28 Ekim 2019 Pazartesi

Senden Benden Bizden



Karen Marie Moning – Yüksek Gerilim
Fever Serisi 10

Rachael Lippincott ,Mikki Daughtry, Tobias Iaconis  -
Üç Adım Uzakta



Karen Marie Moning – Yüksek Gerilim
Fever Serisi 10

Her eylemin bir sonucu vardır.
Dani O’Malley, sadist ve kuruntulu Rowena tarafından acımasız bir katile dönüştürüldüğünde dokuz yaşındaydı. Yıllar boyunca iyice taşlaşmış olsa da içten içe kırılgan ve tutkulu biriydi. Kendi başına, kendi kurallarına göre yaşıyordu. Bedenindeki yaralara rağmen, ruhundaki daha derin yaralara tutunuyordu. Kimse Dublin’i korumaya onun kadar adayamazdı kendini. Gündüzleri kurtardıklarının güvenliğini sağlıyor, geceleri ise merhametsizce şeytanları avlıyordu. Sevdiklerine, kendisinin hiç tatmadığı o huzuru yaşatmaya kararlıydı.

Seelie Kraliçesi, Kırağı Kral’ın dünyaya verdiği zararı iyileştirmek için tehlikeli derecede güçlü Yaradılış Şarkısı’nı kullanınca, yıkıcı büyü dünyanın derinliklerine ulaşarak korkunç, öngörülemez sonuçlar doğurdu. Ölümcül düşmanlar karanlıkta planlar yaparak insan ırkını köleleştirmeye ve dünyada cehennemin hükümdarlığını kurmaya hazırlanıyorlardı.

Ölümcül ve ölümsüz Ryodan yanındayken ve epik Işık Kılıcı’nı kuşanmışken, Dani bir kez daha dünyayı kurtarmak için savaşa girecekti ama geçmişi ondan intikam almaya, insan ırkını kurtarmak için ihtiyaç duyduğu gücün ağza alınmaz bedellerini ödetmeye kararlıydı. Bu kez kimse, yıldızları yerinden oynatan Ryodan bile onu kurtaramazdı.


Sibel
S-3 E-1
Yazar seriyi devam ettirmeye çalıştıkça ilk 5 kitabın değeri gittikçe azalıyor gözümde. Bu kitap tam 3.Sezon 1.Bölüm gibi olmuş. Tamam sıkılmadım okurken ama yok yavv eski heyecan ve güzelliği kalmadı serinin. Hele ki bir ejder olayı var ki bu ne yavvv oldum resmen.




Rachael Lippincott ,Mikki Daughtry, Tobias Iaconis - 
Üç Adım Uzakta

“Gülümsedim, ona doğru bir adım attım, sonra bir adım daha...
Ve durdum.
Tam üç adım uzağında.”
“Aynı Yıldızın Altında ile Katie West’in harika bir birleşimi. Üç yazar kolaylıkla empati kurabileceğiniz hem genç yaşları hem de duygusal olgunlukları fevkalade dengelenmiş karakterler yaratmayı başarmış.”
-School Library
Hiçbir zaman dokunamayacağınız birini sevebilir misiniz?
Stella Grant akciğer hastasıydı ve sürekli hastaneye gidip gelmesi gerekiyordu. Kontrolün elinde olmasını seviyor, ancak hastalığı konusunda elinden hiçbir şey gelmiyordu. Akciğer nakil listesindeydi ve listeden isminin çıkarılmasını istemiyorsa, ona enfeksiyon bulaştırabilecek insanlardan uzak durması gerekiyordu. En az üç adım uzakta.
Will Newman’ın tek isteği bulunduğu hastaneden çıkmaktı. Tedaviyi umursamıyordu. Yakında on sekiz yaşına basacaktı ve onu makinelere bağlayan bütün kabloları söküp dünyayı gezmek üzere dışarı çıkabilecekti.
Stella’nın Will’den uzak durması gerekiyordu. Will ona biraz olsun yaklaşsa bile Stella’nın nakil listesinden düşmesine sebep olabilirdi. İkisi de ölebilirdi. Hayatta kalmalarının tek yolu birbirlerinden uzak durmaktı. Üç adım, bir güvenlik önlemi gibi gelmiyordu artık. Ceza gibiydi.
Ya hastalıklarının ömürlerinden çaldığını onlar da aralarındaki mesafeden çalsalar ne olurdu? Aralarındaki üç adım, kalplerinin kırılmasına engel olacaksa, görmezden gelinemez miydi?
“Karakterlerin hikayeleri karmaşık ve duygusal. Yaşadıklarının tahmin edilemezliği bütün okurları derinden etkileyecek.”
-Booklist



Gül
Ağla ağla ağla öldüm ama filmi seyrederken.
Kitaplardan uyarlanmış filimleri genelde beğenmem. Epsilon filmi gelmeden kitabı çıkaracağız diye bir ay boyunca sallayıp durdu havuç gibi kitabı önümüzde. En sonunda dayanamayıp daldım internet alemine ve filmi bulup seyrettim. Sanırım Türkiye'de hala gösterime girmedi. Filmi ağlayarak seyrettim ama beğendim de o yüzden dedim ben bunun kitabını da okuyayım. Filmi güzelse kitabı daha güzeldir diye düşündüm yalan yok.
Çok şaşırtıcı biçimde kitap ve filim neredeyse birebir aynı (sonları dışında =P ). Araştırınca anladım durumu. Senaryodan kitaplaştırılmış, o yüzden olmalı.Yukarıda ki bir sürü yazar ismi o yüzden. İlki kitaplaştıran diğer iki bay ise senaryoyu yazanlar. Kitabı okurken neredeyse hiç ağlamadım, filimde çok ağlama sebebim acı acı acı olayı değil onu da belirteyim.



2 yorum: