7 Ekim 2019 Pazartesi

Güzel Kitaplar ...




Julia Whelan - Oxford Yılım

Martha Wells-Yapay Koşullanma
KatilBot Günlükleri 2



Julia Whelan - Oxford Yılım

Ella Durran yirmi dört yaşında bir Amerikalı, çocukluğundan beri Oxford’da okumanın hayalini kuruyor. Ve nihayet hayali gerçek oluyor, yüksek lisansını yapmak üzere bu eşsiz üniversiteye geliyor. Daha havaalanındayken aldığı bir telefonla önemli bir başkan adayının seçim ekibinde çalışmaya başlıyor. Plan belli: Bir sene Oxford’da oku, seçimlere uzaktan destek ver, Washington’a dön, kendine siyasi dünyada bir yer edin. Plan yapmayı ve planlara göre yaşamayı çok seven Ella’nın karşısına daha ilk haftada ona her şeyi sorgulatan bir adam çıkıyor. Yakışıklı, zeki, eğlenceli Jamie Davenport. Tabii ki bu yakınlaşmada da kuralları var Ella’nın: Tadını çıkar, bağlanma, sıkılınca dürüst ol, uzaklaş. Oxford’daki yılının sonu geliyor, işler değişiyor, planlar bozuluyor, kurallar yıkılıyor. Ella’ya tek bir soru kalıyor: Bir sene önceki hayallerini hâlâ düşlüyor mu? Julia Whelan’dan romantik ama bir o kadar da hüzünlü bir aşk hikâyesi…


Gül
Hay ben kendime ne diyeyim.
Direk YA diye atladım kitaba yalan yok. Ohhhhh dedim hafif kolay okunur kitap. Neden son cümleyi okumadıysam , o son cümleyi. Hüzünlüyü okusana evladım. Kitap hafif falan değil .Şiir içeriyor. Bildiğin ağlıyorsun. Acıların ,acılar modunda değil ama ağlıyorsun. Benden söylemesi .

Sibel
Bir daha arka kapağı son kelimesine kadar okuyacağım.
Kıyıda köşede kalmış, bangır bangır reklamı yapılmamış romantik, eğlencelik (ki kapağı öyle bir izlenim vermese de arka kapak özeti yeterli gelmişti bu kararı vermeme) kitap buldum yaşasın diye sevinerek başladım kitaba amaaaaa yaklaşık yarılarında 'eeeee drammmm buueee' diye resmen çığlık attım (ağlak kitap okumayı sevmiyorum). Bir ara, kendimi sıkmama rağmen gözlerimden yaşlar fışkırdığında 'neden okumaya devam edip kendime acı çektiriyorum' diye sormadım değil ama yazar güzel yazmış, elimden bırakamadım sonuna kadar.




Martha Wells-Yapay Koşullanma
KatilBot Günlükleri 2

“İnsanların birbirlerine ne yaptıklarına aldırış etmezdim: Tabii a) yapılanları durdurmam veya b) arkalarını temizlemem gerekmediği sürece.”
 Locus En İyi Kısa Roman Ödülü Kazananı
Hugo En İyi Kısa Roman Ödülü Adayı
Nebula En İyi Kısa Roman Ödülü Adayı
 Karanlık bir geçmişi vardı. Bu geçmişin bir bölümünde de insanları öldürmüştü. Bu olay kendisini o kadar etkilemişti ki kendine “Katilbot” demeye başlamıştı. Ancak bu katliamla ilgili belleğindeki anılar belli belirsizdi ve artık daha fazlasını öğrenmek istiyordu.
 Kısaltma adı GAT olan bir Araştırma Taşıyıcısıyla (“G”nin ne anlama geldiğini inanın ki bilmek istemezsiniz) bir olup her şeyin çığırından çıktığı o madencilik tesisine doğru yola çıkmak niyetindeydi.
 Keşfedecekleri ise Katilbot’un bakış açısını tamamen değiştirecekti…
 “Daha önce hiçbir kitabın ana karakterine böylesine bağlanmamıştım.” –Patrick Rothfuss
 “Katilbot’a bayılıyorum.” –Ann Leckie


Mutlaka Okuyana Yakın


Gül
Katilbot’a ben de bayılıyorum. Bu kitapta başrol çalan da GAT da feci şekilde tatlı. Seri şu anda beş kitap gözüküyor. Kısa hikayeler şeklinde kitaplar. Zevkle ve hızla okunuyor. Umarım İthaki hızlı yayınlar seriyi.

Sibel
Yine çok güzel ama yine çok kısa. Yazar azıcık daha uzatıp, detaylandırsa (ama azıcık) tadından yenmeyecek. GAT’a ben de bayıldım. Umarım serinin diğer kitaplarında yine görürüz onu.
(Kısa kitaba kısa yorum =P )




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder