25 Şubat 2015 Çarşamba

J.M Darhower-Gözlerindeki Canavar (Monster in His Eyes 1)



             J.M Darhower -Gözlerindeki  Canavar                             (Monster in His Eyes 1)

Tanıtım 

Kırmızı Başlıklı Kız, Koca Kötü Kurt'a âşık olursa… Ignazio Vitale iyi bir adam değildi. Onu ilk gördüğümde tehlikeyi sezmiştim. Karanlık ve öldürücü… Büyüleyici ve ürkütücü... İstediğim her şey ve ihtiyacım olan son şey... Saplantı…

Beni ağına düşürmesi, yatağa atması ve hayatına dahil etmesi çok uzun sürmedi. Onun sırları vardı, hayal bile edemeyeceğim sırlar… Gözlerindeki karanlık, ürkütücü ve heyecan vericiydi. O, yakışıklı prens maskesi ardına gizlenmiş bir canavardı ve maskesini çıkardığında her şey değişmişti. Ondan nefret etmek istiyordum. Bazen ediyordum da... Ama bu onu sevmeme engel olmuyordu.


Yorumumuz;


       Kitabın yorumuna  geçmeden kitabı ele geçirme maceramızdan da bahsetmeliyiz  biraz da...Aylar önce J.D. Darhower-Monster in his Eyes  isimli kitabın yorumunu bir blogta görmüş ve merak etmeye başlamıştım.Aynı sıralar Sibel’de  kitaptan haberdar olmuştu.O heyecanla Yabancı yayınlarına kitabın ne zaman yayınlanacağına dair mesajlar attık,saçma sapan cevaplar aldık.Epey uzun bir süre  bekledikten sonra en sonunda yayın tarihi belli oldu ve ben aynı gün Kitap Yurdun’dan sipariş verdim (Sibel:0 Gül : 1) Kitabın çıktığı gün Kitap yurdu hala elimize kitap geçmedi diyerek siparişimi iptal etti (S:0 G:0 ) Telefon ile aramaya çalıştım ancak karşımda bir muhattap bulamadığım için kitabıma ne zaman ve nasıl ulaşabileceğimin cevabını alamadım.Bu arada Sibel’de boş durmuyordu.Kalktı,iş yerinden üşenmeden yayınevinin kitapçısına gitti (bu arada İlknokta ve Penguen Kitapevini’nin çalışanlarından Özgür Beye Sibel’in tacizlerine karşı gösterdiği sabırdan dolayı teşekkür etmek lazım  )  %20 indirimli aldı diye çok sevindi ( benzin parası mı o ne ?)( S:1- G:0 ) Ben de o hırsla akşam iş çıkışında D&R da aldım soluğu.İlk D&R  daha kolide çıkaramayız dedi satmadı.İkinci D& R a gittim ,%25 indirimli aldım kalanı da kartımdaki puanlarla ödeyip Sibel’le olan durumu 1-1  e eşitledim.Ama Sibel o sırada hayın kahkahalar atarak çoktan okumaya başlamıştı kitabı…





Spoilersiz kısa yorumlar;

Sibel 
Kitap bildiğin Kaşar ve Kezban bir ablayla Sübyancı bir adamın hikayesi.Tamam konu değişik falan ama karakterler ve hikayenin işleniş biçimi o kadar saçmaki…
Gül 
Birileri inatla orjinal konu dese de aşık olan mafya aslında bize o kadar yabancı değil :D


Dikkat aşağıda yazılı olan yorum Spoiler içermenin ötesinde konuyu tamamen açıklamaktadır.Kitabı okumadıysanız  ve okuma planınız varsa durun ve geri dönün



20/02 saat 20:45
Sibel :Tam senlik bu kız
20/02 saat 21:38
Gül: Sayfa 107 deyim bu kızın başına ne gelse müstehak.  Hala neden Vitale  diye ayılıp bayıldıklarını  anlamış degilim
Ve adam 38 yaşında ama hala benden küçük
20/02 saat 23:10
Sibel:aahahahahahahahahaahha  işte beklediğim yorummm
Bitirdim ben bu arada

Bu mesajlarla başlayan kitap yorumumuz  yaklaşık 2 gün sürdü korkmayın tek tek yazmayacağız her  mesajı .Özetlersek duygularımızı  ;

Gül :
Yaşa başta çok takılmadım malum kız 19 ( kitabın ortasında 19 oluyor gerçi başta 18 idi ) Vitale 38 yaşında, sıkı bir gelişim okuyucusu olarak  yaş farklarına alışkımın ne de olsa.Ta ki kızın babası  ile Vitale in arkadaş çıkıp Vitale in çocuğu doğsa kızla aynı yaşta olacağını öğreneseye kadar, o ana kadar Mafyacık dediğim Vitale birden gözümde sübyancıya dönüştü.

Sibel :
Yaş farkları beni de çok rahatsız etmez normalde.Dediğin gibi ne de olsa Gelişim okuyarak başladık bu tür kitaplara.Ama kitabın genelinde kızın ve adamın karakter ve davranışları sonunda direk Vitale için sübyancı  la bu dedim.

Gül :
Kitabın dürüstünün ,kitapta katil olan Vitale olmasıda garipti aslında kıza hiç yalan söylemedi ama nedense ( bence tamamen “ duygusal “ nedenlerle ) gözlerini kapatan kızımız görmek istemedi .Vitale ile ilgili ikinci saçmalık “Yetiş Vitale “ durumu .Bu adam mafyada  üst düzeyde bir adam değil mi ? Neden tetikçilik yapıyor ? Öldürdüğü adamın cesetini  bile Vitale ortadan kaldırıyor .Komik .Yazar hiç mi mafya filmi izlememiş acaba ?

Sibel :
Yav kızın Vitale’nin mafya olduğunu anlamaması veya anlamak istememesinin sebebi belli aslında. Sonuçta hemen anlasaydı yazar konuyu nasıl devam ettirecekti ;)  Mafya babası aslında Ray.Ama herkes Vitale’den deli gibi korkuyor ve saygı duyuyor nedense.Diyelim ki 2.adam Vitale ama dediğin gibi her işi bu yaptığına göre acaba bunların mafya ailesinde sadece bu ikisi mi var ??

Gül :
38 yaşındaki Vitale in  ergence bir şekilde şak diye aşık olması biraz saçma olmuş sanki üstelik bu kadar duygulardan uzak olduğu söylenen bir adamın ,daha ikinci kez birlikte olmalarının ardından şimdi gidebilirim sonra gidemem muhabbeti cidden komikti,len bir dur sen olayın iç yüzünü  bilen tarafsın bir bocala,kendi kendinle muhasebe yap ,acelen ne .Eminim bundan daha iyisini bulursun .

Sibel :
Ne biliiim kız gerçekten masum olabilirdi (Grey’in Ana’sı gibi) o zaman şak diye aşık olmasını belkiii anlayabilirdim.Ama bu salak kıza olan ani ve karşı konulamaz aşk hiççç inandırıcı olmadı.

Gül :
O felsefe hocası neden öldü bilen  var mı ? Kızı ağlattığı için mi ? Kızı sınıfta bıraktığı için mi ? Dosyayı  vermediği için mi ? Vitale doğru kız  olduğunu anlamış neden hala kızın dosyasına ihtiyacı var ( Vitale in evinde kızın dinlediği Ray le olan konuşma hala dosyadan bahsediyorlar ) Adamı nerede öldürdü ? Sanırım ya sınıfta ya da odasında o zaman neden 24 saat ceset bulunamadı ?

Sibel :
Yalnız hocada da ne göz varmış.Kızı görüp anasına-babasına benzetip tanımış (ömründe hiç görmemiş kızı bu arada haaa ) ve Vitale’ye haber vermiş :p 
Adam işaret sopasıyla şişlendiğine göre okulda öldürmüş belli ki.İyi de o zaman bir Allahın kula da mı bulamamış adamcağızı 24 saat içinde de kamera kayıtları silinmiş,pehhhhh……

Veee bu hoca konusunda kafama takılan diğer noktada sanırım yazar böyle boş bir kitap yazınca aslında ben böyle bir insan değilim,ağır felsefik konularada hakimim,bilgim var imajı vermek için araya felsefik konuları sıkıştırmış.Ama onlarda ne yazık ki kelebek gibi durmuş hikayede (malum yere konan kelebek olayı J  )

Gül :
Veee kitapta en nefret ettiğim kişi Karissa ,masum olduğu  ikide birde vurgulanan ama bana gram masum gelmeyen Karissa.Para ile bu kadar ilgili olması beni çok rahatsız etti.Masaya hesap geliyor Vitale ne kadar ödedi bakıyor vay 1200 $ ,
- hadi eve gidelim
-tamam .
Bu kadarla kalsa sinir olmayabilirdim ertesi  gün ,dün sana borcumu ödedim gibi bir laf edip Vitale i bile sinir etmeyi beceriyor,ben yesem doymam .

En samimi arkadaşı içkisine tecavüz hapı koymuş bir adamla çıkıyor tepki ;
-galiba içkiye hap koymuştu
- yok canım yapmaz o
-tamam .

Adam elbise alıyor ses çıkarmıyor,adamla Vegas a gidiyor bir kişi eksik dönüyorlar görmezden geliyor,Vitale bagajı görmedin diyor anlamıyor .Polis ifadesini alırken polis Vitale öldürdüye getiriyor lafı ,yok canım diyor.Vitale benim öldürdüğümde şüphelendiler diyor duymamazlıktan geliyor
Babası ile Vitale arasındaki ilişki ortaya çıkıyor ,hala adamla gidiyor hatta adamın evinde kalmaya devam ediyor .Kısaca karaktersizlik adına ne varsa yapıyor. Olgun ergenlere alıştığımdan olsa gerek Karissa çok rahatsız etti beni. Kendini sık sık karşılaştırdığı Pretty Woman da ki Vivian nın çoktan basıp gideceği noktada hala kaldı.
En son olarak Vitale ile Karissa arasındaki tüm o “fanteziler” kitabın sonundaki intikam bahsinden sonra bana pek “fantezi” gibi gelmedi .

Sibel :
Ahhhhh Karissaaaaa……hakkında o kadar çok söylenecek şey var ki.Bu tarz kitaplarda çok fazla salak kadın karakter okuduk ama bunun gibi hem kaşar,hem Kezban hem de salağına eminim ki rastlamamışızdır.Annesi kızını aşırı koruyucu tedbirlerle büyütmüş hesapta.Ama bu masummm kızımız ilk 16 yaşında vermiş (birde korumasa ne olacakmış acaba),sonrasında da devam etmiş aynı haltları yemeye.Ama çok masum haaa yanlış olmasın :p

Kaşar diyorum çünkü adama yaptığı iyiliğin karşılığını ödemek ve yemeğe 1.200 dolar verdiği için O da vermeyi uygun görüyor :p

Kezban diyorum çünkü Las Vegas’a gidip dünyaca ünlü bir restoranda oturup dört dörtlük bir yemek yemek dururken,jambonlu hamburger ve ketçapppp diye tutturuyor.

Salak diyorum çünkü en samimi arkadaşına tecavüz etme niyeti olan adamı kabullenip,arkadaşının sevgilisi olmasına ses çıkartmıyor.Adamın da savunması ‘Evet ilk başta niyetim oydu ama sonra pişman oldum.Onun yerine sevgili olduk’ Hııı hıııı tabiii…

Bu örnekleri çoğaltmak mümkün ama o zaman kitabın tamamını buraya yazmamız gerekir J

Gül :

Son olarak yıllardır kaçan ve kaçma uzmanı olan anne babanın ,Vitale bizi rahat bulsun der gibi Karissa nın telefonun elinden almaması cidden  süperdi.

Sibel:
Bazı okuyucu yorumlarında bu kitapta tecavüz sahnesi nerde var ki diye sorduklarını okudum.Kitaptaki 17.bölüm komple bu konuya ayrılmış gibi geldi bana.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder