9 Mart 2019 Cumartesi

Sophie Kinsella-Şaşırt Beni



Sophie Kinsella-Şaşırt Beni

Mutlu evliliğin sonsuz aşkın sırrı sence nerede saklı?
Hayatta en çok sevdiklerimiz, bizi en çok şaşırtanlardır.
Muhteşem ikizleri, aşk dolu bir yuvaları ve sevdikleri işleri olan bir çift hayal edin. Birbirlerine güveniyor ve sorunsuz bir gelecekleri olduğuna inanıyorlar. Ta ki, bir doktor ziyaretine kadar. Doktor yaptığı check-up’tan sonra onlara büyük bir ihtimalle 100 yaşını geçebileceklerini söylüyor. O andan itibaren Sylvie ve Dan korkunç bir paniğe kapılıyorlar. Çünkü 68 yıl daha evli kalacaklarını fark ediyorlar. Bir süre sonra “Şaşırt Beni Projesi”ni harekete geçiriyorlar. Ama proje istedikleri gibi gitmiyor. Sürprizler şok edici gerçeklere dönüşüyor. Geçmişten bir skandal ortaya çıkıyor ve birbirlerini aslında tanımadıklarını fark ediyorlar.
Sophie Kinsella, yine çok komik, gerçekçi ve romantik.
 “Gerçekten eğlenceli.”
The New York Times Book Review
 “Hem tüm beklentilerinizi karşılıyor hem de sizi şaşırtıyor.”
USA Today
 “Yürekten. . . Bildik sorunlarla ilgili tatlı bir roman gibi başlayıp  güven, aile ve yargılarımız hakkında çok derin bir hikâyeye dönüşüyor. “
Publishers Weekly

 “Kinsella’nın son kitabı, hayranlarının beklediğine değecek.”
Booklist
 “Gerçekten eğlenceli. . . evliliğe ve düzeni bozmanın gücüne heyecan verici bir bakış.”
Kirkus Review


Gül
Şaşırtıcı =)

Sibel
Baştan sona hiç sıkmadı.

Gül
Yalan yok ilk elime aldığımda biraz içimi sıktı, şu 100  yaşına kadar yaşayacaksınız kısmı. En büyük kabusum : UZUN YAŞAMAK. Annemin babaannesi ve anneannesi ile tanıştım. Babam 95 , babaannem 102 ,babaannemin kız kardeşi 105 yaşında vefat etti. Hala yaşayan 100 yaşında (Allah hayırlı ömürler versin) halam var. Annemin ailesinin ikinci kuşağı yüzünden bir miktar umudum var, kanser ve kalp krizi epey yaygın. Öyle 100 yaşını göreceksin lafı benim için korku hikayesi gibi
Konu evlilik kısmına gelince benim için konu hem daha okunabilir geldi, hem de yazarın akıcı dili sayesinde keyifli hale geldi. İtiraf ediyorum ki zaman zaman gözlerim dolarak, zaman zaman kıkırdayarak okudum bitirdim. Ben beğendim yani.




Sibel
Benim korkum uzun veya kısa yaşamak değil de yaş kaç olursa olsun birine muhtaç olarak yaşamak. O yüzden bu kitaptaki 100 yaş mevzusuna pek takılmadım.
Yazar Sophie olunca kurguda elbet ana karakteri şapşal duruma düşürecek saçmalıklar olacak. Ama aşırı olmadığı için bir önceki kitabı kadar (Mükemmel Olmayan Hayatım)  ‘off aman’ olmadım. Konu değişik, klişe bir durum yok. Sylvie’nin baba durumunu vs tahmin ediyorsunuz ama yine yazar Sophie olduğu için tüm kitabı baştan sona sıkılmadan, zevkle, eğlenerek okuyorsunuz. Seviyorum bu yazarı, cidden çok güzel yazıyor.

DEX’e Not : Hem bu kitabı hem de Sarah J. Maas – Fırtınalar İmparatorluğu kitabını yayına Sn.Senem Kale hazırlamış. Bu kitapta neredeyse sıfır hata var (kelime,harf,imla vs). Diğer kitap ise neredeyse facia denecek düzeyde berbattı bu konuda. Merak ettiğim şey her iki kitabı da aynı insan yayına hazırladıysa aradaki bu fark nasıl oluyor. Çevirmen farkından dolayı mı bu (çevirmen her şeyi düzeltip yollamış olabilir) yoksa bu sefer matbaaya yollamadan önce kitabı mı okumuş ?




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder