15 Nisan 2018 Pazar

Laini Taylor-Hayalci-Strange the Dreamer Serisi 1



Laini Taylor-Hayalci

Yetim kütüphaneci Lazlo Strange’in en büyük korkusu, hayallerine ulaşamamaktı. Gizemli kayıp şehir Hıçkırık, beş yaşından beri Lazlo’nun düşlerini süslüyordu ama dünyayı gezip kayıp şehri bulabilmek için çok daha cesur ve bilgili olması gerekiyordu. Ancak beklenmedik bir fırsat doğdu ve Lazlo’nun yolu, Tanrıkatili denen ve efsanevi savaşçıları ile birlikte çıkagelen kahramanla kesişti. Hayalcinin bir karar vermesi gerekiyordu. Ya bu fırsata tutunacak ya da düşlerine sonsuza dek veda edecekti. Hıçkırık’ta iki yüz yıl önce neler yaşanmıştı da gizemli şehir, dünyanın geri kalanından kopmuştu? Tanrıkatili, hangi tanrıyı katletmişti? Ve çözmeye çalıştığı büyük sorun neydi? Hepsinin cevabı Hıçkırık’ta yatıyordu. Ancak daha da büyük sırlarla birlikte. Lazlo’nun rüyalarına giren mavi tenli tanrıça da kayıp şehirdeydi. Lazlo, varlığından bile emin olmadığı bir kızı rüyalarında nasıl görebiliyordu? Ve bütün tanrılar öldüyse, kız neden bu kadar gerçek görünüyordu?
“En büyük, en cesur, en büyüleyici hayali buydu. Dünyanın öbür ucuna gidip gizemi kendisi çözmek istiyordu. Elbette böyle bir şey imkânsızdı. İyi de imkânsızlık hayalcinin hayal kurmasına engel miydi?

Gül
Ne güzel kitaptı .

Sibel
Vallahi çok güzeldi.


Gül
Artemis ten seri başlamama yeminim olsa da Laini yine Artemis ten çıkarınca yeni kitabını mecbur aldık. Ne kadar küfretsem de çok güzel çevirmiş ve redakte etmiş. Kitap bildiğin su gibi akıyor. O kadar güzel yazılmış ki neredeyse epik bir dili var.
Çok dikkatli okudum kitabı ,hatta kitaba bir yerde ara verip durup ,Duman ve Kemiğin Kızının son kitabını bir kısmını tekrar okudum .Acaba bir yerde birleşecek mi dünya diye. Karou’nun saçları mavi , Sarai’ın teni mavi. ( Allah ım en sevmediğim kadın karakterinin ismi olmak zorunda mıydı?) Başka bir şey bulamadım .Siz bulduysanız yazın please. Lazlo,Lazlo,Lazlo .Laini aşık olunacak erkek karakterler yazıyor.
Serinin ikinci kitabı 2018 yılının ocak ayında yayınlanmış.Üçüncü kitaptan bahis yok .Artemis ne zaman yayınlar belli olmaz.Çok çok çok güzel kitap alın okuyun ki Artemis bir an önce ikinci kitabı çıkarsın.




Sibel
Artemis ve seri kelimeleri yan yana gelince resmen tüylerim diken diken oluyor. O yüzden ben de pek niyetli değildim başlamaya. Ama merak işte baştan birkaç sayfa okuyayım bakayım nasılmış sonra bırakırım dememe rağmen elimden resmen bırakamadım. Uzun zamandır orijinalinden okuyup karşılaştırma şansım olmadığı için çeviriler konusunda (çoook kötüler hariç) artık yorum yazmıyorum. Ama bu kitapta yazmadan edemeyeceğim. Ben de çok beğendim çeviriyi. Tam Gül’ün dediği gibi kelimeler su gibi akıyor, sayfayı nasıl çevirdiğinizi anlamıyorsunuz. Hikayede güzel, hayal gücü de sınırsız olunca kitap sizi alıp götürüyor resmen. Gerçekten alın okuyun ki Artemis çabuk çıkartsın devamını diyeceğim ama konu Artemis olunca bir işe yarayacağını düşünmüyorum.
Kurguda beni rahatsız eden tek şey kızın teninin mavi olmasıydı. Aklıma sürekli Avatar’da ki kız geldi ki o kız ile hikayedeki kızı bağdaştıramadığım için oldu bu rahatsızlık. Keşke farklı renk yazsaydı yazar =D




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder