım; şimşekten ve ateşten doğdum. Kalbimin kırılmasından korkmuyorum. Acıdan korkmuyorum. Sadece boşluğa uyanmaktan korkuyorum. Yalnız bir fırtınada tek bir şimşek olmaktan. Ben bir kılıçsam, camdan yapılmışım ve çatlamaya başladığımı hissediyorum. Mare Barrow sadece farklı olduğunu biliyor.

"Kızıl Kraliçe'nin hayranları hayal kırıklığına uğramayacak. Aveyard'ın üslubu akıcı, hızlı ve vahşi; Cam Kılıç'ta, serinin ilk kitabına işlediği macera, gerilim ve adrenalinle nişan alıyor, tetiğe basıyor ve hedefi on ikiden vuruyor."
-The Guardian-

"Tehlikeli, heyecan verici ve keskin şaşırtmacalarla dolu bu devam kitabı çok ilgi çekici ve nefes kesici." 
-Booklist-


"Yüksek tempolu ve macera dolu Cam Kılıç çok güçlü; serinin sabırsız takipçilerini ve distopik fantazya
okurlarını memnun edecek." 
-Voya-



Sibel
Seri güzel ilerliyor.Sıkılmadan zevkle okunuyor.Sadece fazlasıyla ara kitap tadındaydı.Mare’nin tutsaklığı sanki biraz fazla uzatılmıştı anlatım olarak.Yan karakterlerin gözünden anlatımla da biraz sayfa dolsurulmaya çalışılmış gibiydi.Ancak genel olarak kötü denmez elbette.Yine heyecanla okunup bitti ve devam kitabı beklenmeye başlandı.
Serinin 2.kitabı olan Cam Kılıçın arka kapak tanıtım yazısından şikayetçi olmuştum deli spoiler var diye. Hatta burada yorum yazarken tanıtıma sansür uygulamıştım =D Pegasus şikayetimi duymuş her halde =p ve bu sefer arka kapağa çok kısa ve spoiler olmayan bir tanıtım yazmış. Biraz daha detaylı tanıtımı ise iç sayfa yanına yazmış ki seriye daha başlamadıysanız merak edip kitabı elinize alırsanız o kısmı okumayın ;)



Victoria Aveyard – Zalim Krallık 
 Kızıl Kraliçe Serisi 0,1-0,2
KANLI GEÇMİŞ VE ACITAN GERÇEKLER…  BİRİ GÜMÜŞ, BİRİ KIZIL; BÜYÜLEYİCİ İKİ KADIN.  TEK BİR ADALET SAVAŞI:  KIZILLAR, GÜMÜŞLERE KARŞI. 
KRALİÇE’NİN ŞARKISI 
Kral Tiberias’ın ilk eşi Kraliçe Coriane gizli bir günlük tutmaktadır; bu, saraydan kimsenin zihnini ona karşı kullanmayacağından emin olmanın tek yoludur. Coriane, veliaht prensle tatlı-sert flörtleşmelerini, yeni prens Cal’in doğumunu ve kraliyet yaşantısının ölümcül mücadelelerini yalnızca bu günlükle paylaşmaktadır. Ancak iktidarın korkunç bedelini ödeme zamanı genç Kraliçe’ye günbegün yaklaşıyordur... 
ÇELİK YARALAR 
Diana Farley güçlü bir asker olarak yetiştirilmiştir ancak Poyraz’da isyan tohumları ekme görevi, beklediğinden daha zordur. Başkente gerçekleştireceği ilk saldırı için karaborsa tüccarlarını, kaçakçıları ve radikalleri Kızıl Muhafızlar’a katmaya çalışırken bütün operasyonun anahtarı olabilecek bir bağlantıyla tanışır: Önemsiz bir kasabada önemsiz bir yankesici olan Mare Barrow’la… 
“Aveyard’ın kusursuz ve nefes kesici üslubuyla bir kez daha hikâyeyi efsanevi bir seviyeye taşıyabilmesine hayran kaldım. Sade olay örgüsünün, hikâyelerin sonunda büründüğü sıradışı güzelliğe bayıldım.”
“Bir kitaptan beklediğim her şey Zalim Krallık’ta mevcut: Gerçek duygular, etkileyici karakterler, detaylı bir evren ve yazarın beni karakterlere bağlamayı başardığının kanıtı olarak kalbime saplanan sızı. Aveyard’ın yetenekli olduğunu biliyordum ama bu kitap, Kızıl Kraliçe’den bile güzel.”

Sibel

Bu iki ara kitap ise Kızıl Kraliçe serisindeki iki yan karakteri anlatıyor.Kraliçe’nin Şarkısında Prens Cal’ın annesini Çelik Yaralarda ise Diana Farley’in hikayeleri var.Konuların anlaşılabilirliği açısından bence bu kitabı ilk kitap olan Kızıl Kraliçe’den sonra okuyun.Evet bu iki karakteri Kızıl Kraliçe kitabının öncesindeki olaylarda okuyoruz ancak kim kimdir nedir ilk kitaptan sonra okunursa bence daha anlamlı olacaktır.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder